Diplomová práce se zabývá popisem přípravy, realizace a vyhodnocení marketingové kampaně pro University of New York in Prague (UNYP) s cílem zvýšit počet uchazečů na tuto školu. Teoretická část práce přibližuje vývoj terciálního, tedy vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to od roku 1989 po současnost. Rovněž vymezuje cíle diplomové práce, metodologii a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá samotným procesem přípravy a realizace tříleté marketingové kampaně pro tuto vysokou školu včetně vyhodnocení jednotlivých částí kampaně. V projektové části autorka navrhuje vlastní marketingové aktivity pro danou soukromou vysokou školu, a to s ohledem na výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description of the preparation, implementation and evaluation of marketing campaign for University of New York in Prague (UNYP) to increase the number of applicants for this university. The theoretical part describes the development of the tertiary education in the Czech Republic from 1989 to the present. It also defines the objectives of this thesis, methodology and determination of research questions. The practical part deals with process of preparing and implementing marketing campaign for UNYP which lasted for three years, including an evaluation of the individual parts of this campaign. In the project part author proposes her own marketing activities for this private university based on results of research.
Klíčová slova
vysoká škola, marketing, komunikace, strategie, výzkum, image, UNYP
Diplomová práce se zabývá popisem přípravy, realizace a vyhodnocení marketingové kampaně pro University of New York in Prague (UNYP) s cílem zvýšit počet uchazečů na tuto školu. Teoretická část práce přibližuje vývoj terciálního, tedy vysokoškolského vzdělávání v České republice, a to od roku 1989 po současnost. Rovněž vymezuje cíle diplomové práce, metodologii a stanovení výzkumných otázek. Praktická část se zabývá samotným procesem přípravy a realizace tříleté marketingové kampaně pro tuto vysokou školu včetně vyhodnocení jednotlivých částí kampaně. V projektové části autorka navrhuje vlastní marketingové aktivity pro danou soukromou vysokou školu, a to s ohledem na výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the description of the preparation, implementation and evaluation of marketing campaign for University of New York in Prague (UNYP) to increase the number of applicants for this university. The theoretical part describes the development of the tertiary education in the Czech Republic from 1989 to the present. It also defines the objectives of this thesis, methodology and determination of research questions. The practical part deals with process of preparing and implementing marketing campaign for UNYP which lasted for three years, including an evaluation of the individual parts of this campaign. In the project part author proposes her own marketing activities for this private university based on results of research.
Klíčová slova
vysoká škola, marketing, komunikace, strategie, výzkum, image, UNYP
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vývoji vysokého školství v České republice (se zaměřením na soukromé vysoké školství), marketingových aktivitách školských zařízení a specifikách jeho cílových skupin (současní a potenciální studenti soukromých vysokých škol, rodiče studentů, partneři školy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujete analýzu stavu marketingové komunikace soukromé vysoké školy UNYP (University of New York in Prague) před, během a po realizaci dvouleté kampaně s cílem zvýšit počet uchazečů na bakalářské a magisterské studijní programy UNYP. Konfrontujte výsledky a efektivitu jednotlivých částí marketingové kampaně, včetně silných a slabých stránek, ale i bariér v procesu přípravy a realizace kampaně ze strany UNYP.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie UNYP. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k definované cílové skupině, otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace této strategie v praxi.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vývoji vysokého školství v České republice (se zaměřením na soukromé vysoké školství), marketingových aktivitách školských zařízení a specifikách jeho cílových skupin (současní a potenciální studenti soukromých vysokých škol, rodiče studentů, partneři školy). Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte výzkumné otázky a cíle práce.
2. Zpracujete analýzu stavu marketingové komunikace soukromé vysoké školy UNYP (University of New York in Prague) před, během a po realizaci dvouleté kampaně s cílem zvýšit počet uchazečů na bakalářské a magisterské studijní programy UNYP. Konfrontujte výsledky a efektivitu jednotlivých částí marketingové kampaně, včetně silných a slabých stránek, ale i bariér v procesu přípravy a realizace kampaně ze strany UNYP.
3. Na základě výsledků analýzy zpracujte návrh nové komunikační strategie UNYP. Zhodnoťte předpokládanou efektivitu komunikace dle Vašeho návrhu k definované cílové skupině, otázku jeho financovatelnosti a personálního zabezpečení. Naznačte možnosti implementace této strategie v praxi.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, Iva PETROVÁ a František ZICH, 2014. Metodologie marketingových výzkumů: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Vysoká škola finanční a správní. Expert (Grada). ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. Vyd. 2, aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357-494-9.
Seznam doporučené literatury
FORET, Miroslav, Iva PETROVÁ a František ZICH, 2014. Metodologie marketingových výzkumů: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. Praha: Vysoká škola finanční a správní. Expert (Grada). ISBN 978-80-251-2183-2.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Vyd. 1, Praha: Grada Publishing. ISBN 80-247-0966-X.
PELSMACKER, Patrick de, 2003. Marketingová komunikace. Praha: Grada. ISBN 80-247-0254-1.
SOUKALOVÁ, Radomila, 2011. Současná role komunikace vysoké školy s cílovými skupinami. VeRBuM. ISBN 978-80-87500-14-9.
SVĚTLÍK, Jaroslav, 2009. Marketingové řízení školy. Vyd. 2, aktualizované vydání. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357-494-9.
Přílohy volně vložené
Flash disk
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky:
1. V období let 2010-2012 nebyly realizovány žádné změny v oblasti komunikace UNYP, přestože komunikace byla hodnocena agenturou Innovate jako nedostačující, přesto zde byl zaznamenán mírný nárůst studentů, ke snížení počtu studentů dochází až v roce 2012. Bylo specifikováno, jaké důvody tedy byly příčinou poklesu studentů v roce 2012? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Uvádíte, že byla zpracována databáze škol, "kde se pohybovala cílová skupina pro UNYP" (s. 50). Jak byste tedy konkrétně charakterizovala ve třech bodech onu cílovou skupinu a současně uveďte 3 prioritní kritéria vedoucí k výběru škol umístěných do databáze (vzhledem k řadě různorodých oborů na UNYP a velkému počtu národností studentů - s. 58). Jaký byl celkový počet škol v databázi (české - zahraniční?)? V projektu pak uvádíte jako jeden z kroků tvorbu databáze. Jakou máte představu, že bude korespondovat s databází původní? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Z diskusního fóra 2011-2015 vyplývá (s. 47), že za významný aspekt snižování počtu studentů by mohla být považována výše školného, současně rovněž neodpovídající úroveň školy. "V rámci buzz marketingu se navíc podařilo eliminovat dosavadní negativní komentáře na studentských portálech, které by nově stavěnou image UNYP mohly poškodit." (s. 53) Jak? Studentka plně odpověděla na položenou otázku.