Diplomová práce s názvem Marketing a strategické cíle fotbalového klubu FC Baník Ostrava, a. s., analyzuje prostředí sportovní organizace z pohledu vnějšího i vnitřního prostředí. Dále se pak zabývá strategickým plánováním a strategickými cíli této organizace. Analýzu a podrobný popis fungování marketingového úseku klubu, jehož A tým v roce 2004 vyhrál profesionální soutěž I. Gambrinus ligu, doplňuje strukturovaný rozhovor s vedoucím marketingového oddělení Ing. Petrem Šafarčíkem. Projektová část práce obsahuje marketingový plán FC Baník Ostrava na krátkodobé období - na sezonu 2006/2007.
Anotace v angličtině
The thesis ‘‘Marketing and Strategic Objectives of Football Club FC Baník Ostrava, a.s.‘‘ analyses the environment of a sports organization from the point of view of both the outer and inner environment. Furthermore, it deals with strategic planning and strategic objectives of this organisation. The analysis and detailed description of the marketing department of the club, whose A team won the professional I Gambrinus league in 2004, is accompanied with a structured interview with Mr Petr Šafarčík, FC Baník Ostrava marketing department manager. The project part of the thesis contains the marketing plan of FC Baník Ostrava for a short-time period - the season 2006/2007.
Marketing, strategic objectives, first-league, football, club, Ostrava, FC Banik, communication.
Rozsah průvodní práce
85 stran
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce s názvem Marketing a strategické cíle fotbalového klubu FC Baník Ostrava, a. s., analyzuje prostředí sportovní organizace z pohledu vnějšího i vnitřního prostředí. Dále se pak zabývá strategickým plánováním a strategickými cíli této organizace. Analýzu a podrobný popis fungování marketingového úseku klubu, jehož A tým v roce 2004 vyhrál profesionální soutěž I. Gambrinus ligu, doplňuje strukturovaný rozhovor s vedoucím marketingového oddělení Ing. Petrem Šafarčíkem. Projektová část práce obsahuje marketingový plán FC Baník Ostrava na krátkodobé období - na sezonu 2006/2007.
Anotace v angličtině
The thesis ‘‘Marketing and Strategic Objectives of Football Club FC Baník Ostrava, a.s.‘‘ analyses the environment of a sports organization from the point of view of both the outer and inner environment. Furthermore, it deals with strategic planning and strategic objectives of this organisation. The analysis and detailed description of the marketing department of the club, whose A team won the professional I Gambrinus league in 2004, is accompanied with a structured interview with Mr Petr Šafarčík, FC Baník Ostrava marketing department manager. The project part of the thesis contains the marketing plan of FC Baník Ostrava for a short-time period - the season 2006/2007.
Marketing, strategic objectives, first-league, football, club, Ostrava, FC Banik, communication.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti Public relations a marketingové komunikace s přihlédnutím k marketingu sportu.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikačních a marketingových aktivit fotbalového klubu FC Tescoma Zlín.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, přednosti a případné nedostatky ve výše jmenovaných aktivitách v FC Tescoma.
4. Navrhněte opatření ke zlepšení stavu komunikace prvoligového fotbalového klubu včetně odhadovaných finančních nároků a časového harmonogramu navrhovaných akcí.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti Public relations a marketingové komunikace s přihlédnutím k marketingu sportu.
2. Zpracujte analýzu současného stavu komunikačních a marketingových aktivit fotbalového klubu FC Tescoma Zlín.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, přednosti a případné nedostatky ve výše jmenovaných aktivitách v FC Tescoma.
4. Navrhněte opatření ke zlepšení stavu komunikace prvoligového fotbalového klubu včetně odhadovaných finančních nároků a časového harmonogramu navrhovaných akcí.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., Armstrong, G. Marketing, 3. vyd. Praha: Grada, 2003. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
STÝBLO, J., Personální management. 1.vyd. Praha: Grada, 1993. 336 s. ISBN 80-85424-92-4
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha: Grada Expert, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
BAJČAN R., Techniky public relation aneb jak pracovat s médii, 1. vyd. Praha Management Press, 2003. 148 s. ISBN 80-7261-096-1
KOTLER, P., Marketing od "A" do "Z", 1. vyd. Praha: Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1
KOTLER, P., 10 smrtelných marketingových hříchů - Jak je rozpoznat a nespáchat , 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 136 s. ISBN 80-247-0969-4
PHILLIPS., D., Jak využít internet v PR, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 216 s. ISBN 80-247-0368-8
KAHLE, B., STÝBLO, J., Praktická personalistika. 1. vyd. Praha: Pragoeduca, 1994. 256 s. ISBN 80-85856-06-9
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P., Armstrong, G. Marketing, 3. vyd. Praha: Grada, 2003. 856 s. ISBN 80-247-0513-3
STÝBLO, J., Personální management. 1.vyd. Praha: Grada, 1993. 336 s. ISBN 80-85424-92-4
DE PELSMACKER, P., GEUENS, M., VAN DEN BERGH, J., Marketingová komunikace, 1. vyd. Praha: Grada Expert, 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
BAJČAN R., Techniky public relation aneb jak pracovat s médii, 1. vyd. Praha Management Press, 2003. 148 s. ISBN 80-7261-096-1
KOTLER, P., Marketing od "A" do "Z", 1. vyd. Praha: Management Press, 2003. 208 s. ISBN 80-7261-082-1
KOTLER, P., 10 smrtelných marketingových hříchů - Jak je rozpoznat a nespáchat , 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. 136 s. ISBN 80-247-0969-4
PHILLIPS., D., Jak využít internet v PR, 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 216 s. ISBN 80-247-0368-8
KAHLE, B., STÝBLO, J., Praktická personalistika. 1. vyd. Praha: Pragoeduca, 1994. 256 s. ISBN 80-85856-06-9