Diplomová práce se zabývá analýzou hlavních faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování žen u produktů značky Apple. Teoretická část práce definuje pojmy jako obchodní značka, nákupní chování, tvorba komunikační strategie, marketingový výzkum a její součástí je také specifikace metodologie práce, stanovení výzkumných otázek a cíle práce. Praktická část této práce se zabývá představením značky Apple a analýzou dat provedeného primárního výzkumu včetně zodpovězení výzkumných otázek a zamyšlením autora nad hlavními příležitostmi. Vzávěrečné projektové části práce autor navrhuje podobu kampaně na základě stěžejních dat zprovedeného výzkumu a zjištěných příležitostí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of key factors influencing purchasing behavior of women for Apple products. The theoretical part defines terms such as trademark, purchasing behavior, communication strategy, marketing research as well as definition of marketing research methodology and specification of research questions and objectives of the thesis. The practical part deals with the introduction of the Apple brand and data analysis based on the primary research, including answering research questions and the major opportunities. In the final project part, the author proposes to form a campaign based on data from the research and identified opportunities.
Klíčová slova
obchodní značka, nákupní chování, marketingový výzkum, komunikační strategie, Apple
Klíčová slova v angličtině
trademark, purchasing behaviour, marketing research, comunication strategy, Apple
Rozsah průvodní práce
89 s. (125 448 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá analýzou hlavních faktorů ovlivňujících nákupní rozhodování žen u produktů značky Apple. Teoretická část práce definuje pojmy jako obchodní značka, nákupní chování, tvorba komunikační strategie, marketingový výzkum a její součástí je také specifikace metodologie práce, stanovení výzkumných otázek a cíle práce. Praktická část této práce se zabývá představením značky Apple a analýzou dat provedeného primárního výzkumu včetně zodpovězení výzkumných otázek a zamyšlením autora nad hlavními příležitostmi. Vzávěrečné projektové části práce autor navrhuje podobu kampaně na základě stěžejních dat zprovedeného výzkumu a zjištěných příležitostí.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the analysis of key factors influencing purchasing behavior of women for Apple products. The theoretical part defines terms such as trademark, purchasing behavior, communication strategy, marketing research as well as definition of marketing research methodology and specification of research questions and objectives of the thesis. The practical part deals with the introduction of the Apple brand and data analysis based on the primary research, including answering research questions and the major opportunities. In the final project part, the author proposes to form a campaign based on data from the research and identified opportunities.
Klíčová slova
obchodní značka, nákupní chování, marketingový výzkum, komunikační strategie, Apple
Klíčová slova v angličtině
trademark, purchasing behaviour, marketing research, comunication strategy, Apple
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a sekundární analýzu
4. Realizujte primární dotazníkové šetření
5. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky
6. Na základě výzkumu vyvoďte příležitosti pro analyzovanou značku
7. Navrhněte projekt kampaně na základě stěžejních dat
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k zadanému tématu
2. Stanovte cíl práce, výzkumné metody a výzkumné otázky
3. Představte analyzovanou značku a sekundární analýzu
4. Realizujte primární dotazníkové šetření
5. Vyhodnoťte zjištěná data a verifikujte výzkumné otázky
6. Na základě výzkumu vyvoďte příležitosti pro analyzovanou značku
7. Navrhněte projekt kampaně na základě stěžejních dat
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
NEUMEIER, Marty. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview. Rev. ed. Berkekley, CA: New Riders, 2006. ISBN 0321348109.
SAVIOLO, Stefania a Antonio MARAZZA. Lifestyle brands a guide to aspirational marketing. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9781137285935.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press, 2007. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2., aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3527-6.
NEUMEIER, Marty. The brand gap: how to bridge the distance between business strategy and design : a whiteboard overview. Rev. ed. Berkekley, CA: New Riders, 2006. ISBN 0321348109.
SAVIOLO, Stefania a Antonio MARAZZA. Lifestyle brands a guide to aspirational marketing. Houndmills, Basingstoke: Palgrave Macmillan, 2013. ISBN 9781137285935.
SCHIFFMAN, Leon G. a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. Brno: Computer Press, 2004. Business books (Computer Press). ISBN 80-251-0094-4.
TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. Brno: Computer Press, 2007. Business books (Computer Press). ISBN 978-80-251-1818-4.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3528-3.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - doc. Šramová):
1. Aký je výskumný problém? Ten v práci nie je vytýčený.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
2. Na str. 65 autor uvádza, že "Vzhledem k tomu, že autorem stanovená hranice respondentů byla v rámci výzkumu dosažena, a dokonce překročena o celkem 44 respondentů, shledává jej autor jako dostatečně reprezentativní..." Otázka k obhajobe je: ako si autor stanovil počet respondentov, aby bol výskum reprezentatívnym?
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.
Vedoucí práce dr. Kocourek ve svém posudku položil tuto otázku:
1. Existují rizika v analýze dat dvou zmíněných šetření? Jde mi o relevantnost.
Odpověď: Student plně odpověděl na položenou otázku.