Diplomová práce se zabývá historicky prvním výzkumem marketingových komunikací v Regionálních VaV centrech a Evropských centrech excelence, která vznikla z programu OP VaVpI. Má za cíl prozkoumat dosavadní komunikační aktivity zvolených subjektů
a porovnat je s komunikační činností vybrané spin-off firmy. Následným záměrem je
všeobecný návrh na zkvalitnění komunikačních aktivit. Práce obsahuje tematické
a obsahové zaměření operačního programu OP VaVpI v prioritních osách 1 a 2. Dále řeší problematiku Národního programu udržitelnosti, spin-off firem, marketingových
komunikací a v neposlední řadě kvalitativního výzkumu. Prakticky je podrobně popsán kompletní průběh realizovaného šetření spolu s důkladným vyhodnocením. Práce
obsahuje také praktické návrhy vytvořené na základě zjištěných poznatků všeobecně
aplikované na konkrétní segment. Práce by měla sloužit jako pilotní podklad pro výzkum použitelný pro více subjektů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the first ever research of marketing communications in regional R & D centers and European centers of excellence, which originated from the OP RDI. It aims to explore current communication activities of chosen entities and compare them with the communication activities of selected spin-off companies. Subsequent intention is to propose general improvements in communicative activities. The thesis focuses on the topic and the content of the operational program OP RDI in the Priority Axes 1 and 2. Furthermore, it deals with the National Program for Sustainability, spin-off companies, marketing communications and finally qualitative research. Both the entire course of the investigation and a detailed evaluation are mentioned. The thesis also suggests practical guidelines based on the findings generally applicable to a particular segment. The thesis could serve as a basis for a pilot research of multiple entities.
Klíčová slova
Regionální VaV centrum, Evropské centrum excelence, marketingové
komunikace, OP VaVpI, prioritní osa 1, prioritní osa 2, spin-off firma, kvalitativní
výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Regional R & D center, European Center of Excellence, Marketing
Communications, OP RDI, Priority Axis 1, Priority Axis 2, a spin-off company,
qualitative research.
Rozsah průvodní práce
215
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá historicky prvním výzkumem marketingových komunikací v Regionálních VaV centrech a Evropských centrech excelence, která vznikla z programu OP VaVpI. Má za cíl prozkoumat dosavadní komunikační aktivity zvolených subjektů
a porovnat je s komunikační činností vybrané spin-off firmy. Následným záměrem je
všeobecný návrh na zkvalitnění komunikačních aktivit. Práce obsahuje tematické
a obsahové zaměření operačního programu OP VaVpI v prioritních osách 1 a 2. Dále řeší problematiku Národního programu udržitelnosti, spin-off firem, marketingových
komunikací a v neposlední řadě kvalitativního výzkumu. Prakticky je podrobně popsán kompletní průběh realizovaného šetření spolu s důkladným vyhodnocením. Práce
obsahuje také praktické návrhy vytvořené na základě zjištěných poznatků všeobecně
aplikované na konkrétní segment. Práce by měla sloužit jako pilotní podklad pro výzkum použitelný pro více subjektů.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the first ever research of marketing communications in regional R & D centers and European centers of excellence, which originated from the OP RDI. It aims to explore current communication activities of chosen entities and compare them with the communication activities of selected spin-off companies. Subsequent intention is to propose general improvements in communicative activities. The thesis focuses on the topic and the content of the operational program OP RDI in the Priority Axes 1 and 2. Furthermore, it deals with the National Program for Sustainability, spin-off companies, marketing communications and finally qualitative research. Both the entire course of the investigation and a detailed evaluation are mentioned. The thesis also suggests practical guidelines based on the findings generally applicable to a particular segment. The thesis could serve as a basis for a pilot research of multiple entities.
Klíčová slova
Regionální VaV centrum, Evropské centrum excelence, marketingové
komunikace, OP VaVpI, prioritní osa 1, prioritní osa 2, spin-off firma, kvalitativní
výzkum.
Klíčová slova v angličtině
Regional R & D center, European Center of Excellence, Marketing
Communications, OP RDI, Priority Axis 1, Priority Axis 2, a spin-off company,
qualitative research.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o českém vědeckém prostředí, marketingové komunikaci a objasněte pojmy Evropské centrum excelence, Regionální VaV centrum a spin-off firma a veškeré náležitosti nutné pro jejich vznik.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum ve vybraných Regionálních VaV centrech a Evropských centrech excelence v České republice s ohledem na jejich marketingovou komunikaci a porovnejte ji s vybranou spin-off firmou.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte návrh na zlepšení marketingové komunikace zkoumaných regionálních VaV center a Evropských center excelence.
5. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o českém vědeckém prostředí, marketingové komunikaci a objasněte pojmy Evropské centrum excelence, Regionální VaV centrum a spin-off firma a veškeré náležitosti nutné pro jejich vznik.
2. Formulujte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Proveďte kvalitativní výzkum ve vybraných Regionálních VaV centrech a Evropských centrech excelence v České republice s ohledem na jejich marketingovou komunikaci a porovnejte ji s vybranou spin-off firmou.
4. Na základě výsledků výzkumu zpracujte návrh na zlepšení marketingové komunikace zkoumaných regionálních VaV center a Evropských center excelence.
5. Formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Seznam doporučené literatury
CHAPIN, David. Making the complex compelling: creating highperformance marketing in life science. Nashville: Rockbench Publishing Corporation, 2014, 300 s. ISBN 978-1-60544-035-4.
KLUSÁČEK, Karel, KUČERA, Zdeněk, PAZOUR, Michal. Zelená kniha výzkumu, vývoje a inovací v ČR. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon), 2008, 166 s. ISBN 978-80-86429-89-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15. vydání. Harlow: Pearson Education Limited, 2016, 708 s. ISBN 978-1-292-109262-1.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Seznam doporučené literatury
CHAPIN, David. Making the complex compelling: creating highperformance marketing in life science. Nashville: Rockbench Publishing Corporation, 2014, 300 s. ISBN 978-1-60544-035-4.
KLUSÁČEK, Karel, KUČERA, Zdeněk, PAZOUR, Michal. Zelená kniha výzkumu, vývoje a inovací v ČR. Praha: Sociologické nakladatelství (Slon), 2008, 166 s. ISBN 978-80-86429-89-2.
KOTLER, Philip, KELLER, Kevin Lane. Marketing management. 15. vydání. Harlow: Pearson Education Limited, 2016, 708 s. ISBN 978-1-292-109262-1.
KOZEL, Roman, MYNÁŘOVÁ, Lenka, SVOBODOVÁ, Hana. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada Publishing, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana, JAHODOVÁ, Hana. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010, 320 s. ISBN 978-80-247-3622-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
" Předložený plán je obecný a má sloužit pro libovolnou organizaci daného typu. Existují přesto specifika v jednotlivých oborech, které by vyžadovaly jisté specifikace?
" Je vůbec reálné, aby organizace takový plán implementovaly samy, bez spolupráce např. s komunikačními agenturami? Na čem by to případně záviselo?
Studentka připraveně reagovala na položené otázky.