Tato diplomová práce je zaměřena na zvýšení povědomí o špatných dopadech rychlé módy (tzv. fast fashion). Teoretická část vysvětluje pojmy jako sociální marketing, sociální reklama a komunikační kampaň. V praktické části jsou interpretovány výsledky z kvalitativního výzkumu. Na základě těchto výsledků je v projektové části navrhnuta konkrétní komunikační kampaň.
Cílem této diplomové práce je navrhnutí komunikační kampaně, která zvýší povědomí o negativních dopadech fast fashion u cílové skupiny. Sekundárním cílem je rozšíření povědomí o organizaci Fashion Revolution Česká republika a jejich aktivitách.
Annotation in English
The presented thesis focuses on increasing awareness of negative impacts of fast fashion. The theoretical part explains the terms such as social marketing, social advertising and communication campaigns. Analytical part interprets results from qualitative research. Based on these results, the communication campaign is proposed in the project.
The aim of this thesis is to propose the communication campaign that will raise awareness of the negative impacts of fast fashion in the target group. The secondary objective is to expand awareness of the organization Fashion Revolution Czech Republic and its activi-ties.
Keywords
sociální marketing, sociální reklama, komunikační kampaň, fast fashion
Keywords in English
social marketing, social advertising, communication campaign, fast fashion
Length of the covering note
124
Language
CZ
Annotation
Tato diplomová práce je zaměřena na zvýšení povědomí o špatných dopadech rychlé módy (tzv. fast fashion). Teoretická část vysvětluje pojmy jako sociální marketing, sociální reklama a komunikační kampaň. V praktické části jsou interpretovány výsledky z kvalitativního výzkumu. Na základě těchto výsledků je v projektové části navrhnuta konkrétní komunikační kampaň.
Cílem této diplomové práce je navrhnutí komunikační kampaně, která zvýší povědomí o negativních dopadech fast fashion u cílové skupiny. Sekundárním cílem je rozšíření povědomí o organizaci Fashion Revolution Česká republika a jejich aktivitách.
Annotation in English
The presented thesis focuses on increasing awareness of negative impacts of fast fashion. The theoretical part explains the terms such as social marketing, social advertising and communication campaigns. Analytical part interprets results from qualitative research. Based on these results, the communication campaign is proposed in the project.
The aim of this thesis is to propose the communication campaign that will raise awareness of the negative impacts of fast fashion in the target group. The secondary objective is to expand awareness of the organization Fashion Revolution Czech Republic and its activi-ties.
Keywords
sociální marketing, sociální reklama, komunikační kampaň, fast fashion
Keywords in English
social marketing, social advertising, communication campaign, fast fashion
Research Plan
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Proveďte výzkum vzhledem k cílům práce.
4. V projektové části zpracujte návrh kampaně vztahující se k tématu práce.
5. Odpovězte na výzkumné otázky a formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Research Plan
1. Zpracujte teoretické podklady k tématu pomocí rešerše literatury a dalších zdrojů.
2. Definujte cíl práce a stanovte výzkumné otázky a metody.
3. Proveďte výzkum vzhledem k cílům práce.
4. V projektové části zpracujte návrh kampaně vztahující se k tématu práce.
5. Odpovězte na výzkumné otázky a formulujte závěry, možnosti a limity realizace projektu.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2015. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 294 s. ISBN 978-80-87500-75-0.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
YURCHISIN, Jennifer a Kim K. P. JOHNSON. 2010. Fashion and the consumer. English ed. Oxford: Berg, x, 173 s. Understanding Fashion series. ISBN 978-1-84520-798-4.
Recommended resources
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2015. Sociální marketingové kampaně v Česku. I., Ochrana zdraví. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 294 s. ISBN 978-80-87500-75-0.
BAČUVČÍK, Radim a Lenka HARANTOVÁ. 2016. Sociální marketing. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 254 s. ISBN 978-80-87500-80-4.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. 2011. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 304 s. Expert. ISBN 978-80-247-3527-6.
PŘIKRYLOVÁ, Jana a Hana JAHODOVÁ. 2010. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada, 303 s., [16] s. obr. příl. Expert. ISBN 978-80-247-3622-8.
YURCHISIN, Jennifer a Kim K. P. JOHNSON. 2010. Fashion and the consumer. English ed. Oxford: Berg, x, 173 s. Understanding Fashion series. ISBN 978-1-84520-798-4.
Enclosed appendices
1 CD ROM
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Předsedkyně komise přivítala studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent - dr. Göttlichová):
1. Zodpovědná móda je taková móda, která vyrábí oblečení s respektem k přírodě a s úctou k lidem. Výrobci se tak nesoustředí nejen na zisk, ale záleží jim na tom, aby oblečení bylo vyrobeno s minimem negativních dopadů na životní prostředí i společnost." (s. 44) Vzhledem k uvedeným negativním vlivům při výrobě např. jednoho bavlněného trička (s. 37: 2 700 l vody, 150 g pesticidů na pěstování bavlny/360 000 000 kg za rok, ?), jak je tedy v daném případě možné takové oblečení vyrábět. Znamená to, podle uvedených slov, že respekt k přírodě je odrazem kvantity?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Předchozí text ukazuje, že v centru pozornosti je tzv. férová výroba (zodpovědná móda). Myslíte si, že slogany v rámci navržené kampaně - Držíme spolu za hezčí módní průmysl. Přidej se k nám! Spojme se za hezčí módní průmysl! (s. 106) - cílová skupina pochopí z pohledu předkládané filozofie? Čím byste barvila vodu ve fontáně? Nebojíte se paradoxně odezvy environmentálních organizací či památkářů?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Odpověď na 1VO na základě polostrukturovaných rozhovorů: "Dokáží participanti vysvětlit podstatu Fashion Revolution a jaké jsou její aktivity v České republice?" "Většina z nich dokázala vysvětlit hlavní podstatu FR, a to že chtějí poukázat na to, za jakých podmínek se vyrábí oblečení z obchodních řetězců a kdo ho vyrábí?" Na jakém základě jste dospěla k dané odpovědi v případě, že již na počátku výzkumu bylo záměrem, že pět participantů Fashion Revolution ČR bude znát a zbylých pět participantů o této organizaci nikdy neslyšelo?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
4. V rámci projektu uvádíte, že před začátkem spuštění kampaně se provede dotazníkové šetření zkoumající, zdali spotřebitelé znají pojmy jako fast fashion či udržitelná móda, ? a stejné dotazníkové šetření se stejnými otázkami se následně provede i po skončení kampaně (s. 92). Jak bude vypadat vzhledem k široké CS realizace?
Odpověď: Studentka plně odpověděla na položenou otázku.