Diplomová práce je věnována problematice komunikační strategie menších politických stran. Cílem je ukázat možnosti využití poznatků z marketingových komunikací v politice.
V teoretické části je vysvětlena úloha politických stran v demokratickém systému. Následně jsou popsány komunikační techniky, které může politický subjekt využít pro získání voličů. Pro aplikaci teoretických poznatků do praxe byla vybrána Strana zelených. Její dosavadní činnost byla podrobena analýze. Provedena byla i průzkumná sonda mezi voliči. Na základě výsledků byla vypracována komunikační strategie s konkrétními návrhy na jednotný vizuální styl, individuální i skupinové působení a na volební marketing. Přestože je projekt zpracován pro konkrétní politický subjekt, mohou z něj čerpat i jiné politické strany.
Anotace v angličtině
The thesis examines the field of communication strategies of smaller political parties. The study explores possibilities of using marketing communication knowledge in politics. The theoretical part explains the role of political parties in a democratic system and describes communication techniques that are available to political subjects to attract voters.
To test the application of the theoretical findings into practice the Green Party (Strana zelených) was chosen as a testing sample. Its recent activities were analysed and a probe into its electorate was carried out. A communication strategy with concrete suggestions for unified visual style, individual and group promotion and election marketing was worked out. Despite its focus on a concrete political subject, the findings of the project can be utilized by other political subjects as well.
Klíčová slova
politická strana, komunikační strategie, vztahy s veřejností, image, jednotný vizuální styl, volební marketing
Klíčová slova v angličtině
political party, communication strategy, public relations, image, corporate identity, election marketing
Rozsah průvodní práce
81 s., 4 s.obr.příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována problematice komunikační strategie menších politických stran. Cílem je ukázat možnosti využití poznatků z marketingových komunikací v politice.
V teoretické části je vysvětlena úloha politických stran v demokratickém systému. Následně jsou popsány komunikační techniky, které může politický subjekt využít pro získání voličů. Pro aplikaci teoretických poznatků do praxe byla vybrána Strana zelených. Její dosavadní činnost byla podrobena analýze. Provedena byla i průzkumná sonda mezi voliči. Na základě výsledků byla vypracována komunikační strategie s konkrétními návrhy na jednotný vizuální styl, individuální i skupinové působení a na volební marketing. Přestože je projekt zpracován pro konkrétní politický subjekt, mohou z něj čerpat i jiné politické strany.
Anotace v angličtině
The thesis examines the field of communication strategies of smaller political parties. The study explores possibilities of using marketing communication knowledge in politics. The theoretical part explains the role of political parties in a democratic system and describes communication techniques that are available to political subjects to attract voters.
To test the application of the theoretical findings into practice the Green Party (Strana zelených) was chosen as a testing sample. Its recent activities were analysed and a probe into its electorate was carried out. A communication strategy with concrete suggestions for unified visual style, individual and group promotion and election marketing was worked out. Despite its focus on a concrete political subject, the findings of the project can be utilized by other political subjects as well.
Klíčová slova
politická strana, komunikační strategie, vztahy s veřejností, image, jednotný vizuální styl, volební marketing
Klíčová slova v angličtině
political party, communication strategy, public relations, image, corporate identity, election marketing
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte osnovu diplomové práce a upřesněte její hypotézu.
2. Charaktrizujte obecně úlohu politických stran v demokratickém systému.
3. Analyzujte rozdíl mezi parlamentními a neparlamentními stranami a postavení Strany zelených.
4. Specifikujte dosavadní činnost Strany zelených v Jihomoravském kraji.
5. Vyvoďte závěry ze získaných poznatků.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte osnovu diplomové práce a upřesněte její hypotézu.
2. Charaktrizujte obecně úlohu politických stran v demokratickém systému.
3. Analyzujte rozdíl mezi parlamentními a neparlamentními stranami a postavení Strany zelených.
4. Specifikujte dosavadní činnost Strany zelených v Jihomoravském kraji.
5. Vyvoďte závěry ze získaných poznatků.
Seznam doporučené literatury
Black, S.: Nejúčinnější propagace. Public relations. 1.vyd. Praha Grada Publishing 1994. Počet stran 208.
David, R.: Politologie. 5. vyd. Olomouc 2003. Počet stran 458.
Foret, M.: Komunikace s veřejnosti. 1. vyd., Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity 1994, Počet stran 206.
Pelsmacker, P. Marketingová komunikace. Praha, Grada 2003. Počet stran 581.
Seznam doporučené literatury
Black, S.: Nejúčinnější propagace. Public relations. 1.vyd. Praha Grada Publishing 1994. Počet stran 208.
David, R.: Politologie. 5. vyd. Olomouc 2003. Počet stran 458.
Foret, M.: Komunikace s veřejnosti. 1. vyd., Brno, Vydavatelství Masarykovy univerzity 1994, Počet stran 206.
Pelsmacker, P. Marketingová komunikace. Praha, Grada 2003. Počet stran 581.