Cílem této práce bylo navázat na práci, jejímž výstupem byl vytvořený 3D model Zlína v grafickém programu Blender. V tomto tématu byl vytvořený model převzat a převeden na interaktivní webovou vizualizaci, která umožňuje uživateli se v prostředí modelu pohybovat z pohledu první osoby. K vytvoření takové aplikace byl použit zásuvný modul pro grafický program Blender, který se jmenuje Blend4Web a který dokáže 3D modely exportovat do formátu JSON a HTML5. Součástí práce byla i optimalizace a rekonstrukce hotového 3D modelu tak, aby celá aplikace v internetových prohlížečích fungovala plynule a zároveň byl celý model tehdejšího Zlína co nejvíce autentický.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to build on the work of the output of the 3D model of Zlin in Blender graphics program. In this topic was the created model taken over and converted into interactive web visualization, allowing user to navigate from a first person perspective. To create such an application a plug-in for the Blender graphics program called Blend4Web was used to export 3D models to JSON and HTML5. Part of the work was optimazition and reconstruction of finished 3D model so that the whole application in web browsers worked smoothly and at the same time the whole model of Zlin was authentic as possible.
Klíčová slova
Blend4Web, Blender, GIMP, 3D grafika, 3D model, Renderování, Animace, SDK
Klíčová slova v angličtině
Blend4Web, Blender, GIMP, 3D graphics, 3D model, Rendering, Animation, SDK
Rozsah průvodní práce
69 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce bylo navázat na práci, jejímž výstupem byl vytvořený 3D model Zlína v grafickém programu Blender. V tomto tématu byl vytvořený model převzat a převeden na interaktivní webovou vizualizaci, která umožňuje uživateli se v prostředí modelu pohybovat z pohledu první osoby. K vytvoření takové aplikace byl použit zásuvný modul pro grafický program Blender, který se jmenuje Blend4Web a který dokáže 3D modely exportovat do formátu JSON a HTML5. Součástí práce byla i optimalizace a rekonstrukce hotového 3D modelu tak, aby celá aplikace v internetových prohlížečích fungovala plynule a zároveň byl celý model tehdejšího Zlína co nejvíce autentický.
Anotace v angličtině
The aim of this work was to build on the work of the output of the 3D model of Zlin in Blender graphics program. In this topic was the created model taken over and converted into interactive web visualization, allowing user to navigate from a first person perspective. To create such an application a plug-in for the Blender graphics program called Blend4Web was used to export 3D models to JSON and HTML5. Part of the work was optimazition and reconstruction of finished 3D model so that the whole application in web browsers worked smoothly and at the same time the whole model of Zlin was authentic as possible.
Klíčová slova
Blend4Web, Blender, GIMP, 3D grafika, 3D model, Renderování, Animace, SDK
Klíčová slova v angličtině
Blend4Web, Blender, GIMP, 3D graphics, 3D model, Rendering, Animation, SDK
Zásady pro vypracování
Seznamte se s grafickými programy, které budou použity pro interaktivní vizualizaci Zlína.
Podrobně prostudujte modul Blend4Web, který dokáže exportovat 3D scény do formátů podporovaných webovými prohlížeči. V práci jej popište.
Zjistěte aktuální stav 3D modelu Zlína z konce 19. století. Odstraňte případné nedostatky.
Pomocí modulu Blend4Web převeďte model Zlína na interaktivní webovou aplikaci s možnostmi různých pohledů a ovládání.
3D model Zlína optimalizujte tak, aby celá aplikace v internetových prohlížečích fungovala plynule a zároveň byl model co nejvíce autentický.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s grafickými programy, které budou použity pro interaktivní vizualizaci Zlína.
Podrobně prostudujte modul Blend4Web, který dokáže exportovat 3D scény do formátů podporovaných webovými prohlížeči. V práci jej popište.
Zjistěte aktuální stav 3D modelu Zlína z konce 19. století. Odstraňte případné nedostatky.
Pomocí modulu Blend4Web převeďte model Zlína na interaktivní webovou aplikaci s možnostmi různých pohledů a ovládání.
3D model Zlína optimalizujte tak, aby celá aplikace v internetových prohlížečích fungovala plynule a zároveň byl model co nejvíce autentický.
Seznam doporučené literatury
VAN GUMSTER, Jason. Blender For Dummies. 3rd Edition. Canada: John Wiley, 2015. ISBN 978-1-119-03953-2.
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: Uživatelská příručka pro začínající grafiky. 1. vydání. Praha: Albatros Media, 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
Blender \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blender.org/
Blend4Web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/en/
3D Blender Tutorials. Blender.freemovies.co \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://blender.freemovies.co.uk/blend4web-game-tutorials/
Seznam doporučené literatury
VAN GUMSTER, Jason. Blender For Dummies. 3rd Edition. Canada: John Wiley, 2015. ISBN 978-1-119-03953-2.
NĚMEC, Petr. GIMP 2.8: Uživatelská příručka pro začínající grafiky. 1. vydání. Praha: Albatros Media, 2013. ISBN 978-80-251-3815-1.
Blender \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blender.org/
Blend4Web \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: https://www.blend4web.com/en/
3D Blender Tutorials. Blender.freemovies.co \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-10\matsymb{rbrack}. Dostupné z: http://blender.freemovies.co.uk/blend4web-game-tutorials/
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s výslednou grafickou aplikací.
Dotazy komise:
dr. Šilhavý Radek: Je možné interaktivní propojení s dalšími grafickými moduly?
Studentka zodpověděla dotazy bez problémů.