Téma bakalářské práce je "Marketingový potenciál podnikatelského záměru". Teoretická část definuje základní pojmy z oblasti cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V praktické části je provedena kvantitativní analýza za pomocí dotazníkového šetření a ověřuje potenciál podnikatelského záměru u vybrané cílové skupiny. Dále je provedena kvalitativní analýza komparativním srovnáním vybraných konkurenčních zařízení.
Annotation in English
The topic of this bachelor thesis is "A Marketing Potential of a Business Plan". The theoretical part contains a summary of the core terminology from the tourism sector and marketing in tourism. As a part of the thesis, a quantitative research is carried out, that analyzes the potential of the business plan of the selected target group. There are also qualitative research carried out, that analyses selected competition.
Tourism, Business plan, Marketing in tourism, Accommodation, Travel
Length of the covering note
64 s. (79 755)
Language
CZ
Annotation
Téma bakalářské práce je "Marketingový potenciál podnikatelského záměru". Teoretická část definuje základní pojmy z oblasti cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V praktické části je provedena kvantitativní analýza za pomocí dotazníkového šetření a ověřuje potenciál podnikatelského záměru u vybrané cílové skupiny. Dále je provedena kvalitativní analýza komparativním srovnáním vybraných konkurenčních zařízení.
Annotation in English
The topic of this bachelor thesis is "A Marketing Potential of a Business Plan". The theoretical part contains a summary of the core terminology from the tourism sector and marketing in tourism. As a part of the thesis, a quantitative research is carried out, that analyzes the potential of the business plan of the selected target group. There are also qualitative research carried out, that analyses selected competition.
Tourism, Business plan, Marketing in tourism, Accommodation, Travel
Research Plan
1. Zpracuje teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, vymezte téma a stanovte cíl práce.
2. Popiště metodiku práce a definujte výzkumnou otázku
3. Analyzujte marketingový potenciál podnikatelského záměru, realizujte kvalitativní výzkum komparativní analýzou konkurence a kvantitativní výzkum u cílové skupiny.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelné v praxi.
Research Plan
1. Zpracuje teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy, vymezte téma a stanovte cíl práce.
2. Popiště metodiku práce a definujte výzkumnou otázku
3. Analyzujte marketingový potenciál podnikatelského záměru, realizujte kvalitativní výzkum komparativní analýzou konkurence a kvantitativní výzkum u cílové skupiny.
4. Ze získaných dat vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelné v praxi.
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZBOŘIL, Kamil. Marketingový výzkum. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. ISBN 80-7079-389-9.
Recommended resources
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Marketing v cestovním ruchu: jak uspět v domácí i světové konkurenci. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu: jak získat více příjmů z cestovního ruchu. Praha: Grada, 2006. Manažer. ISBN 80-247-1014-5.
HESKOVÁ, Marie. Cestovní ruch: pro vyšší odborné školy a vysoké školy. 2., upr. vyd. Praha: Fortuna, 2011. ISBN 978-80-7373-107-6.
RYGLOVÁ, Kateřina, Michal BURIAN a Ida VAJČNEROVÁ. Cestovní ruch - podnikatelské principy a příležitosti v praxi. Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-4039-3.
ZBOŘIL, Kamil. Marketingový výzkum. Praha: Vysoká škola ekonomická, 1994. ISBN 80-7079-389-9.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - Mgr. Burgr):
1. Na straně 15 uvádíte tabulku "Stav krajů z hlediska turistické návštěvnosti" z roku 2008. K obhajobě si vyhledejte aktuálnější informace (např. 2015) o počtu turistů, kteří navštívili Moravskoslezský kraj a definujte tendenci turistiky (rostoucí...).
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Penzion, jehož podnikatelský záměr zkoumáte bude samoobslužný po vzoru francouzských penzionů F1, jak uvádíte v kap. 5.1. V komparativní analýze ale porovnáváte jen "tradiční" penziony, protože asi v dané lokalitě takový ještě není. Zkoumal jste i nějaký "samoobslužný" penzion v ČR? Třeba v jiné lokalitě?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
3. Jako cílovou skupinu pro svoje dotazníkové šetření jste oslovil FB skupinu "Turistika v Beskydech". Proč jste se rozhodl pro tuto cílovou skupinu? A hledal jste i jinou skupinu respondentů pro Váš dotazník?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.