Diplomová práce se zaměřuje na analýzu škol jako jedné z kategorií měkkých cílů. V teoretické části bude uvedena nezbytná terminologie, právní rámec a instituce zabývající se bezpečností na školách. V rámci praktické části budou rozebrány vybrané útoky na školy. Hlavním přínosem bude vytvoření Metodiky stanovení ohroženosti škol, která bude navazovat na již existující Metodiku identifikace měkkých cílů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the analysis of schools as one of the categories of soft targets. In the theoretical part, the necessary terminology, legal framework and institutions dealing with security in schools will be presented. Within the practical part selected attacks on schools will be solved. The main benefit will be the creation of the School Threat Assessment Methodology, which will build on the already existing Methodology of identifying soft goals.
Klíčová slova
Měkké cíle, bezpečnost, terorismus, riziko.
Klíčová slova v angličtině
Soft targets, safety, terrorism, risk.
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zaměřuje na analýzu škol jako jedné z kategorií měkkých cílů. V teoretické části bude uvedena nezbytná terminologie, právní rámec a instituce zabývající se bezpečností na školách. V rámci praktické části budou rozebrány vybrané útoky na školy. Hlavním přínosem bude vytvoření Metodiky stanovení ohroženosti škol, která bude navazovat na již existující Metodiku identifikace měkkých cílů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis focuses on the analysis of schools as one of the categories of soft targets. In the theoretical part, the necessary terminology, legal framework and institutions dealing with security in schools will be presented. Within the practical part selected attacks on schools will be solved. The main benefit will be the creation of the School Threat Assessment Methodology, which will build on the already existing Methodology of identifying soft goals.
Klíčová slova
Měkké cíle, bezpečnost, terorismus, riziko.
Klíčová slova v angličtině
Soft targets, safety, terrorism, risk.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou měkkých cílů v rámci České republiky.
Uveďte nezbytnou terminologii a právní rámec.
Popište instituce v České republice zabývající se bezpečností na školách.
Rozeberte specifika škol a problematiku jejich zabezpečení.
Rozeberte vybrané útoky na školy.
Definujte modus operandi útoků.
Vytvořte metodiku pro stanovení ohroženosti škol.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s problematikou měkkých cílů v rámci České republiky.
Uveďte nezbytnou terminologii a právní rámec.
Popište instituce v České republice zabývající se bezpečností na školách.
Rozeberte specifika škol a problematiku jejich zabezpečení.
Rozeberte vybrané útoky na školy.
Definujte modus operandi útoků.
Vytvořte metodiku pro stanovení ohroženosti škol.
Seznam doporučené literatury
CIKLOVÁ, Kateřina. Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu: rádce školního metodika prevence. Ostrava: EconomPress, 2014. ISBN 978-80-905065-6-5.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management III. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-35-4.
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management V. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-05-7.
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3051-6.
ZÁKLADY OCHRANY MĚKKÝCH CÍLŮ METODIKA \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-19\matsymb{rbrack}. Dostupné z: www.mvcr.cz/soubor/metodika-zaklady-ochrany-mekkych-cilu-pdf.aspx
BLAHŮŠOVÁ, Lucie. Analýza měkkých cílů na Moravě. Zlín, 2016. Diplomová práce. Universita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Ing. Dora Lapková.
Seznam doporučené literatury
CIKLOVÁ, Kateřina. Rizikové chování ve škole s vazbou na legislativní úpravu: rádce školního metodika prevence. Ostrava: EconomPress, 2014. ISBN 978-80-905065-6-5.
LUKÁŠ, Luděk a kol. Bezpečnostní technologie, systémy a management III. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2013. ISBN 978-80-87500-35-4.
LUKÁŠ, Luděk. Bezpečnostní technologie, systémy a management V. Zlín: Radim Bačuvčík - VeRBuM, 2015. ISBN 978-80-87500-05-7.
SMEJKAL, Vladimír a Karel RAIS. Řízení rizik ve firmách a jiných organizacích. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2010. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-3051-6.
ZÁKLADY OCHRANY MĚKKÝCH CÍLŮ METODIKA \matsymb{lbrack}online\matsymb{rbrack}. Praha: MINISTERSTVO VNITRA ČESKÉ REPUBLIKY, 2016 \matsymb{lbrack}cit. 2017-01-19\matsymb{rbrack}. Dostupné z: www.mvcr.cz/soubor/metodika-zaklady-ochrany-mekkych-cilu-pdf.aspx
BLAHŮŠOVÁ, Lucie. Analýza měkkých cílů na Moravě. Zlín, 2016. Diplomová práce. Universita Tomáše Bati ve Zlíně. Vedoucí práce Ing. Dora Lapková.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Součástí prezentace DP nebyla praktická ukázka.
V rámci obhajoby byly položeny následující dotazy:
1. Diskuze zaměřená na vhodnost zvoleného názvu DP. (prof. Ing. Zdeněk Dvořák, Ph.D.)
2. Diskuze v souvislosti s prezentovanými výstupy z práce. (prof. Ing. Zdeněk Dvořák, Ph.D.)
3. Výtky směřující na použité literární zdroje, konk. na jejich originalitu a původnost. (prof. Ing. Zdeněk Dvořák, Ph.D.)
4. Diskuze na téma možných útočníků v daných objektech. (doc. RNDr. Vojtěch Křesálek, CSc.)
5. Výtka zaměřená na absenci analýzy, která by se zabývala otázkou: proč jsou cílem útoků i školy? (doc. RNDr. Vojtěch Křesálek, CSc.)
6. Výtky k uvedené metodice na str. 31. (JUDr. Vladimír Laucký)
7. Provedl jste i nějaké odborné konzultace s vedením dotčených škol? (JUDr. Vladimír Laucký)
8. Provedl jste jiné konzultace, např. s Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy, Českou školní inspekcí, Policií ČR, psychologem, atd.? (JUDr. Vladimír Laucký)
Student zodpověděl položené dotazy vedoucího DP a oponenta v plném
rozsahu. Na kladené dotazy v diskuzi komise pro SZZ reagoval pouze na dostatečné úrovni.