Teoretická část vysvětluje pojmy a souvislosti tří hlavních oblastí zájmu diplomové práce firemní identity, marketingových komunikací a marketingového výzkumu. Část o fi-remní identitě se věnuje její definici, významu a jednotlivým složkám firemnímu desig-nu, firemní komunikaci, firemní kultuře a produktu. Práce blíže specifikuje klíčové odliš-nosti budování značky v odvětví gastronomie. Podkapitola o marketingových komunika-cích stručně představí nástroje komunikačního mixu, proces komunikace, podrobněji se zabývá nástroji word-of-mouth, reklamou, sociálními sítěmi, event marketingem a public relations. Poslední částí teoretického základu představují pojmy marketingového výzku-mu dotazníkové šetření a SWOT analýza.
Praktická část je nejobsáhlejším a nejvíce podrobným oddílem diplomové práce. Popisuje vznik značky FitFoodie Restaurant, nastavenou firemní identitu a její vliv na image v rámci lokálního trhu. Věnuje se dále jednotlivým nástrojům komunikačního mixu, které slouží k budování brandu. Za pomocí dotazníkových šetřeních a rešerše trhu analyzuje potenciál "fit foodu" v gastronomii a hodnotí současné vnímání značky po prvním roce jejího zavedení. Realizovaná zkoumání dala podněty k rozpracovanému projektu FitFo-odie Lounge, který by měl být realizován v létě 2017.
Anotace v angličtině
The theoretical part explains terms and context of three main areas of interest - corporate identity, marketing communications and marketing research. The section dedicated to corporate identity is about the definition, importance and individual components - corpo-rate design, corporate communications, corporate culture and product. The thesis specifies specifics in brand building in the restaurant services. Subchapter of marketing communi-cations briefly introduces tools of communication mix, communication process, detailing describes word-of-mouth, advertising, social networks, event marketing and public relati-ons. The last part of the theoretical basis deals with marketing research - survey and SWOT analysis.
The practical part is the most comprehensive and most detailed section of the thesis. Describes the development of FitFoodie Restaurant brand, employed corporate identity and its influence on the image within the local market. It is also about the individual in-struments of communication mix, which is used for the brand building. With the help of surveys and market research is the potential of "fit-food" in gastronomy analyzed. Thesis evaluates current perception of FitFoodie Restaurant brand in one year of its introduction on local market. Realized investigation gave ideas for a new project FitFoodie Lounge. It´s goint to be realized in the summer of 2017.
corporate identity, corporate design, corporate communications, corporate culture, corpo-rate product, image, brand building, brand, love brand, mission, vision, design manual, logo, trademark, symbol, marketing communication, communication mix, word-of-mouth, social media, event marketing, questionnaire, SWOT analysis, gastronomy, fit food.
Rozsah průvodní práce
97 s. (181 648 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Teoretická část vysvětluje pojmy a souvislosti tří hlavních oblastí zájmu diplomové práce firemní identity, marketingových komunikací a marketingového výzkumu. Část o fi-remní identitě se věnuje její definici, významu a jednotlivým složkám firemnímu desig-nu, firemní komunikaci, firemní kultuře a produktu. Práce blíže specifikuje klíčové odliš-nosti budování značky v odvětví gastronomie. Podkapitola o marketingových komunika-cích stručně představí nástroje komunikačního mixu, proces komunikace, podrobněji se zabývá nástroji word-of-mouth, reklamou, sociálními sítěmi, event marketingem a public relations. Poslední částí teoretického základu představují pojmy marketingového výzku-mu dotazníkové šetření a SWOT analýza.
Praktická část je nejobsáhlejším a nejvíce podrobným oddílem diplomové práce. Popisuje vznik značky FitFoodie Restaurant, nastavenou firemní identitu a její vliv na image v rámci lokálního trhu. Věnuje se dále jednotlivým nástrojům komunikačního mixu, které slouží k budování brandu. Za pomocí dotazníkových šetřeních a rešerše trhu analyzuje potenciál "fit foodu" v gastronomii a hodnotí současné vnímání značky po prvním roce jejího zavedení. Realizovaná zkoumání dala podněty k rozpracovanému projektu FitFo-odie Lounge, který by měl být realizován v létě 2017.
Anotace v angličtině
The theoretical part explains terms and context of three main areas of interest - corporate identity, marketing communications and marketing research. The section dedicated to corporate identity is about the definition, importance and individual components - corpo-rate design, corporate communications, corporate culture and product. The thesis specifies specifics in brand building in the restaurant services. Subchapter of marketing communi-cations briefly introduces tools of communication mix, communication process, detailing describes word-of-mouth, advertising, social networks, event marketing and public relati-ons. The last part of the theoretical basis deals with marketing research - survey and SWOT analysis.
The practical part is the most comprehensive and most detailed section of the thesis. Describes the development of FitFoodie Restaurant brand, employed corporate identity and its influence on the image within the local market. It is also about the individual in-struments of communication mix, which is used for the brand building. With the help of surveys and market research is the potential of "fit-food" in gastronomy analyzed. Thesis evaluates current perception of FitFoodie Restaurant brand in one year of its introduction on local market. Realized investigation gave ideas for a new project FitFoodie Lounge. It´s goint to be realized in the summer of 2017.
corporate identity, corporate design, corporate communications, corporate culture, corpo-rate product, image, brand building, brand, love brand, mission, vision, design manual, logo, trademark, symbol, marketing communication, communication mix, word-of-mouth, social media, event marketing, questionnaire, SWOT analysis, gastronomy, fit food.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy a porovnejte přístupy různých autorů ke zvolené problematice.
2. Definujte cíle práce a metodický postup.
3. Proveďte analýzu potřebnou pro strategická rozhodnutí k vytvoření nového brandu, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry.
5. V navazující kapitole definujte postup budování brandu a s ním spojenou strategii marketingových komunikací.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce, definujte základní pojmy a porovnejte přístupy různých autorů ke zvolené problematice.
2. Definujte cíle práce a metodický postup.
3. Proveďte analýzu potřebnou pro strategická rozhodnutí k vytvoření nového brandu, popište metodiku výzkumu.
4. Ze zjištěných dat vyvoďte závěry.
5. V navazující kapitole definujte postup budování brandu a s ním spojenou strategii marketingových komunikací.
Seznam doporučené literatury
1. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
2. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
3. HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
4. JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
5. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36 stran. ISBN 978-1-292-09262-1.
6. TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
7. MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 8085605902.
Seznam doporučené literatury
1. KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
2. VYSEKALOVÁ, Jitka. Emoce v marketingu: jak oslovit srdce zákazníka. 1. vyd. Praha: Grada, 2014, 289 s. ISBN 978-80-247-4843-6.
3. HORŇÁK, Pavel. Reklama: teroreticko-historické aspekty reklamy a marketingovej komunikácie. Vyd. 1. Zlín: VeRBuM, 2010, 318 s., 14 s. fot. příl. ISBN 978-80-904273-3-4.
4. JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
5. KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 15. Boston: Pearson, 2016, 714, A14, E58, G10, I36 stran. ISBN 978-1-292-09262-1.
6. TAYLOR, David. Brand management: budování značky od vize k cíli. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2007, xiii, 226 s. ISBN 978-80-251-1818-4.
7. MORRISON, Alastair M. Marketing pohostinství a cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Victoria Publishing, 1995, 523 s. ISBN 8085605902.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
plány, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
1. Objasněte způsob identifikace cílových skupin "fitfoodies".
2. Objasněte význam kapitoly 5.2 v analytické části. Jedná se o analýzu?
3. Stručně a jesně reagujte na vyslovené výzkumné otázky a předpoklady.
Studentka připraveně odpověděla na položené dotazy.