Bakalářská práce se zaobírá pohledem na produktový design, jako na nástroj marketingové komunikace. Produktový design je mezi zákazníky a uživateli nejrozšířenější oblastí designu, protože se týká právě produktů, jež lidé používají ve svém takřka každodenním životě.
Užší pozornosti se dostává designu produktů do deště, a to v důsledku spolupráce autorky bakalářské práce a designérky Terezy Konečné, která se zaobírá výrobou těchto produktů. Výsledky marketingového výzkumu, který je v praktické části zaměřený jak na vnímání produktového designu běžnými uživateli, tak na skutečné využití produktů do deště, by měly designérce pomoci navrhnout a vyrobit inovativní a uživatelsky přívětivý produkt.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with a view of a produt design as a tool of marketing communi-cation. Product design is the most common design field among customers because it con-cerns products of everyday use. The thesis focues on design of products which protect tho-se in a rain, it is outcome of collaboration with designer Tereza Konečná, who deals with making these products. Results of the marketing research which is concerned on the per-ception of product design by common users and on the achal use of the raint products should help the designer to design and make innovative, user friendly product.
Bakalářská práce se zaobírá pohledem na produktový design, jako na nástroj marketingové komunikace. Produktový design je mezi zákazníky a uživateli nejrozšířenější oblastí designu, protože se týká právě produktů, jež lidé používají ve svém takřka každodenním životě.
Užší pozornosti se dostává designu produktů do deště, a to v důsledku spolupráce autorky bakalářské práce a designérky Terezy Konečné, která se zaobírá výrobou těchto produktů. Výsledky marketingového výzkumu, který je v praktické části zaměřený jak na vnímání produktového designu běžnými uživateli, tak na skutečné využití produktů do deště, by měly designérce pomoci navrhnout a vyrobit inovativní a uživatelsky přívětivý produkt.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis deals with a view of a produt design as a tool of marketing communi-cation. Product design is the most common design field among customers because it con-cerns products of everyday use. The thesis focues on design of products which protect tho-se in a rain, it is outcome of collaboration with designer Tereza Konečná, who deals with making these products. Results of the marketing research which is concerned on the per-ception of product design by common users and on the achal use of the raint products should help the designer to design and make innovative, user friendly product.
1. Zpracujte rešerši literatury a online zdrojů ke zvolenému tématu, ale také literatury zabývající se metodikou výzkumu.
2. Definujte výzkumné otázky, cíl a účel práce, na jejíchž základě postavíte metodiku práce.
3. Proveďte analýzu současné produkce výrobků na ochranu před nepříznivým počasím.
4. Realizujte kvalitativní výzkum v oblasti kreativního průmyslu.
5. Na základě zjištěných dat formulujte doporučení pro výrobu nového produktu.
6. Zhodnoťte, zda byl naplněn cíl práce a zodpovězte výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury a online zdrojů ke zvolenému tématu, ale také literatury zabývající se metodikou výzkumu.
2. Definujte výzkumné otázky, cíl a účel práce, na jejíchž základě postavíte metodiku práce.
3. Proveďte analýzu současné produkce výrobků na ochranu před nepříznivým počasím.
4. Realizujte kvalitativní výzkum v oblasti kreativního průmyslu.
5. Na základě zjištěných dat formulujte doporučení pro výrobu nového produktu.
6. Zhodnoťte, zda byl naplněn cíl práce a zodpovězte výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
EGER, Arthur O. Product design. The Hague: Eleven, c2013, 294 s. ISBN 978-94-90947-80-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtrvté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 stran. ISBN 978-80-262-0982-9
KOLESÁR, Zdeno. Nové kapitoly z dějin designu. 2. dopl. a rozš. vyd. Bratislava:slovenské centrum dizajnu, 2009, 249 s. ISBN 978-80-970173-1-6
PACHMANOVÁ, Martina. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2005, 189 s. ISBN 80-86863-05-0
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Zlín: Kniha Zlín, 2014, 331 s. ISBN 978-80-7473-226-3
WILHIDE, Elizabeth. Design: the whole story. London: Thames & Hudson, 2016, 576 s. ISBN 978-0-500-29228-0
Seznam doporučené literatury
EGER, Arthur O. Product design. The Hague: Eleven, c2013, 294 s. ISBN 978-94-90947-80-4
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtrvté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016, 437 stran. ISBN 978-80-262-0982-9
KOLESÁR, Zdeno. Nové kapitoly z dějin designu. 2. dopl. a rozš. vyd. Bratislava:slovenské centrum dizajnu, 2009, 249 s. ISBN 978-80-970173-1-6
PACHMANOVÁ, Martina. Design: aktualita, nebo věčnost?: antologie textů k teorii a dějinám designu. V Praze: Vysoká škola umělecko-průmyslová, 2005, 189 s. ISBN 80-86863-05-0
RAWSTHORN, Alice. Zdravím, světe: jak design vstupuje do života. Zlín: Kniha Zlín, 2014, 331 s. ISBN 978-80-7473-226-3
WILHIDE, Elizabeth. Design: the whole story. London: Thames & Hudson, 2016, 576 s. ISBN 978-0-500-29228-0
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"1. O jaké zdroje se opíráte při tvorbě tabulky 1 Marketingová revoluce (s. 13)? Vysvětlete jednotlivé faktory.
"2. Vysvětlete důvod volby právě těchto otázek z části Life style - a vztah odpovědí k problematice designu produktů do deště.
"3. Jak si vysvětlujete, že ocenění designu nehraje při nákupu roli.
" 4. Jaké jsou Vaše návrhy a doporučení pro výrobu nového produktu (viz Zadání bod 5)?
doplňující otáza prof. Pavelka - Jakým způsobem bylo provedeno dotazníkové šetření, rozhovory? Jakým způsobem jste si vybírala respondenty? V práci nejsou tyto postupy uvedeny.
Studentka opověděla na všechny zadané dotazy.