Tématem diplomové práce Pavla Gejdoše je analýza a návrh zlepšení public relations občanského sdružení Anabell. Tato brněnská organizace je zřejmě unikátní v Česku ve své oblasti - věnuje se pomoci ženám a dívkám, trpícím poruchami příjmu potravy - mentální anorexií a bulimií. Diplomová práce obsahuje teoretickou část o neziskovém sektoru a o PR, analýzu aktivit sdružení a dotazníkové šetření vztahu Brňanů k anorexii, aktivitám Anabell a k reklamě obecně. Praktická část obsahuje návrh vydání informačního letáku o anorexii a bulimii, zpravodaje pro vnitřní veřejnost a návrh kompletní reklamní kampaně sdružení v médiích, doplněnou o informační stánky a dny otevřených dveří. Závěr práce tvoří nástin výzkumu spokojenosti klientů sdružení.
Annotation in English
An analysis and suggestions of improving of the public relations (PR) of the Anabell citizens' association are topics od Pavel Gejdoš's diploma work. This Brno Organization is apparently unique due to its field of interest in the Czech republic - it helps women and girls suffering from alimentary disorders - mental anorexia and bulimia. The theoretical part of the thesis surveys the non-profit section and PR, an analysis of the activities of the
association and a questionnaire on Brno residents' relation to anorexia, Anabell's activities and advertisement in general. The experimental part includes a suggestion of issuing an information leaflet on anorexia and bulimia, a bulletin for inner public and a suggested complete advertising campaign of the association in media, accompanied with information
websites and days for public. This work concludes with an outline of a research of clients‘satisfastion.
Keywords
PR, reklama, neziskový sektor, občanské sdružení, poruchy příjmu potravy, anorexie, bulimie, tiskové konference; Anabell
Tématem diplomové práce Pavla Gejdoše je analýza a návrh zlepšení public relations občanského sdružení Anabell. Tato brněnská organizace je zřejmě unikátní v Česku ve své oblasti - věnuje se pomoci ženám a dívkám, trpícím poruchami příjmu potravy - mentální anorexií a bulimií. Diplomová práce obsahuje teoretickou část o neziskovém sektoru a o PR, analýzu aktivit sdružení a dotazníkové šetření vztahu Brňanů k anorexii, aktivitám Anabell a k reklamě obecně. Praktická část obsahuje návrh vydání informačního letáku o anorexii a bulimii, zpravodaje pro vnitřní veřejnost a návrh kompletní reklamní kampaně sdružení v médiích, doplněnou o informační stánky a dny otevřených dveří. Závěr práce tvoří nástin výzkumu spokojenosti klientů sdružení.
Annotation in English
An analysis and suggestions of improving of the public relations (PR) of the Anabell citizens' association are topics od Pavel Gejdoš's diploma work. This Brno Organization is apparently unique due to its field of interest in the Czech republic - it helps women and girls suffering from alimentary disorders - mental anorexia and bulimia. The theoretical part of the thesis surveys the non-profit section and PR, an analysis of the activities of the
association and a questionnaire on Brno residents' relation to anorexia, Anabell's activities and advertisement in general. The experimental part includes a suggestion of issuing an information leaflet on anorexia and bulimia, a bulletin for inner public and a suggested complete advertising campaign of the association in media, accompanied with information
websites and days for public. This work concludes with an outline of a research of clients‘satisfastion.
Keywords
PR, reklama, neziskový sektor, občanské sdružení, poruchy příjmu potravy, anorexie, bulimie, tiskové konference; Anabell
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem interní a externí komunikace občanského Anabell.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost občanského sdružení Anabell se zaměřením na její současné aktivity v oblasti public relations.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální interní a externí komunikace občanského sdružení Anabell. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu nastat.
Research Plan
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem interní a externí komunikace občanského Anabell.
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost občanského sdružení Anabell se zaměřením na její současné aktivity v oblasti public relations.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální interní a externí komunikace občanského sdružení Anabell. Definujte přednosti navrhovaného řešení, jeho efektivitu i případná rizika, která by mohla při realizaci projektu nastat.
Recommended resources
Hannagan, T.J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996.
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ASF MZ Brno, 1998.
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejnosti v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997.
Frič P. a kol.: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000.
Prič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES/ICN, 1998.
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002.
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999.
Němec, P.: Public Relations, Zásady komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1993.
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Poblishing, Praha 1995.
Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001.
Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001.
Recommended resources
Hannagan, T.J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996.
Rektořík J.: Ekonomika a řízení neziskových organizací, ASF MZ Brno, 1998.
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejnosti v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997.
Frič P. a kol.: Strategie rozvoje neziskového sektoru, Fórum dárců, Praha 2000.
Prič P.: Aktivity a potřeby neziskových organizací v ČR, AGNES/ICN, 1998.
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002.
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999.
Němec, P.: Public Relations, Zásady komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1993.
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Poblishing, Praha 1995.
Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001.
Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001.