Tématem mé bakalářské práce je "Vnímání environmentálních rizik dětmi školního věku."
Hlavní výzkumná otázka zní: Jak vnímají žáci školního věku environment a rizika jej ovlivňující?
Cílem teoretické části práce je vytvoření základu pro výzkumné šetření, které je představeno v praktické části. V první části se bakalářská práce zabývá základními pojmy, které se v práci vyskytují. V druhé části je popisováno kvantitativní výzkumné šetření, které probíhalo na základě ankety. Respondenty byli žáci základní školy prvního a druhého stupně. Cílem praktické části je zjistit pohled žáků na životní prostředí a rizika jej ovlivňující.
Anotace v angličtině
The theme of this work is " Perception of environmental risks by school age children. "
The main research question is: How the pupils of the school age perceive the environment and its risks.
The aim of the theoretical part of the thesis is to create a basis for the research survey, which is presented in the practical part. In the first part, the bachelor thesis deals with the basic concepts that exist in the bachelor's work. The second part describes a quantitative research investigation that was conducted on the basis of a survey. Respondents were elementary school pupils of the first and second grades. The aim of the practical part is to determine the pupils' view of the environment and its influences.
Klíčová slova
Životní prostředí, environmentální riziko, environmentální výchova
Tématem mé bakalářské práce je "Vnímání environmentálních rizik dětmi školního věku."
Hlavní výzkumná otázka zní: Jak vnímají žáci školního věku environment a rizika jej ovlivňující?
Cílem teoretické části práce je vytvoření základu pro výzkumné šetření, které je představeno v praktické části. V první části se bakalářská práce zabývá základními pojmy, které se v práci vyskytují. V druhé části je popisováno kvantitativní výzkumné šetření, které probíhalo na základě ankety. Respondenty byli žáci základní školy prvního a druhého stupně. Cílem praktické části je zjistit pohled žáků na životní prostředí a rizika jej ovlivňující.
Anotace v angličtině
The theme of this work is " Perception of environmental risks by school age children. "
The main research question is: How the pupils of the school age perceive the environment and its risks.
The aim of the theoretical part of the thesis is to create a basis for the research survey, which is presented in the practical part. In the first part, the bachelor thesis deals with the basic concepts that exist in the bachelor's work. The second part describes a quantitative research investigation that was conducted on the basis of a survey. Respondents were elementary school pupils of the first and second grades. The aim of the practical part is to determine the pupils' view of the environment and its influences.
Klíčová slova
Životní prostředí, environmentální riziko, environmentální výchova
Teoreticky ukotvěte environmentální rizika a formy vzdělávání související s environmentální osvětou.
Analyzujte současné přístupy ke vzdělávání v oblasti environmentálních rizik a proveďte průzkum jejich percepce u cílové skupiny.
Zhodnoťte vnímání environmentálních rizik dětmi školního věku a navrhněte implikace pro úpravy vzdělávacího procesu.
Zásady pro vypracování
Teoreticky ukotvěte environmentální rizika a formy vzdělávání související s environmentální osvětou.
Analyzujte současné přístupy ke vzdělávání v oblasti environmentálních rizik a proveďte průzkum jejich percepce u cílové skupiny.
Zhodnoťte vnímání environmentálních rizik dětmi školního věku a navrhněte implikace pro úpravy vzdělávacího procesu.
Seznam doporučené literatury
[1] ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, s. 116., ISBN 978-80-7315-147-8 \vsp{1,5mm}
[2] MOORE, Gary T.; GOLLEDGE, Reginald G. Environmental knowing: Theories, research and methods. Dowden, 1976 \vsp{1,5mm}
[3] REJESKI, David W. Children look at nature: environmental perception and education. The Journal of Environmental Education, 1982, 13.4: 27-40 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Seznam doporučené literatury
[1] ČINČERA, J. Environmentální výchova: od cílů k prostředkům. Brno: Paido, 2007, s. 116., ISBN 978-80-7315-147-8 \vsp{1,5mm}
[2] MOORE, Gary T.; GOLLEDGE, Reginald G. Environmental knowing: Theories, research and methods. Dowden, 1976 \vsp{1,5mm}
[3] REJESKI, David W. Children look at nature: environmental perception and education. The Journal of Environmental Education, 1982, 13.4: 27-40 \vsp{1,5mm}
Další odborná literatura dle doporučení vedoucího bakalářské práce. \vsp{1,5mm}
Přílohy volně vložené
1 anketa
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Oponentka bc. práce dr. Pitrová uvedla 2 otázky, student odpověděl ústně.
doc. Adamec vyzdvihl kvalitu práce. Doc. Mlček doporučil toto téma podpořit případnou propagací.