Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP) studenty vysokých škol a porovnat povědomí českých a portugalských studentů. V teoretické části se práce zabývá termínem "product placement" jakožto nástrojem marketingové komunikace, jeho definicí, historií, vývojem, rozdělením a legislativní úpravou. Praktická část pak zkoumá, jak vnímají filmový product placement studenti vysokých škol v České republice a v Portugalsku, zda si jeho začlenění do snímku všímají a zda je tato forma komunikace nějakým způsobem ovlivňuje. Následně je přístup obou skupin porovnán.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the percepcion of product placement (PP) in movies by university students and to compare their attitude in the Czech Republic and Portugal. The theoretical part describes the term and its definition, as well as the history, development and legislation. The practical part examines students' attitude to product placement, their ability to notice branded products in movies and the impact of this advertising technique. In the end, there is a comparison of the attitude of Czech and Portuguese students.
Cílem této práce je popsat vnímání product placementu (PP) studenty vysokých škol a porovnat povědomí českých a portugalských studentů. V teoretické části se práce zabývá termínem "product placement" jakožto nástrojem marketingové komunikace, jeho definicí, historií, vývojem, rozdělením a legislativní úpravou. Praktická část pak zkoumá, jak vnímají filmový product placement studenti vysokých škol v České republice a v Portugalsku, zda si jeho začlenění do snímku všímají a zda je tato forma komunikace nějakým způsobem ovlivňuje. Následně je přístup obou skupin porovnán.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to describe the percepcion of product placement (PP) in movies by university students and to compare their attitude in the Czech Republic and Portugal. The theoretical part describes the term and its definition, as well as the history, development and legislation. The practical part examines students' attitude to product placement, their ability to notice branded products in movies and the impact of this advertising technique. In the end, there is a comparison of the attitude of Czech and Portuguese students.
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o product placementu. V teoretické části se zaměřte na jeho rozdělení a využití v marketingové komunikaci. Pozornost věnujte rovněž legislativě vymezující product placement.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu vnímání product placementu studenty vysokých škol. Zaměřte se na celkové povědomí a popište rozdíly, s jakými product placement vnímá cílová skupina v České republice a v Portugalsku.
4. Na základě sesbíraných dat zodpovězte výzkumné otázky
5. Ze získaných poznatků vyvoďte závěry a uveďte případná doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o product placementu. V teoretické části se zaměřte na jeho rozdělení a využití v marketingové komunikaci. Pozornost věnujte rovněž legislativě vymezující product placement.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
3. V praktické části zpracujte analýzu vnímání product placementu studenty vysokých škol. Zaměřte se na celkové povědomí a popište rozdíly, s jakými product placement vnímá cílová skupina v České republice a v Portugalsku.
4. Na základě sesbíraných dat zodpovězte výzkumné otázky
5. Ze získaných poznatků vyvoďte závěry a uveďte případná doporučení.
Seznam doporučené literatury
BUEß, Johanna. Product placement: the analysis of a marketing communication instrument. Hamburg: Diplomica, 2004, 60 s. ISBN 978-3-8386-8025-5.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 69 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary AMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, 2007, 1084 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. První vydání. Žilina: Georg, 145 stran. ISBN 978-80-8154-108-7.
LEHU, Jean-Marc. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business. London: Kogan Page, 2007, ix, 266 s. ISBN 0-7494-4940-3.
Seznam doporučené literatury
BUEß, Johanna. Product placement: the analysis of a marketing communication instrument. Hamburg: Diplomica, 2004, 60 s. ISBN 978-3-8386-8025-5.
FREY, Petr. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. 2., rozš. vyd. Praha: Management Press, 2008, 195 s., [8] s. barev. obr. příl. ISBN 978-80-7261-160-7.
KALISTA, Martin. Product placement a jeho vliv při umístění v audiovizuálních pořadech. Vyd. 1. Ostrava: Key Publishing, 2011, 69 s. ISBN 978-80-7418-111-5.
KOTLER, Philip, Veronica WONG, John SAUNDERS a Gary AMSTRONG. Moderní marketing. 4. evropské. Praha: Grada Publishing, 2007, 1084 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KRAMOLIŠ, Jan a Martina KOPEČKOVÁ, 2015. Marketingový nástroj product placement v českém prostředí. První vydání. Žilina: Georg, 145 stran. ISBN 978-80-8154-108-7.
LEHU, Jean-Marc. Branded entertainment: product placement & brand strategy in the entertainment business. London: Kogan Page, 2007, ix, 266 s. ISBN 0-7494-4940-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Kdo se podílí na jednáních o zařazení product placementu do filmu?
Studentka odpověděla připraveně na všechny položené dotazy.