Diplomová práce je zaměřená na společenskou odpovědnost firmy a její dopad na firemní image. Diplomová práce je rozdělená na tři části: teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části jsou ucelené teoretické podklady k tématu zaměřené na společenskou odpovědnost firem, firemní image a výzkumné metody. V praktické části práce je popsána základní charakteristika společnosti IKEA, která je předmětem této práce, společně s její globální strategií, CSR strategií a komunikací, která se k těmto strategiím vztahuje. Celý rámec společenských aktivit společnosti IKEA je posléze ukotven v rámci cílů udržitelného rozvoje. Praktická část je zakončena dotazníkovým šetřením, které je zaměřené na prvky image a společenské odpovědnosti společnosti IKEA. Projektová část poté vychází z poznatků praktické části, na základě kterých je zpracován projekt zaměřený na proces designování nové aktivity společenské odpovědnosti společnosti IKEA. Součástí tohoto projektu je rámec aktivit, časový harmonogram a odhad finanční náročnosti projektu.
Anotace v angličtině
The following diploma thesis focuses on corporate social responsibility and its impact on corporate image. The thesis is divided into three parts: theoretical, practical and project sections. The theoretical part consists of a comprehensive theoretical background focusing on the level of social responsibility in companies, their corporate image, and research meth-ods. The practical part describes the main characteristics of IKEA, a company, which is the subject of this work, together with its global strategy, CSR strategy and communication, as it relates to these strategies. The entire framework of IKEA corporate social responsibility is ultimately anchored in the context of its sustainable development goals. The practical part comprises of questionnaires, focusing on the elements of company image and corporate social responsibility of IKEA. The project part then introduces the results of the previous chapter and focuses on the process of designing new corporate social responsibility activi-ties for IKEA, including a framework for the activities, a timetable and an estimate of the financial requirements of the project.
CSR, corporate social responsibility, stakeholders, CSR pillars, communication, image, company image, company culture, IKEA, strategy, Human Centered Design
Rozsah průvodní práce
96 s. (123 781 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřená na společenskou odpovědnost firmy a její dopad na firemní image. Diplomová práce je rozdělená na tři části: teoretickou, praktickou a projektovou. V teoretické části jsou ucelené teoretické podklady k tématu zaměřené na společenskou odpovědnost firem, firemní image a výzkumné metody. V praktické části práce je popsána základní charakteristika společnosti IKEA, která je předmětem této práce, společně s její globální strategií, CSR strategií a komunikací, která se k těmto strategiím vztahuje. Celý rámec společenských aktivit společnosti IKEA je posléze ukotven v rámci cílů udržitelného rozvoje. Praktická část je zakončena dotazníkovým šetřením, které je zaměřené na prvky image a společenské odpovědnosti společnosti IKEA. Projektová část poté vychází z poznatků praktické části, na základě kterých je zpracován projekt zaměřený na proces designování nové aktivity společenské odpovědnosti společnosti IKEA. Součástí tohoto projektu je rámec aktivit, časový harmonogram a odhad finanční náročnosti projektu.
Anotace v angličtině
The following diploma thesis focuses on corporate social responsibility and its impact on corporate image. The thesis is divided into three parts: theoretical, practical and project sections. The theoretical part consists of a comprehensive theoretical background focusing on the level of social responsibility in companies, their corporate image, and research meth-ods. The practical part describes the main characteristics of IKEA, a company, which is the subject of this work, together with its global strategy, CSR strategy and communication, as it relates to these strategies. The entire framework of IKEA corporate social responsibility is ultimately anchored in the context of its sustainable development goals. The practical part comprises of questionnaires, focusing on the elements of company image and corporate social responsibility of IKEA. The project part then introduces the results of the previous chapter and focuses on the process of designing new corporate social responsibility activi-ties for IKEA, including a framework for the activities, a timetable and an estimate of the financial requirements of the project.
CSR, corporate social responsibility, stakeholders, CSR pillars, communication, image, company image, company culture, IKEA, strategy, Human Centered Design
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje týkající se tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a vhodné metody práce na tématu.
3. Proveďte analýzu CSR aktivit společnosti.
4. Proveďte výzkum vnímání image společnosti a určete míru ovlivnění CSR aktivitami.
5. Navrhněte novou aplikovatelnou CSR aktivitu společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdroje týkající se tématu diplomové práce.
2. Stanovte cíle, výzkumné otázky a vhodné metody práce na tématu.
3. Proveďte analýzu CSR aktivit společnosti.
4. Proveďte výzkum vnímání image společnosti a určete míru ovlivnění CSR aktivitami.
5. Navrhněte novou aplikovatelnou CSR aktivitu společnosti.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komuni-kací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert (Gra-da). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
PETŘÍKOVÁ, Růžena. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Seznam doporučené literatury
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komuni-kací. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4354-7.
KULDOVÁ, Lucie. Společenská odpovědnost firem: [etické podnikání a sociální odpovědnost v praxi. Kanina: OPS, 2010. ISBN 978-80-87269-12-1.
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. Expert (Gra-da). ISBN 978-80-247-3983-0.
PAVLÍK, Marek a Martin BĚLČÍK. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. Praha: Grada, 2010. Management (Grada). ISBN 978-80-247-3157-5.
PETŘÍKOVÁ, Růžena. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8.
VYSEKALOVÁ, Jitka a Jiří MIKEŠ. Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. Expert. ISBN 978-80-247-2790-5.
Přílohy volně vložené
1 flash disk, 1 cd rom
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
Jak implementuje firma IKEA princip diverzity?
Jak lze využít aktivitu CSR společnosti IKEA v rámci benchmarkingu?
Co je to projekt IWITNESS?
Student zodpověděl všechny položené dotazy.