Ve své práci se zabývám prostředími, ve kterých jsem vyrůstal, tvořil a objevoval nové věci. Skatepark a zahrada na vesnici se v mém dětství vždy prolínaly a navzájem se doplňovaly. Brusle, kolečka nebo i stromy a další předměty, nacházející se v těchto charakteristických místech, se pro mě staly hlavními inspiračními zdroji.
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části se zaměřuji na in-line kulturu a další urban kultury. Ve své práci se vracím do prostředí zahrady, kterou zpětně vnímám jako místo, kde člověk není rušen mediálním světem. V praktické části se věnuji procesu navrhování, jednotlivým inspiracím pro mou práci a technologickým postupům v tvorbě výsledných objektů.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I examine the formative environments, in which I grew up. Places that influenced my creative process and where I explored new horizons. A skate park and a village garden - these two have always been entwined and complimented each other. Roller blades or wheelbarrow, trees and other objects characteristic for these places became my main sources of inspiration.
My bachelor's thesis consists of two parts, a theoretical and a practical one.
In the theoretical part I concentrate on the in-line culture and other prominent urban sub-cultures. I trace my steps back to the garden, which I perceive as a space, where you are not disturbed by the media. In the practical section I focus on the designing process, the inspirations behind my ideas, technological methods and the actual creation and design of the final objects.
Klíčová slova
prostředí, skatepark, zahrada, stromy, subkultura, in-line, dětství, beton
Ve své práci se zabývám prostředími, ve kterých jsem vyrůstal, tvořil a objevoval nové věci. Skatepark a zahrada na vesnici se v mém dětství vždy prolínaly a navzájem se doplňovaly. Brusle, kolečka nebo i stromy a další předměty, nacházející se v těchto charakteristických místech, se pro mě staly hlavními inspiračními zdroji.
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické.
V teoretické části se zaměřuji na in-line kulturu a další urban kultury. Ve své práci se vracím do prostředí zahrady, kterou zpětně vnímám jako místo, kde člověk není rušen mediálním světem. V praktické části se věnuji procesu navrhování, jednotlivým inspiracím pro mou práci a technologickým postupům v tvorbě výsledných objektů.
Anotace v angličtině
In my bachelor's thesis I examine the formative environments, in which I grew up. Places that influenced my creative process and where I explored new horizons. A skate park and a village garden - these two have always been entwined and complimented each other. Roller blades or wheelbarrow, trees and other objects characteristic for these places became my main sources of inspiration.
My bachelor's thesis consists of two parts, a theoretical and a practical one.
In the theoretical part I concentrate on the in-line culture and other prominent urban sub-cultures. I trace my steps back to the garden, which I perceive as a space, where you are not disturbed by the media. In the practical section I focus on the designing process, the inspirations behind my ideas, technological methods and the actual creation and design of the final objects.
Klíčová slova
prostředí, skatepark, zahrada, stromy, subkultura, in-line, dětství, beton
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KIRSCH, Roland (ed.): Historie sklářské výroby v českých zemích II/1, 2. Praha:
Academia, 2003. ISBN 8020010696.
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a
technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012, 342 s.
ISBN 978-80-260-0538-4.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu : od masového trhu k
avantgardě. V Praze: Slovart, 2007, 463 s. ISBN 978-80-7209-970-2.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
CHALUMEAU, J.L..: Přehled teorií umění, Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 19892009, Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 9788025457511.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009.
ISBN 978-8086863283.
HANN, Michael. Structure and form in design: critical ideas for creative
practice. New York: Berg, 2012, xx, 180 p. ISBN 9781847887429.
BLÁHA, Jaroslav. Výtvarné umění a hudba. Vyd. 1. Praha: Togga, 2013, 2 sv.
(231, 359 s.). Musica viva (Togga). ISBN 978-80-87258-69-9.
Seznam doporučené literatury
KIRSCH, Roland (ed.): Historie sklářské výroby v českých zemích II/1, 2. Praha:
Academia, 2003. ISBN 8020010696.
KULA, Daniel a Elodie TERNAUX. Materiology: průvodce světem materiálů a
technologií pro architekty a designéry. Praha: Happy Materials, c2012, 342 s.
ISBN 978-80-260-0538-4.
FAIRS, Marcus. Design 21. století: nové ikony designu : od masového trhu k
avantgardě. V Praze: Slovart, 2007, 463 s. ISBN 978-80-7209-970-2.
DEMPSEY, Amy. Umělecké styly, školy a hnutí: encyklopedický průvodce
moderním uměním. 2. vyd. Praha: Slovart, 2005. ISBN 80-7209-731-8.
KARSTEN, Harries. Smysl moderního umění: filozofická interpretace.
Vyd. 1. Brno: Host, 2010, 159 s. ISBN 978-80-7294-371-5.
CHALUMEAU, J.L..: Přehled teorií umění, Portál, 2003. ISBN 80-7178-663-2
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 19892009, Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 9788025457511.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009.
ISBN 978-8086863283.
HANN, Michael. Structure and form in design: critical ideas for creative
practice. New York: Berg, 2012, xx, 180 p. ISBN 9781847887429.
BLÁHA, Jaroslav. Výtvarné umění a hudba. Vyd. 1. Praha: Togga, 2013, 2 sv.
(231, 359 s.). Musica viva (Togga). ISBN 978-80-87258-69-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Na otázku, co znamená dřevěná konstrukce v rámci prezentace, odpověděl j. Jedlička v kontextu všech doplňujících objektů. komise shledala jeho práci jako odvážnou instalaci, která má svůj osobitý vizuální jazyk.