Cílem diplomové práce je tvorba mobilní aplikace pro děti s poruchou učení. Aplikace bude implementována v jazyce Swift pro platformu iOS dle grafických podkladů a konceptu vypracovaného v rámci diplomové práce realizované na FMK. Úkolem studenta bude stručně popsat v teoretické části využité technologie včetně jazyka Swift a zaměřit se na konkrétní postupy vhodné pro implementaci graficky náročnějších aplikací či her s možností interakce pomocí dotykových gest. Reálným výstupem práce bude aplikace pro platformu iOS, která formou hry podporuje proces učení zejména u dětí s dyslexií.
Anotace v angličtině
The goal of diploma is to create a mobile application for children with learning disability. Application will be implemented in Swift programming language for iOS platform with graphic content obtained from another diploma. Task for student is to describe used technology including Swift language. Also describe procedure to implement graphic content and user interaction with application. As a result of student work will be a mobile application which helps childern with learning disability, namely dysgraphy.
Cílem diplomové práce je tvorba mobilní aplikace pro děti s poruchou učení. Aplikace bude implementována v jazyce Swift pro platformu iOS dle grafických podkladů a konceptu vypracovaného v rámci diplomové práce realizované na FMK. Úkolem studenta bude stručně popsat v teoretické části využité technologie včetně jazyka Swift a zaměřit se na konkrétní postupy vhodné pro implementaci graficky náročnějších aplikací či her s možností interakce pomocí dotykových gest. Reálným výstupem práce bude aplikace pro platformu iOS, která formou hry podporuje proces učení zejména u dětí s dyslexií.
Anotace v angličtině
The goal of diploma is to create a mobile application for children with learning disability. Application will be implemented in Swift programming language for iOS platform with graphic content obtained from another diploma. Task for student is to describe used technology including Swift language. Also describe procedure to implement graphic content and user interaction with application. As a result of student work will be a mobile application which helps childern with learning disability, namely dysgraphy.
Prostudujte architekturu platformy iOS a její možnosti vývoje mobilních aplikací a stručně popište v teoretické části.
Shromážděte funkční a nefunkční požadavky na mobilní aplikaci pro děti s poruchou učení a prostudujte její grafické podklady.
Na základě požadavků vyberte knihovny vhodné pro praktickou implementaci, navrhněte základní obrazovky aplikace a způsob interakce uživatele s aplikací.
Naprogramujte aplikaci pro zařízení iPad.
Aplikaci otestujte na reálném zařízení a diskutujte také možnosti jejího případného dalšího rozšíření.
Zásady pro vypracování
Prostudujte architekturu platformy iOS a její možnosti vývoje mobilních aplikací a stručně popište v teoretické části.
Shromážděte funkční a nefunkční požadavky na mobilní aplikaci pro děti s poruchou učení a prostudujte její grafické podklady.
Na základě požadavků vyberte knihovny vhodné pro praktickou implementaci, navrhněte základní obrazovky aplikace a způsob interakce uživatele s aplikací.
Naprogramujte aplikaci pro zařízení iPad.
Aplikaci otestujte na reálném zařízení a diskutujte také možnosti jejího případného dalšího rozšíření.
Seznam doporučené literatury
NEUBURG, Matt. IOS 10 Programming Fundamentals with Swift: Swift, Xcode, and Cocoa Basics. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970027.
MANNING, Jonathon a Paris BUTTFIELD-ADDISON. IOS Swift Game Development Cookbook, 2nd Edition: Simple Solutions for Game Development Problems. 2nd edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2015. ISBN 9781491920800.
NEUBURG, Matt. Programming iOS 10: Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970119.
KNOTT, Matthew. Beginning Xcode: Swift 3 Edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781430250050.
The Swift Programming Language: Swift Programming Series \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014. Apple \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-23\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://itunes.apple.com/cz/book/swift-programming-language/id881256329?mt=11
GOODWILL, James a Wesley MATLOCK. Beginning Swift Games Development for iOS: Updated for Swift 3. 2nd edition. New York City, USA: Apress, 2017. ISBN 9781484223093.
Seznam doporučené literatury
NEUBURG, Matt. IOS 10 Programming Fundamentals with Swift: Swift, Xcode, and Cocoa Basics. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970027.
MANNING, Jonathon a Paris BUTTFIELD-ADDISON. IOS Swift Game Development Cookbook, 2nd Edition: Simple Solutions for Game Development Problems. 2nd edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2015. ISBN 9781491920800.
NEUBURG, Matt. Programming iOS 10: Dive Deep into Views, View Controllers, and Frameworks. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781491970119.
KNOTT, Matthew. Beginning Xcode: Swift 3 Edition. Newton, Massachusetts, USA: O\symbol{39}Reilly Media, 2016. ISBN 9781430250050.
The Swift Programming Language: Swift Programming Series \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2014. Apple \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-23\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://itunes.apple.com/cz/book/swift-programming-language/id881256329?mt=11
GOODWILL, James a Wesley MATLOCK. Beginning Swift Games Development for iOS: Updated for Swift 3. 2nd edition. New York City, USA: Apress, 2017. ISBN 9781484223093.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval výsledky své diplomové práce a převedl výslednou mobilní aplikaci.
Dotazy:
Oponentka:
Plánujete na aplikaci dále pracovat a zapracovat do ní rozšíření popsané v diplomové práci?
prof. Vlček:
Plánujete i implementaci čínských znaků?
doc. Fučík: Není omezující to, že musí existovat někdo, kdo aplikaci manuálně plní daty?
doc Komínková-Oplatková:
Kolik dysgrafiků testovalo Vaši aplikaci?
Jste si jist, že použití jednoho prstu namísto pera je vyhovující postup?
Diplomant zodpověděl všechny dotazy odpovídajícím způsobem.