Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem práce je navrhnout nízkonákladovou komunikační strategii za účelem propagace cestovatelskému dokumen-tárnímu filmu Zero Hero Trip. V teoretické části jsou definována teoretická východiska dokumentárního filmu, road movie, filmového marketingu a marketingové komunikace. Dále se věnuje objasnění pojmů distribuce a propagace filmu, reklamy, online komunikace, public relations a sponzoringu. Praktická část je zaměřena na projekt Zero Hero Trip a tvorbu jeho komunikačního plánu. V praktické části byla využita SWOT analýza projektu a analýza konkurence, jejichž výsledky slouží pro vystavění návrhu komunikační strategie. V závěru jsou formulována doporučení pro použití v budoucnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis consists of theoretical and practial parts. The aim of this Thesis is to suggest low cost comunication strategy for a purpose promotion of travel documentary film Zero Hero Trip. In the theoretical part, the theoretical description of documentary, road movie, film marketing and marketing communication is defined. Terms like film distribution and promotion, advertisment, online communication, public relations and sponzoring are described. The practical part is then focused on the project Zero Hero Trip and communication plan creation. In practical part, the results of SWOT analysis of project and competition analysis were used for suggestion of communication strategy. In conclusion of the Thesis the recommendations for future are formulated.
Klíčová slova
Filmový dokument, road movie, filmový marketing, distribuce filmu, propagace filmu, komunikační plán, komunikační strategie, swot analýza, mediální analýza
Klíčová slova v angličtině
Documentary film, road movie, film marketing, film distribution, film promotion, communication plan, communication strategy, SWOT analysis, media analysis.
Rozsah průvodní práce
66 s. (94 333 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se skládá z teoretické a praktické části. Cílem práce je navrhnout nízkonákladovou komunikační strategii za účelem propagace cestovatelskému dokumen-tárnímu filmu Zero Hero Trip. V teoretické části jsou definována teoretická východiska dokumentárního filmu, road movie, filmového marketingu a marketingové komunikace. Dále se věnuje objasnění pojmů distribuce a propagace filmu, reklamy, online komunikace, public relations a sponzoringu. Praktická část je zaměřena na projekt Zero Hero Trip a tvorbu jeho komunikačního plánu. V praktické části byla využita SWOT analýza projektu a analýza konkurence, jejichž výsledky slouží pro vystavění návrhu komunikační strategie. V závěru jsou formulována doporučení pro použití v budoucnosti.
Anotace v angličtině
This Bachelor's Thesis consists of theoretical and practial parts. The aim of this Thesis is to suggest low cost comunication strategy for a purpose promotion of travel documentary film Zero Hero Trip. In the theoretical part, the theoretical description of documentary, road movie, film marketing and marketing communication is defined. Terms like film distribution and promotion, advertisment, online communication, public relations and sponzoring are described. The practical part is then focused on the project Zero Hero Trip and communication plan creation. In practical part, the results of SWOT analysis of project and competition analysis were used for suggestion of communication strategy. In conclusion of the Thesis the recommendations for future are formulated.
Klíčová slova
Filmový dokument, road movie, filmový marketing, distribuce filmu, propagace filmu, komunikační plán, komunikační strategie, swot analýza, mediální analýza
Klíčová slova v angličtině
Documentary film, road movie, film marketing, film distribution, film promotion, communication plan, communication strategy, SWOT analysis, media analysis.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních i online zdrojů vztahujících se k tématu práce.
2. Stanovte cíle práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí proveďte srovnávací analýzu marketingové strategie konkurenčních cestovatelských filmů a dokumentů v České republice
4. Na základě teoretických znalostí proveďte SWOT analýzu značky Zero Hero Trip
5. Vyhodnoťte provedené analýzy a navrhněte marketingovou strategii k propagaci cestovatelského dokumentu Zero Hero Trip
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literárních i online zdrojů vztahujících se k tématu práce.
2. Stanovte cíle práce, metodiku výzkumu a výzkumné otázky.
3. Na základě teoretických znalostí proveďte srovnávací analýzu marketingové strategie konkurenčních cestovatelských filmů a dokumentů v České republice
4. Na základě teoretických znalostí proveďte SWOT analýzu značky Zero Hero Trip
5. Vyhodnoťte provedené analýzy a navrhněte marketingovou strategii k propagaci cestovatelského dokumentu Zero Hero Trip
Seznam doporučené literatury
ADLER, Rudolf: Cesta k filmovému dokumentu. Třetí vydání. Praha: AMU, 2001. 90 s. ISBN 80-85883-72-4
DURIE, John; PHAM, Annika; WATSON, Neil. Marketing and Selling Your Film Around the World: A Guide for Independent Filmmakers. First edition. Silman-James Press, 2000. 165 s. ISBN-13: 978-1879505438
KNIGHT, Peter; Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. První vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 148 s. ISBN 978-80-247-1999-3
BAČUVČÍK, Radim; Divadlo a film: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2011. První vydání. Zlín: VeRBuM, 2012. 116 s. ISBN 978-80-87500-24-8,
BEHRER, Mattias; VAN DER BERGH, Joeri. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na generaci Y. První vydání. BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada publishing, a.s, 2014. 548 s.ISBN 978-80-247-3568-9
Seznam doporučené literatury
ADLER, Rudolf: Cesta k filmovému dokumentu. Třetí vydání. Praha: AMU, 2001. 90 s. ISBN 80-85883-72-4
DURIE, John; PHAM, Annika; WATSON, Neil. Marketing and Selling Your Film Around the World: A Guide for Independent Filmmakers. First edition. Silman-James Press, 2000. 165 s. ISBN-13: 978-1879505438
KNIGHT, Peter; Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. První vydání. Praha : Grada Publishing, a.s., 2007. 148 s. ISBN 978-80-247-1999-3
BAČUVČÍK, Radim; Divadlo a film: nákupní chování na trzích kulturních produktů 2011. První vydání. Zlín: VeRBuM, 2012. 116 s. ISBN 978-80-87500-24-8,
BEHRER, Mattias; VAN DER BERGH, Joeri. Jak cool značky zůstávají hot: Marketing zaměřený na generaci Y. První vydání. BizBooks, 2012. 248 s. ISBN 978-80-265-0002-5
SEDLÁKOVÁ, Renáta. Výzkum médií: Nejužívanější metody a techniky. Praha: Grada publishing, a.s, 2014. 548 s.ISBN 978-80-247-3568-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na Státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" 1. Na základě jakých kritérií byly zvoleni právě tito konkurenti?
" 2. Jaké aktivity budete vyvíjet s cílem dostat film na uvedené festivaly?
" 3. Jak budete eliminovat rizika s projektem spojená?
Studentka měla připraveny odpovědi na položené otázky.