Bakalářská práce ,,Image značky Jagermeister" má za cíl zjistit, jak vnímají image této značky spotřebitelé zejména v cílové skupině 18 - 30 let. V teoretické části autor popisuje značku, její prvky, a hodnotu. Dále se zabývá definicí pojmu image a jejím rozdělením a uvádí základy z marketingového výzkumu. V praktické části autor popisuje historii značky, její signifikantní prvky, online kanály a netradiční offline aktivity. Hlavním výstupem této práce je marketingový výzkum a následná analýza dat z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "The brand image of Jagermeister" aims to find out how the image of this brand is perceived by consumers especially in the target group of 18-30 years. In the theoretical part, the author describes the brand, its elements and its equity. It also deals with the definition of the concept of image and its distribution and presents the basics of marketing research. In the practical part, the author describes the history of the brand, its significant features, online channels and a description of non-traditional offline activities. The main output of this work is marketing research and subsequent analysis of data from the questionnaire survey.
Klíčová slova
Značka, Jägermeister, Image, Image značky, Marketingový výzkum
Bakalářská práce ,,Image značky Jagermeister" má za cíl zjistit, jak vnímají image této značky spotřebitelé zejména v cílové skupině 18 - 30 let. V teoretické části autor popisuje značku, její prvky, a hodnotu. Dále se zabývá definicí pojmu image a jejím rozdělením a uvádí základy z marketingového výzkumu. V praktické části autor popisuje historii značky, její signifikantní prvky, online kanály a netradiční offline aktivity. Hlavním výstupem této práce je marketingový výzkum a následná analýza dat z dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "The brand image of Jagermeister" aims to find out how the image of this brand is perceived by consumers especially in the target group of 18-30 years. In the theoretical part, the author describes the brand, its elements and its equity. It also deals with the definition of the concept of image and its distribution and presents the basics of marketing research. In the practical part, the author describes the history of the brand, its significant features, online channels and a description of non-traditional offline activities. The main output of this work is marketing research and subsequent analysis of data from the questionnaire survey.
Klíčová slova
Značka, Jägermeister, Image, Image značky, Marketingový výzkum
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy vztahující se k image a značce jako takové.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav značky a realizujte kvantitativní marketingový výzkum týkající se znalosti značky a jejího sentimentu.
4. Z provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte hlavní pojmy vztahující se k image a značce jako takové.
2. Definujte cíl práce, metodický postup a výzkumné otázky.
3. Analyzujte současný stav značky a realizujte kvantitativní marketingový výzkum týkající se znalosti značky a jejího sentimentu.
4. Z provedeného výzkumu vyvoďte závěry a navrhněte doporučení realizovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David Allen. Brand building - budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Překlad Vilém Jungmann. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Překlad Magda Pěnčiková. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Překlad Jana Langerová, Vladimír Nový. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Hana Loupová. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David Allen. Brand building - budování obchodní značky: vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Překlad Vilém Jungmann. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Překlad Magda Pěnčiková. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip. Moderní marketing: 4. evropské vydání. 1. vyd. Překlad Jana Langerová, Vladimír Nový. Praha: Grada, 2007, 1048 s. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. ISBN 80-247-0966-X.
OLINS, Wally. O značkách. Vyd. 1. Překlad Hana Loupová. Praha: Argo, 2009, 253 s. ISBN 978-80-257-0158-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 190 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Otázky k obhajobě:
" 1. Jak vzniká image? Které subsystémy se na něm podílejí? Z čeho vycházejí?
" 2. Co podle Vás vede výrobce ke změně CS? Zcela opouští komunikaci k jiným CS?
" 3. Jak by měla být dále vedena komunikace k původní CS? (viz s. 53)
Student měl připraveny odpovědi na položené otázky.