Práce se zaměřuje na hudbu v obchodním prostředí. Zkoumá jak vliv na zákazníky, tak i na zaměstnance jednotlivých prodejen. Samotným cílem práce je analyzovat vnímání a postoje k hudbě zákazníků i zaměstnanců v obchodech Terno, Tchibo a Ikea. Teoretická část obsahuje základní pohled do problematiky hudby v obchodním prostředí a vztahu: hudba a práce. Praktická část nabídne informace, jak hudbu v jednotlivých prodejnách vnímají zákazníci a jak naopak zaměstnanci. Pro získání výsledků bylo využito několika forem marketingového výzkumu kvantitativní i kvalitativní. Konkrétně osobní dotazování formou dotazníků, distribuce dotazníků a polostrukturované rozhovory.
Anotace v angličtině
The work is focused on music in the business environment. It examines the impact on customers and employees at individual stores. The aim of this work is to analyze the perception and attitude of music in stores Terno, Tchibo and Ikea by customers and employees. The theoretical part contains basic insight into the problems of the in-store music and relationship: music and work. The practical part offers information, how music is perceive by customers and how is perceive by employees. To get the results was used several forms of marketing research - quantitative and qualitative. Specifically personal interviews using questionnaires, distribution of questionnaires and interviews.
Klíčová slova
hudba, obchodní prostředí, zákazníci, zaměstnanci
Klíčová slova v angličtině
music, in-store music, business environment, costumers, employees
Rozsah průvodní práce
61
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na hudbu v obchodním prostředí. Zkoumá jak vliv na zákazníky, tak i na zaměstnance jednotlivých prodejen. Samotným cílem práce je analyzovat vnímání a postoje k hudbě zákazníků i zaměstnanců v obchodech Terno, Tchibo a Ikea. Teoretická část obsahuje základní pohled do problematiky hudby v obchodním prostředí a vztahu: hudba a práce. Praktická část nabídne informace, jak hudbu v jednotlivých prodejnách vnímají zákazníci a jak naopak zaměstnanci. Pro získání výsledků bylo využito několika forem marketingového výzkumu kvantitativní i kvalitativní. Konkrétně osobní dotazování formou dotazníků, distribuce dotazníků a polostrukturované rozhovory.
Anotace v angličtině
The work is focused on music in the business environment. It examines the impact on customers and employees at individual stores. The aim of this work is to analyze the perception and attitude of music in stores Terno, Tchibo and Ikea by customers and employees. The theoretical part contains basic insight into the problems of the in-store music and relationship: music and work. The practical part offers information, how music is perceive by customers and how is perceive by employees. To get the results was used several forms of marketing research - quantitative and qualitative. Specifically personal interviews using questionnaires, distribution of questionnaires and interviews.
Klíčová slova
hudba, obchodní prostředí, zákazníci, zaměstnanci
Klíčová slova v angličtině
music, in-store music, business environment, costumers, employees
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k hudbě v obchodním prostředí.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody, za pomoci kterých je budete zkoumat.
3. Proveďte dotazníkové šetření u zaměstnanců.
4. Realizujte polostrukturovaný rozhovor s vybranými zaměstnanci.
5. Vymezte závěry ze zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši vztahující se k hudbě v obchodním prostředí.
2. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody, za pomoci kterých je budete zkoumat.
3. Proveďte dotazníkové šetření u zaměstnanců.
4. Realizujte polostrukturovaný rozhovor s vybranými zaměstnanci.
5. Vymezte závěry ze zjištěných dat a odpovězte na výzkumné otázky.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2014. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komuni-kace. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80-87500-51-4.
BAČUVČÍK, Radim, 2010. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 140s. ISBN 978-80-904273-8-9.
FRANĚK, Marek, 2005. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum. ISBN 978-80-246-0965-2
MUŽÍK, Pavel, 2006. Hudba v obchodním prostředí, Empirický přístup. Rigorózní práce. Praha: Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta. Ústav hudební vědy.
POLEDŇÁK, Ivan, 2006 Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1215-1.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2014. Hudba v reklamě a dalších oblastech marketingové komuni-kace. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, ISBN 978-80-87500-51-4.
BAČUVČÍK, Radim, 2010. Jak posloucháme hudbu?: vztah obyvatel České republiky k hudbě a jejímu poslechu 2009. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 140s. ISBN 978-80-904273-8-9.
FRANĚK, Marek, 2005. Hudební psychologie. Vyd. 1. V Praze: Karolinum. ISBN 978-80-246-0965-2
MUŽÍK, Pavel, 2006. Hudba v obchodním prostředí, Empirický přístup. Rigorózní práce. Praha: Masarykova univerzita v Brně, Filozofická fakulta. Ústav hudební vědy.
POLEDŇÁK, Ivan, 2006 Hudba jako problém estetiky. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-1215-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Jak by se lišily podle Vašeho názoru výsledky výzkumu, pokud by byl prováděn a vztahoval se k předvánočnímu období?
2. Jaké na základě svých zjištění odhadujete názory na hudbu v provozovnách, kde neposkytuje služby IS Media se speciálními playlisty, ale hraje tam klasické rádio? Má to nějaká specifika?
Student připraveně a plně zodpověděl položené dotazy.