Diplomová práce se zabývá vztahovým marketingem festivalu Chillibraní. Jejím cílem je zjistit, jak návštěvníci festival vnímají, jaká je jejich motivace k návštěvě a jaké mají obecně zvyklosti a na základě těchto informací vytvořit návrh marketingové strategie určené ke zlepšení vztahového marketingu festivalu. Teoretická část práce definuje pojmy vztahový marketing, řízení vztahů se zákazníky a dále se zaměřuje na turistický ruch v gastronomii a přímo na festivaly zaměřené na jídlo. Praktická část se věnuje festivalu Chillibraní, jeho představení a popisu používaných marketingových nástrojů. Součástí je kvantitativní vý-zkum určený pro návštěvníky festivalu. Projektová část nabízí návrh marketingové strategie vedoucí ke zlepšení vztahového marketingu festivalu a vychází z výsledků uskutečněného výzkumu. Získaná data z této práce mohou být využita při návrhu marketingové strategie pro letošní ročník festivalu Chillibraní.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with relationship marketing of festival Chillibraní. Its aim is to deter-mine how the visitors perceive the festival, what their motivation to visit it is and what their ways are in general and use this information to create a marketing strategy designed to improve relationship marketing of the festival. The theoretical part of this work defines constructs such relationship marketing, relationship management and further it is focused on food tourism and directly to festivals aimed at food. The practical part addresses to fes-tival Chillibraní, its introduction and description of used marketing tools. One part of the thesis is also quantitative research designed for visitors. The project part shows a design of marketing strategy, that leads to improvement of relationship marketing of the festival and that starts from the results of the carried research work. The acquired data from this work might be used in proposal of marketing strategy for this year's volume of festival Chillibraní.
Klíčová slova
vztahový marketing, vztahy se zákazníky, food festivaly, cestovní ruch v gastronomii, Chillibraní
Diplomová práce se zabývá vztahovým marketingem festivalu Chillibraní. Jejím cílem je zjistit, jak návštěvníci festival vnímají, jaká je jejich motivace k návštěvě a jaké mají obecně zvyklosti a na základě těchto informací vytvořit návrh marketingové strategie určené ke zlepšení vztahového marketingu festivalu. Teoretická část práce definuje pojmy vztahový marketing, řízení vztahů se zákazníky a dále se zaměřuje na turistický ruch v gastronomii a přímo na festivaly zaměřené na jídlo. Praktická část se věnuje festivalu Chillibraní, jeho představení a popisu používaných marketingových nástrojů. Součástí je kvantitativní vý-zkum určený pro návštěvníky festivalu. Projektová část nabízí návrh marketingové strategie vedoucí ke zlepšení vztahového marketingu festivalu a vychází z výsledků uskutečněného výzkumu. Získaná data z této práce mohou být využita při návrhu marketingové strategie pro letošní ročník festivalu Chillibraní.
Anotace v angličtině
Master thesis deals with relationship marketing of festival Chillibraní. Its aim is to deter-mine how the visitors perceive the festival, what their motivation to visit it is and what their ways are in general and use this information to create a marketing strategy designed to improve relationship marketing of the festival. The theoretical part of this work defines constructs such relationship marketing, relationship management and further it is focused on food tourism and directly to festivals aimed at food. The practical part addresses to fes-tival Chillibraní, its introduction and description of used marketing tools. One part of the thesis is also quantitative research designed for visitors. The project part shows a design of marketing strategy, that leads to improvement of relationship marketing of the festival and that starts from the results of the carried research work. The acquired data from this work might be used in proposal of marketing strategy for this year's volume of festival Chillibraní.
Klíčová slova
vztahový marketing, vztahy se zákazníky, food festivaly, cestovní ruch v gastronomii, Chillibraní
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vztahovém marketingu, řízení vztahů se zákazníky a cestovním ruchu v gastronomii. Na základě teoretického vymezení formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
2. Zpracujte analýzu stávající marketingové komunikace festivalu Chillibraní a proveďte marketingový výzkum zaměřený na vztahový marketing a vnímání festivalu.
3. Na základě výsledků výzkumu navrhněte marketingovou strategii ke zlepšení vztahového marketingu festivalu.
4. Shrňte poznatky a formulujte závěry práce.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o vztahovém marketingu, řízení vztahů se zákazníky a cestovním ruchu v gastronomii. Na základě teoretického vymezení formulujte cíle, výzkumné otázky a metody práce.
2. Zpracujte analýzu stávající marketingové komunikace festivalu Chillibraní a proveďte marketingový výzkum zaměřený na vztahový marketing a vnímání festivalu.
3. Na základě výsledků výzkumu navrhněte marketingovou strategii ke zlepšení vztahového marketingu festivalu.
4. Shrňte poznatky a formulujte závěry práce.
Seznam doporučené literatury
GUMMESSON, Evert, 2008. Total relationship marketing. 3. vydání. Oxford: Butterwor-th-Heinemann. ISBN 978-0-7506-8633-4.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2005. CRM - Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0798-1.
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Pub-lishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PAYNE, Adrian, 2005. Handbook of CRM: achieving excellence in customer management. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 07-506-6437-1.
Seznam doporučené literatury
GUMMESSON, Evert, 2008. Total relationship marketing. 3. vydání. Oxford: Butterwor-th-Heinemann. ISBN 978-0-7506-8633-4.
CHLEBOVSKÝ, Vít, 2005. CRM - Řízení vztahů se zákazníky. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0798-1.
KOTÍKOVÁ, Halina, 2013. Nové trendy v nabídce cestovního ruchu. Praha: Grada Pub-lishing. ISBN 978-80-247-4603-6.
KOTLER, Philip, 2007. Moderní marketing: 4. evropské vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1545-2.
PAYNE, Adrian, 2005. Handbook of CRM: achieving excellence in customer management. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann. ISBN 07-506-6437-1.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - doc. Vysekalová):
1. Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.