Diplomová práce se zabývá teoretickými aspekty startupů, disrupce a sdílené ekonomie jako východisky pro vznik byznysové příležitosti v netradiční oblasti sportovního podnikání. K realizaci se využije platforma Airbnb Experiences. V praktické části se diplomová práce zabývá historií a marketingem Airbnb, eventy, osobním brandingem budoucí hostitelky a kvantitativním dotazníkem zaměřeným na cílovou skupinu amerických turistů cestujících do Prahy. Projektová část ukazuje reálné spuštění zážitku Rowin' Prague a navrhuje marketingovou komunikační strategii k propagaci zážitku za využití osobního brandingu hostitelky.
Anotace v angličtině
This Master Thesis in it's theoretical part describes startups, disruption, shared economy as a base to create a new business opportunity while using platform Airbnb Experiences. This Master Thesis in it's practical part describes history and marketing of Airbnb, event marketing and personal branding while applying findings from quantitative research of the target group. This Master Thesis in it's project part describes final implementation of the new Airbnb Experience called Rowin' Prague, suggests marketing communication strategy for promotion while using personal branding of the the founder Rowin' Prague.
shared economy, disruption, startups, Airbnb, Lean Canvas, Rowin' Prague, personal branding, marketing, communication strategy
Rozsah průvodní práce
95s. (136 843 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá teoretickými aspekty startupů, disrupce a sdílené ekonomie jako východisky pro vznik byznysové příležitosti v netradiční oblasti sportovního podnikání. K realizaci se využije platforma Airbnb Experiences. V praktické části se diplomová práce zabývá historií a marketingem Airbnb, eventy, osobním brandingem budoucí hostitelky a kvantitativním dotazníkem zaměřeným na cílovou skupinu amerických turistů cestujících do Prahy. Projektová část ukazuje reálné spuštění zážitku Rowin' Prague a navrhuje marketingovou komunikační strategii k propagaci zážitku za využití osobního brandingu hostitelky.
Anotace v angličtině
This Master Thesis in it's theoretical part describes startups, disruption, shared economy as a base to create a new business opportunity while using platform Airbnb Experiences. This Master Thesis in it's practical part describes history and marketing of Airbnb, event marketing and personal branding while applying findings from quantitative research of the target group. This Master Thesis in it's project part describes final implementation of the new Airbnb Experience called Rowin' Prague, suggests marketing communication strategy for promotion while using personal branding of the the founder Rowin' Prague.
shared economy, disruption, startups, Airbnb, Lean Canvas, Rowin' Prague, personal branding, marketing, communication strategy
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte strategickému plánování star-upů a nastavení komunikace pro vstup na trh.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte záměr projektu. Na základě sekundární analýzy a primárních šetření (rozhovory + kvantitativní ověření) analyzujte potenciál projektu.
4. Navrhněte model Lean Canvas a komunikační plán pro zvolené období.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte limity a možnosti realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte strategickému plánování star-upů a nastavení komunikace pro vstup na trh.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte záměr projektu. Na základě sekundární analýzy a primárních šetření (rozhovory + kvantitativní ověření) analyzujte potenciál projektu.
4. Navrhněte model Lean Canvas a komunikační plán pro zvolené období.
5. Zodpovězte výzkumné otázky, formulujte limity a možnosti realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
1. BRYNJOLFSOON, Erik a Andrew MCAFEE. 2015. Druhý věk strojů: Práce, pork a prosperita v éře špičkových technologií. Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-87270-71-4.
2. MARR, Bernard. 2015. Big Data in Practice: How 45 Successful Companies Used Big Data Analytics to Deliver Extraordinary Results. Wiley. ISBN 1119231388.
3. MCQUIVEY, James a Josh BERNOFF. 2013. Digital Disruption: Unleashing the Next Wave of Innovation. Amazon Publishing. ISBN 1477800123.
4. OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. 2013. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. 1.: John Wiley. ISBN 0470876417.
5. SUNDARARAJAN, Arun. 2016. The Sharing Economy: The End of Employment and the Rise of Crowd-Based Capitalism. Boston: MIT. ISBN 0262034573.
6. THIEL, Peter. 2014. Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future. London: Virgin Books. ISBN 0804139296.
Seznam doporučené literatury
1. BRYNJOLFSOON, Erik a Andrew MCAFEE. 2015. Druhý věk strojů: Práce, pork a prosperita v éře špičkových technologií. Jan Melvil Publishing. ISBN 978-80-87270-71-4.
2. MARR, Bernard. 2015. Big Data in Practice: How 45 Successful Companies Used Big Data Analytics to Deliver Extraordinary Results. Wiley. ISBN 1119231388.
3. MCQUIVEY, James a Josh BERNOFF. 2013. Digital Disruption: Unleashing the Next Wave of Innovation. Amazon Publishing. ISBN 1477800123.
4. OSTERWALDER, Alexander a Yves PIGNEUR. 2013. Business Model Generation: A Handbook for Visionaries, Game Changers, and Challengers. 1.: John Wiley. ISBN 0470876417.
5. SUNDARARAJAN, Arun. 2016. The Sharing Economy: The End of Employment and the Rise of Crowd-Based Capitalism. Boston: MIT. ISBN 0262034573.
6. THIEL, Peter. 2014. Zero to One: Notes on Startups, or How to Build the Future. London: Virgin Books. ISBN 0804139296.
Přílohy volně vložené
1 USB
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byla položena tato otázka (oponent - doc. Bačuvčík):
1. Prosím o reakci na mé výhrady, zejména: Jsou provedené analýzy dostatečné k takto koncipovanému projektu? Jaké další analýzy by měly být provedeny? V čem přesně lze vidět propojení cílových skupin projektu (vymezených snad v kapitole 16.2.5) a marketingové kampaně popsané v kapitole 17?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.