Primárním cílem této bakalářské práce je popsání problematiky multiplatformního vývoje nativních mobilních aplikací s využitím frameworku Xamarin.Forms. V úvodu práce je představeno několik možností vývoje mobilních aplikací a tržní podíl jednotlivých platforem. Teoretická část se věnuje popisu technologie Xamarin jako celku, tedy včetně knihoven Xamarin.iOS a Xamarin.Android. Po představení základních principů těchto knihoven je hlouběji představen framework Xamarin.Forms a vhodný návrhový vzor pro implementaci tohoto frameworku. Práce také obsahuje základní srovnání s alternativními frameworky pro vývoj multiplatformních mobilních aplikací. V praktické části jsou potom poznatky z teoretické části aplikovány na demonstrační aplikaci.
Anotace v angličtině
Primary goal of this Bachelor thesis is to describe cross-platform development of native mobile applications. First, several ways of mobile application development and market share of respective mobile platforms are described. Next, the Xamarin technology is described as a whole (including Xamarin.iOS and Xamarin.Android libraries). Then, core principles of these libraries are introduced, with special attention to the Xamarin.Forms framework and its respective recommended software architectural patterns. Comparison to alternative frameworks for cross-platform mobile application development is shown as well. Finally, an illustrative application is presented in detail.
Primárním cílem této bakalářské práce je popsání problematiky multiplatformního vývoje nativních mobilních aplikací s využitím frameworku Xamarin.Forms. V úvodu práce je představeno několik možností vývoje mobilních aplikací a tržní podíl jednotlivých platforem. Teoretická část se věnuje popisu technologie Xamarin jako celku, tedy včetně knihoven Xamarin.iOS a Xamarin.Android. Po představení základních principů těchto knihoven je hlouběji představen framework Xamarin.Forms a vhodný návrhový vzor pro implementaci tohoto frameworku. Práce také obsahuje základní srovnání s alternativními frameworky pro vývoj multiplatformních mobilních aplikací. V praktické části jsou potom poznatky z teoretické části aplikovány na demonstrační aplikaci.
Anotace v angličtině
Primary goal of this Bachelor thesis is to describe cross-platform development of native mobile applications. First, several ways of mobile application development and market share of respective mobile platforms are described. Next, the Xamarin technology is described as a whole (including Xamarin.iOS and Xamarin.Android libraries). Then, core principles of these libraries are introduced, with special attention to the Xamarin.Forms framework and its respective recommended software architectural patterns. Comparison to alternative frameworks for cross-platform mobile application development is shown as well. Finally, an illustrative application is presented in detail.
Popište technologie Xamarin a tvorbu mobilních aplikací.
Srovnejte technologie Xamarin.Forms s dalšími frameworky pro tvorbu mobilních aplikací.
Navrhněte vhodnou architekturu aplikace pro nasazení knihovny Xamarin.Forms.
Vytvořte ukázkovou aplikaci využívající jak dodávaných komponent knihovny Xamarin.Forms, tak vlastních komponent s využitím nativních funkcí platforem.
Popište klíčové části ukázkové aplikace.
Demonstrujte výsledky.
Zásady pro vypracování
Popište technologie Xamarin a tvorbu mobilních aplikací.
Srovnejte technologie Xamarin.Forms s dalšími frameworky pro tvorbu mobilních aplikací.
Navrhněte vhodnou architekturu aplikace pro nasazení knihovny Xamarin.Forms.
Vytvořte ukázkovou aplikaci využívající jak dodávaných komponent knihovny Xamarin.Forms, tak vlastních komponent s využitím nativních funkcí platforem.
Popište klíčové části ukázkové aplikace.
Demonstrujte výsledky.
Seznam doporučené literatury
PETZOLD, CHARLES. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms online. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2016 [cit. 2017-01-10]. ISBN ISBN: 978-1-5093-0297-0. Dostupné z: https://blogs.msdn.microsoft.com/microsoft press/2016/03/31/free-ebook-creating-mobile-apps-with-xamarin-forms/.
FOWLER, Martin. Patterns of enterprise application architecture. Boston: Addison-Wesley, c2003. Addison-Wesley signature series. ISBN 0-321-12742-0.
NAGEL, Christian. Professional C 6 and .Net Core 1.0. Indianapolis, IN: Wrox, a Wiley brand, published by John Wiley andSons, 2016. ISBN 111909660X.
Xamarin.Forms: Cross-Platform User Interfaces with Xamarin.Forms [online]. Xamarin, 2017 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.xamarin.com/guides/xamarin-forms/.
Android Developers [online]. 2016 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.android.com/index.html.
Apple Developer [online]. Apple, 2017 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.apple.com/.
Seznam doporučené literatury
PETZOLD, CHARLES. Creating Mobile Apps with Xamarin.Forms online. Redmond, Washington: Microsoft Press, 2016 [cit. 2017-01-10]. ISBN ISBN: 978-1-5093-0297-0. Dostupné z: https://blogs.msdn.microsoft.com/microsoft press/2016/03/31/free-ebook-creating-mobile-apps-with-xamarin-forms/.
FOWLER, Martin. Patterns of enterprise application architecture. Boston: Addison-Wesley, c2003. Addison-Wesley signature series. ISBN 0-321-12742-0.
NAGEL, Christian. Professional C 6 and .Net Core 1.0. Indianapolis, IN: Wrox, a Wiley brand, published by John Wiley andSons, 2016. ISBN 111909660X.
Xamarin.Forms: Cross-Platform User Interfaces with Xamarin.Forms [online]. Xamarin, 2017 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.xamarin.com/guides/xamarin-forms/.
Android Developers [online]. 2016 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.android.com/index.html.
Apple Developer [online]. Apple, 2017 [cit. 2017-01-10]. Dostupné z: https://developer.apple.com/.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své bakalářské práce. Následně byl seznámen s posudky vedoucího a oponenta bakalářské práce a poté zodpověděl dotazy uvedené v posudcích.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy a připomínky:
1) prof. Vítečková, M.: Jak by bylo obtížné implementovat pomocí knihovny Xamarin.Forms práci s videem?
2) prof. Vítečková, M.: Pro jaké typy HW funguje knihovna Xamarin.Foms?
3) doc. Líška, O.: Jaké výhody a nevýhody jsou u vaší vytvořené aplikace?