Práce obsahuje seznámení s pojmem informační gramotnost. Nejvíce rozebíranou částí je koncepce ECDL, u které je specifikována její historie a současné možnosti. Popisují se zde i současné moduly, které tato koncepce poskytuje k otestování. Práce také obsahuje další možnosti vzdělávání v oblasti informačních technologií. Primárním výstupem práce je vyhodnocení průzkumu mezi českými podniky. Průzkum se zaobírá využívanými softwarovými nástroji v podnicích a postojem podniků ke koncepci ECDL. Dalším výstupem je Profil (Modular) složený z vybraných modulů ECDL koncepce, který je vytvořen na základě výsledků průzkumu. Posledním výstupem jsou prezentace se zaměřením na programy MS Office Word, Excel a PowerPoint. Tyto prezentace mají za úkol seznámit účastníky kurzů s pracovním prostředím jednotlivých programů a funkcemi které poskytují.
Annotation in English
The work includes introduction to the concept of information literacy. The most discussed part is the ECDL concept, which specifies its history and current options. Described here are also the current modules that this concept provides for testing. The thesis also includes other educational opportunities in the field of information technology. The primary output of the thesis is the evaluation of the survey among Czech enterprises. The survey explores the software tools used in enterprises and the attitude of enterprises to the ECDL concept. Another output is the Profile (Modular) composed of selected ECDL concept modules, which is based on survey results. The latest outputs are presentations focusing on MS Office Word programs. Excel and PowerPoint. These presentations are meant to familiarize course participants with the work environment of the individual programs and the functions they provide.
ECDL, European computer driving licence, ICDL, Module, Information Literacy, Profile, Survey, Testing, Certificate, ČSKI
Length of the covering note
59 s. (71 221 znaků)
Language
CZ
Annotation
Práce obsahuje seznámení s pojmem informační gramotnost. Nejvíce rozebíranou částí je koncepce ECDL, u které je specifikována její historie a současné možnosti. Popisují se zde i současné moduly, které tato koncepce poskytuje k otestování. Práce také obsahuje další možnosti vzdělávání v oblasti informačních technologií. Primárním výstupem práce je vyhodnocení průzkumu mezi českými podniky. Průzkum se zaobírá využívanými softwarovými nástroji v podnicích a postojem podniků ke koncepci ECDL. Dalším výstupem je Profil (Modular) složený z vybraných modulů ECDL koncepce, který je vytvořen na základě výsledků průzkumu. Posledním výstupem jsou prezentace se zaměřením na programy MS Office Word, Excel a PowerPoint. Tyto prezentace mají za úkol seznámit účastníky kurzů s pracovním prostředím jednotlivých programů a funkcemi které poskytují.
Annotation in English
The work includes introduction to the concept of information literacy. The most discussed part is the ECDL concept, which specifies its history and current options. Described here are also the current modules that this concept provides for testing. The thesis also includes other educational opportunities in the field of information technology. The primary output of the thesis is the evaluation of the survey among Czech enterprises. The survey explores the software tools used in enterprises and the attitude of enterprises to the ECDL concept. Another output is the Profile (Modular) composed of selected ECDL concept modules, which is based on survey results. The latest outputs are presentations focusing on MS Office Word programs. Excel and PowerPoint. These presentations are meant to familiarize course participants with the work environment of the individual programs and the functions they provide.
ECDL, European computer driving licence, ICDL, Module, Information Literacy, Profile, Survey, Testing, Certificate, ČSKI
Research Plan
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Proveďte monitoring potřeb trhu práce v oblasti IT.
Definujte vhodné a potřebné IT znalosti na pracovním trhu.
Inovujte podobu a obsah výukového kurzu ECDL.
Sestavte odborný obsah jednotlivých seminářů.
Vypracujte vzorové výukové materiály pro celý kurz.
Research Plan
Vypracujte literární rešerši na dané téma.
Proveďte monitoring potřeb trhu práce v oblasti IT.
Definujte vhodné a potřebné IT znalosti na pracovním trhu.
Inovujte podobu a obsah výukového kurzu ECDL.
Sestavte odborný obsah jednotlivých seminářů.
Vypracujte vzorové výukové materiály pro celý kurz.
Recommended resources
BUREŠ, Vladimír. Používání počítače a správa souborů. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 57 s. ISBN 978-80-7435-142-6.
DOMBROVSKÁ, Michaela, Hana LANDOVÁ a Ludmila TICHÁ. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18 \matsymb{lbrack}cit. 2013-03-25\matsymb{rbrack}. ISSN 1214-0678. Dostupné z: http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016, 217 s. ISBN 978-80-271-0093-4.
Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020. In: MPSV ČR: Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MPSV ČR, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf
Sylaby a moduly. In: ECDL Czech Republic\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Česká společnost pro kybernetiku a informatiku, 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.ecdl.cz/sylaby.php
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., vyd. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. ISBN 978-80-251-1844-3.
Recommended resources
BUREŠ, Vladimír. Používání počítače a správa souborů. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2011. 57 s. ISBN 978-80-7435-142-6.
DOMBROVSKÁ, Michaela, Hana LANDOVÁ a Ludmila TICHÁ. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR. Informační gramotnost: teorie a praxe v ČR \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. 2004, roč. 15, č. 1, s. 7-18 \matsymb{lbrack}cit. 2013-03-25\matsymb{rbrack}. ISSN 1214-0678. Dostupné z: http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html.
LANGER, Tomáš. Moderní lektor: průvodce úspěšného vzdělavatele dospělých. Praha: Grada Publishing, 2016, 217 s. ISBN 978-80-271-0093-4.
Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020. In: MPSV ČR: Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 - 2020\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MPSV ČR, 2015 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf
Sylaby a moduly. In: ECDL Czech Republic\matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: Česká společnost pro kybernetiku a informatiku, 2017 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-12\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://www.ecdl.cz/sylaby.php
ŠTĚPÁNKOVÁ, Olga. S počítačem do Evropy: ECDL. 2., vyd. Brno: Computer Press, 2007, 152 s. ISBN 978-80-251-1844-3.
Enclosed appendices
CD-ROM
Appendices bound in thesis
illustrations, graphs, schemes, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student v krátké prezentaci představil výsledky své bakalářské práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Dařena: Co jste na kurzech ECDL optimalizoval?
doc. Dařena: Lze měnit obsah ECDL kurzů?
dr. Sysala: Co jste na kurzech inovoval?
Student na položené dotazy odpověděl a reagoval pohotově.