Tato bakalářská práce se bude zabývat budováním značky v digitálním prostředí se zaměře-ním na projekt Digitální Garáž, který spadá pod společnost Google. Projekt Digitální Garáž působí v České republice od roku 2016 a jeho úkolem je vzdělávat zdejší obyvatele v oblas-ti online marketingu. Každý může jednou založit firmu a měl by tedy vědět jakými pro-středky a jak se může prezentovat potenciálním zákazníkům tak, aby je zaujal.
V teoretické části je popisována značka a její význam, vztah mezi značkou a marketingovou komunikací, teorie brandbuildingu, budování značky v online prostředí a metodika výzku-mu.
V praktické části je rozbor značek Google a Digitální Garáž, mapování konkurence a vý-zkum. Pro lepší interpretaci výsledků jsou zde uvedeny tabulky a grafy. Pro zodpovězení výzkumných otázek bude proveden kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů a kvantitativní výzkum pomocí elektronického písemného dotazníku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with brand building in digital ambience. Its main focus is on project Di-gital Garage which is provided by Google. Project Digital Garage was in the Czech Repub-lic launched in 2016 when the general idea is that it educates people in online marketing.
For everyone who is willing to establish a company, it is necessary to know with what tools and how should the company be presented to its potential customers so that it attracts them.
The theoretical part describes what the brand means and what the connection between the brand and marketing communication is. Furthermore, it gives an overview of a theoretical background and brand building in online ambience. The last part concentrates on research methodology design.
The practical part examines Digital Garage, Google, competitive environment, and the re-search itself. For better understanding and easier orientation, tables and graphs with results are as well provided in this part. To answer research questions, an electronic quantitative questionnaire and qualitative in-depth interviews are carried out.
Brandbuilding, brand, digital markting, online, Google, Digital Garage
Rozsah průvodní práce
89 (119 640 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se bude zabývat budováním značky v digitálním prostředí se zaměře-ním na projekt Digitální Garáž, který spadá pod společnost Google. Projekt Digitální Garáž působí v České republice od roku 2016 a jeho úkolem je vzdělávat zdejší obyvatele v oblas-ti online marketingu. Každý může jednou založit firmu a měl by tedy vědět jakými pro-středky a jak se může prezentovat potenciálním zákazníkům tak, aby je zaujal.
V teoretické části je popisována značka a její význam, vztah mezi značkou a marketingovou komunikací, teorie brandbuildingu, budování značky v online prostředí a metodika výzku-mu.
V praktické části je rozbor značek Google a Digitální Garáž, mapování konkurence a vý-zkum. Pro lepší interpretaci výsledků jsou zde uvedeny tabulky a grafy. Pro zodpovězení výzkumných otázek bude proveden kvalitativní výzkum pomocí hloubkových rozhovorů a kvantitativní výzkum pomocí elektronického písemného dotazníku.
Anotace v angličtině
This thesis deals with brand building in digital ambience. Its main focus is on project Di-gital Garage which is provided by Google. Project Digital Garage was in the Czech Repub-lic launched in 2016 when the general idea is that it educates people in online marketing.
For everyone who is willing to establish a company, it is necessary to know with what tools and how should the company be presented to its potential customers so that it attracts them.
The theoretical part describes what the brand means and what the connection between the brand and marketing communication is. Furthermore, it gives an overview of a theoretical background and brand building in online ambience. The last part concentrates on research methodology design.
The practical part examines Digital Garage, Google, competitive environment, and the re-search itself. For better understanding and easier orientation, tables and graphs with results are as well provided in this part. To answer research questions, an electronic quantitative questionnaire and qualitative in-depth interviews are carried out.
Brandbuilding, brand, digital markting, online, Google, Digital Garage
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zvláštní pozornost věnujte oblast budování značky
2. Stanovte cíl a výzkumné otázky
3. Představte analyzovaný subjekt a realizujte kvalitativní (kvantitativní) výzkum formou písemného dotazování (hloubkových rozhovorů se zástupci zvolené cílové skupiny)
4. Na základě zjištěných dat vytvořte doporučení pro zvolenou značku
5. Zhodnoťte, zda byl naplněn cíl práce a zodpovězte výzkumné otázky
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši k tématu, zvláštní pozornost věnujte oblast budování značky
2. Stanovte cíl a výzkumné otázky
3. Představte analyzovaný subjekt a realizujte kvalitativní (kvantitativní) výzkum formou písemného dotazování (hloubkových rozhovorů se zástupci zvolené cílové skupiny)
4. Na základě zjištěných dat vytvořte doporučení pro zvolenou značku
5. Zhodnoťte, zda byl naplněn cíl práce a zodpovězte výzkumné otázky
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 2013. 14. Vyd. Praha. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2007-1.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-07761-1.
SCHMIDT, Eric, Jonathan B. ROSENBERG a Alan EAGLE. Jak funguje Google. Vydání první. Brno: Jota, 2015. ISBN 978-80-7462-749-1.
Seznam doporučené literatury
AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003. Praxe manažera. ISBN 80-7226-885-6.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007. Business books. ISBN 978-80-251-1818-4
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 2013. 14. Vyd. Praha. Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4150-5.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
DE CHERNATONY, Leslie. Značka: od vize k vyšším ziskům. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2007-1.
CHAFFEY, Dave a Fiona ELLIS-CHADWICK. Digital marketing. Sixth edition. Harlow: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-07761-1.
SCHMIDT, Eric, Jonathan B. ROSENBERG a Alan EAGLE. Jak funguje Google. Vydání první. Brno: Jota, 2015. ISBN 978-80-7462-749-1.
Přílohy volně vložené
1 flash disk
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1.) Zvolila byste pro komunikaci značky Digitální garáž stejnou identitu jako má masterbrand Google nebo byste ji komunikovala jako svébytný sub-brand se svou vlastní identitou, aby vytvořila zdání individuálního brandu?
2.) Komunikovala byste značku DG i v offline prostředí? Jaký komunikační mix by mohl být podle Vás optimální?
3.) Jakou content strategiii byste zvolila pro komunikaci DG na Facebook
Doplňující otázka dr. Vondra: Jakým způsobem jste porovnávala? Jaký je účel Digitální garáže? Jaký má dosah, počet registrovaných studentů?
Doplňující otázka prof. Pavelka: Jakým způsobem jste staovila počet hlasů pro dotazníkové šetření? Jakým zposobem byl dotazník konstruován?
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.
Výtka prof. Pavelka: Chybná citace literatury - dvojí citace v práci.