Cílem práce je analyzovat pozici české společnosti Veneo a navrhnout vhodnou online strategii pro rozšíření e-shopu na zahraniční trh. V teoretické části je představen koncept Product/market fit, kdy středem problematiky je zákazník se svými potřebami. Součástí strategie je taktéž online marketingová komunikace, proto i její nástroje, s ohledem na globální působení, jsou v teoretické části popsány.
Pomocí kvantitativního dotazníkového šetření, vnitřní analýzy společnosti Veneo a klastrové analýzy je definován product/market fit firmy na českém trhu. Tímto je zodpovězena první výzkumná otázka. Dále, pomocí komparativní analýzy vybraných dimenzí konkurentů, polostrukturovaných rozhovorů a výsledků vnitřní analýzy je proveden rozbor vnějšího stavu, tedy konkurenčního prostředí společnosti. Těmito metodami je zodpovězena druhá výzkumná otázka a to, jaký je vhodný product/market fit na zahraničních trzích. Výsledkem práce je návrh mezinárodní online marketingové strategie a plán realizace projektu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze position of an existing company Veneo and suggest an online strategy for setting up a global e-shop. A theoretical part of the thesis introduces a concept Product/market fit oriented towards customers and their needs. Part of the strategy is a digital marketing communications plan; therefore, the theoretical part also provides readers with various tools used in online marketing communications.
Based on results from the quantitative questionnaire, company's internal analysis, and the cluster analysis current product/market fit on a Czech market is defined. This answers to the first research question. Furthermore, an external environment is examined based on comparative analysis of competition, semi-structured questionnaire, and results from the internal analysis. By these methods, the second research question is answered by proposing what the product/market fit for foreign markets is. The result of the thesis is an online international draft strategy with proposed plan of implementation.
Cílem práce je analyzovat pozici české společnosti Veneo a navrhnout vhodnou online strategii pro rozšíření e-shopu na zahraniční trh. V teoretické části je představen koncept Product/market fit, kdy středem problematiky je zákazník se svými potřebami. Součástí strategie je taktéž online marketingová komunikace, proto i její nástroje, s ohledem na globální působení, jsou v teoretické části popsány.
Pomocí kvantitativního dotazníkového šetření, vnitřní analýzy společnosti Veneo a klastrové analýzy je definován product/market fit firmy na českém trhu. Tímto je zodpovězena první výzkumná otázka. Dále, pomocí komparativní analýzy vybraných dimenzí konkurentů, polostrukturovaných rozhovorů a výsledků vnitřní analýzy je proveden rozbor vnějšího stavu, tedy konkurenčního prostředí společnosti. Těmito metodami je zodpovězena druhá výzkumná otázka a to, jaký je vhodný product/market fit na zahraničních trzích. Výsledkem práce je návrh mezinárodní online marketingové strategie a plán realizace projektu.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze position of an existing company Veneo and suggest an online strategy for setting up a global e-shop. A theoretical part of the thesis introduces a concept Product/market fit oriented towards customers and their needs. Part of the strategy is a digital marketing communications plan; therefore, the theoretical part also provides readers with various tools used in online marketing communications.
Based on results from the quantitative questionnaire, company's internal analysis, and the cluster analysis current product/market fit on a Czech market is defined. This answers to the first research question. Furthermore, an external environment is examined based on comparative analysis of competition, semi-structured questionnaire, and results from the internal analysis. By these methods, the second research question is answered by proposing what the product/market fit for foreign markets is. The result of the thesis is an online international draft strategy with proposed plan of implementation.
1. Zpracujte literární zdroje práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Shrňte nástroje marketingových komunikací a online marketingových komunikací.
3. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
4. Analyzujte vnitřní stav konkrétní firmy a zjistěte, jaký je aktuální product/market fit firmy v ČR.
5. Proveďte dotazníkové šetření a realizujte rozhovory s reprezentativním vzorkem respondentů.
6. Zodpovězte výzkumné otázky.
7. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz navrhněte online strategii pro rozšíření konkrétní firmy na zahraniční trh.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární zdroje práce a zformulujte teoretická východiska pro obsahové zpracování dané problematiky.
2. Shrňte nástroje marketingových komunikací a online marketingových komunikací.
3. Stanovte cíl práce, výzkumné otázky a metody práce.
4. Analyzujte vnitřní stav konkrétní firmy a zjistěte, jaký je aktuální product/market fit firmy v ČR.
5. Proveďte dotazníkové šetření a realizujte rozhovory s reprezentativním vzorkem respondentů.
6. Zodpovězte výzkumné otázky.
7. Na základě teoretických poznatků a výsledků analýz navrhněte online strategii pro rozšíření konkrétní firmy na zahraniční trh.
Seznam doporučené literatury
1. Charlesworth, Alan. 2014. Digital Marketing. 2nd ed. Hoboken: Taylor and Francis Group.
2. Maurya, Ash. 2010. Running Lean: A Systematic Process For Iterating Your Web Application From Plan A To A Plan That Works. 1st ed. Sebastopol, CA: O'Reilly.
3. Pelsmacker, Patrick de, Maggie Geuens, and Joeri van den Bergh. 2007. Marketing Communications. 1st ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
4. Kotler, Philip, Veronica Wong, John A. Saunders, and Gary Armstrong. 2005. Principles Of Marketing. 4th ed. Harlow, England: Prentice Hall/Financial Times.
5. Smith, P. R and Jonathan Taylor. 2004. Marketing Communications: An Integrated Approach. 4th ed. London: Kogan Page.
Seznam doporučené literatury
1. Charlesworth, Alan. 2014. Digital Marketing. 2nd ed. Hoboken: Taylor and Francis Group.
2. Maurya, Ash. 2010. Running Lean: A Systematic Process For Iterating Your Web Application From Plan A To A Plan That Works. 1st ed. Sebastopol, CA: O'Reilly.
3. Pelsmacker, Patrick de, Maggie Geuens, and Joeri van den Bergh. 2007. Marketing Communications. 1st ed. Harlow: Financial Times Prentice Hall.
4. Kotler, Philip, Veronica Wong, John A. Saunders, and Gary Armstrong. 2005. Principles Of Marketing. 4th ed. Harlow, England: Prentice Hall/Financial Times.
5. Smith, P. R and Jonathan Taylor. 2004. Marketing Communications: An Integrated Approach. 4th ed. London: Kogan Page.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku u Státních závěrečných zkoušek.
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou/diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
Otázky k obhajobě:
"Na základě čeho byli vybráni konkurenti pro srovnávací analýzu?
"Jaké problémy má využití dat o stávajících zákaznících při formulaci strategie vstupu na mezinárodní trh? Konkrétně - např. klastr 1 tvoří věrní zákazníci. Za jak dlouho se podaří takové zákazníky vychovat? Co to znamená pro strategii vstupu na mezinárodní trh?
Studentka připraveně odpověděla na položené otázky.