Tato bakalářská práce se zabývá problematikou image balené a kohoutkové vody v kontextu marketingové komunikace. Teoretická část se zabývá základním vymezením pojmů spojených s marketingovou komunikací, public relations a image. Dále rozebírá vývoj fenoménu kohoutková a balená voda z hlediska marketingové komunikace a public relations. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření mezi respondenty z řad široké veřejnosti. Z výsledků šetření jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the phenomenon of bottled and tap water in the context of marketing communication. The theoretical part focuses on the basic definition of the terms related to marketing communication, public relations and image. It also deals with the phenomenon of bottled and tap water in the context of marketing communication and public relations. The practical part contains results of quantitative research in general public. Possible recommendations based on results are offered.
Klíčová slova
marketingová komunikace, image, veřejnost, voda, balená voda, kohoutková voda, výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, image, public, water, bottled water, tap water, research
Rozsah průvodní práce
59 s. (82 710 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou image balené a kohoutkové vody v kontextu marketingové komunikace. Teoretická část se zabývá základním vymezením pojmů spojených s marketingovou komunikací, public relations a image. Dále rozebírá vývoj fenoménu kohoutková a balená voda z hlediska marketingové komunikace a public relations. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního výzkumného šetření mezi respondenty z řad široké veřejnosti. Z výsledků šetření jsou vyvozeny závěry a doporučení.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the phenomenon of bottled and tap water in the context of marketing communication. The theoretical part focuses on the basic definition of the terms related to marketing communication, public relations and image. It also deals with the phenomenon of bottled and tap water in the context of marketing communication and public relations. The practical part contains results of quantitative research in general public. Possible recommendations based on results are offered.
Klíčová slova
marketingová komunikace, image, veřejnost, voda, balená voda, kohoutková voda, výzkum
Klíčová slova v angličtině
marketing communication, image, public, water, bottled water, tap water, research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k tématu image.
2. Definujte cíl práce a hlavní pojmy.
3. Popište stav zkoumané problematiky a vývoj fenoménu balená vs. kohoutková voda.
4. Definujte metodiku výzkumného šetření.
5. Analyzujte stanovený problém prostřednictvím dotazníkového šetření u zvolené cílové skupiny.
6. Ze získaných dat vyvoďte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární rešerši a teoretická východiska k tématu image.
2. Definujte cíl práce a hlavní pojmy.
3. Popište stav zkoumané problematiky a vývoj fenoménu balená vs. kohoutková voda.
4. Definujte metodiku výzkumného šetření.
5. Analyzujte stanovený problém prostřednictvím dotazníkového šetření u zvolené cílové skupiny.
6. Ze získaných dat vyvoďte závěry a doporučení aplikovatelná v praxi.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-1903-0.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0564-8.
NOVOTNÁ, Eliška, Jan NOVÝ a Martin MUSIL. Management public relations. Praha: Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1756-8.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-886-4.
Seznam doporučené literatury
FTOREK, Jozef. Public relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. Praha: Grada, 2007. Manažer. ISBN 978-80-247-1903-0.
KOTLER, Philip. Marketing management. 10. rozš. vyd. Praha: Grada, 2001. Profesionál. ISBN 80-247-0016-6.
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Praha: Grada, 2006. Expert (Grada). ISBN 80-247-0564-8.
NOVOTNÁ, Eliška, Jan NOVÝ a Martin MUSIL. Management public relations. Praha: Oeconomica, 2011. ISBN 978-80-245-1756-8.
HALADA, Jan, ed. Marketingová komunikace a public relations: výklad pojmů a teorie oboru. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2015. ISBN 978-80-246-3075-5.
CAYWOOD, Clarke L. Public relations: řízená komunikace podniku s veřejností. Brno: Computer Press, 2003. Business books (Computer Press). ISBN 80-7226-886-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na Sttátních závěreačných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
V teoretické části práce na s 24 uvádíte čtyři nejčastější důvody pro nákup balené vody "strach z vody kohoutkové, chuť, pohodlnost a styl. Všechny tyto důvody jsou však uměle vytvořeny reklamními kampaněmi výrobců balených vod (Gleick, 2010, str. xi). Jde o velmi silné tvrzení, které vrhá stín na etiku marketingových komunikací. Dokázala byste navrhnout, jakým způsobem by se výrobci balených vod mohly bránit, aby napravily vlastní reputaci a výše uvedené tvrzení by se stalo neplatné?
"Mohla byste prosím navrhnout, jak byste koncipovala celorepublikovou mediální kampaň s cílem přesvědčit širší veřejnost o výhodách kohoutkové vody? Jaká byste viděla největší úskalí?
"Z výsledků výzkumu je patrná preference kohoutkové vody z důvodu ceny. Myslíte si, že by tuto preferenci u uživatelů šlo změnit, případně jakým způsobem?