Tato diplomová práce si klade za cíl nastínit další vývoj časopisu Men´s Health na českém trhu. Na základě definovaných teorií a postupů v rámci marketingových komunikací formuluje teoretická východiska a pracovní hypotézy. V historických souvislostech zabývajících se vydavatelstvím, jeho pozicí na trhu a problematice licencovaného titulu představuje samotný titul a charakterizuje jej. Dále se věnuje makroekonomické situaci, situaci na mediálním trhu ČR a situaci na čtenářském trhu. Definuje tržní segment, analyzuje konkurenci a cílovou skupinu, rozpracovává obsahovou analýzu titulu Men´s Health. Ze shromážděných poznatků a výsledků vyhodnocuje další vývoj časopisu Men´s Health. Navrhuje redakční, distribuční a především marketingovou strategii, konstatuje její přínosy i rizika.
Anotace v angličtině
This thesis aims to outline a further development of the Men's Health magazine in the Czech market. The theoretical background of the paper as well as the operational hypotheses are based on principles of the marketing-communication practice. The thesis introduces the magazine in its historica l context; it defines the publisher's position in the market, and elaborates on the topic of licensed periodicals. Furthermore, the paper refers to macro-economic situation and to the specifics of the Czech media and readers' markets. It defines the relevant market share, analyses the magazine competitors and their target groups, and attempts to provide a content analysis of the Men's Health magazine. It then proceeds to use the data to assess potential development of the Men's Health magazine; offers a new editorial, distribution and above all marketing strategy, lists its strong points and suggests possible risks.
Tato diplomová práce si klade za cíl nastínit další vývoj časopisu Men´s Health na českém trhu. Na základě definovaných teorií a postupů v rámci marketingových komunikací formuluje teoretická východiska a pracovní hypotézy. V historických souvislostech zabývajících se vydavatelstvím, jeho pozicí na trhu a problematice licencovaného titulu představuje samotný titul a charakterizuje jej. Dále se věnuje makroekonomické situaci, situaci na mediálním trhu ČR a situaci na čtenářském trhu. Definuje tržní segment, analyzuje konkurenci a cílovou skupinu, rozpracovává obsahovou analýzu titulu Men´s Health. Ze shromážděných poznatků a výsledků vyhodnocuje další vývoj časopisu Men´s Health. Navrhuje redakční, distribuční a především marketingovou strategii, konstatuje její přínosy i rizika.
Anotace v angličtině
This thesis aims to outline a further development of the Men's Health magazine in the Czech market. The theoretical background of the paper as well as the operational hypotheses are based on principles of the marketing-communication practice. The thesis introduces the magazine in its historica l context; it defines the publisher's position in the market, and elaborates on the topic of licensed periodicals. Furthermore, the paper refers to macro-economic situation and to the specifics of the Czech media and readers' markets. It defines the relevant market share, analyses the magazine competitors and their target groups, and attempts to provide a content analysis of the Men's Health magazine. It then proceeds to use the data to assess potential development of the Men's Health magazine; offers a new editorial, distribution and above all marketing strategy, lists its strong points and suggests possible risks.
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací a médií, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro obsahovou analýzu, zvláštní pozornost věnujte cílové skupině daného časopisu.
2. Zpracujte obsahovou analýzu zvoleného časopisu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Závěry z analýzy zpracujte jako marketingový návrh pro časopis Mens Health, zhodnoťte přínosy návrhu i případná rizika v jeho realizaci.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingu, marketingových komunikací a médií, definujte pojmy, s nimiž budete dále pracovat, formulujte teoretická východiska a pracovní hypotézy pro obsahovou analýzu, zvláštní pozornost věnujte cílové skupině daného časopisu.
2. Zpracujte obsahovou analýzu zvoleného časopisu.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz, vyvoďte závěry.
4. Závěry z analýzy zpracujte jako marketingový návrh pro časopis Mens Health, zhodnoťte přínosy návrhu i případná rizika v jeho realizaci.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Buton, G., Jirák J. Úvod do studia médií.
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran
Seznam doporučené literatury
Kotler, P. Marketing od A do Z. Vydání první. Praha, Management Press 2003. Počet stran 203. ISBN 80-7261-082-1
Black, S. Nejúčinnější propagace, public relations.Vydání první. Praha, Gradda Publishing, 1994. Počet stran 208. ISBN 80-7169-106-2
Buton, G., Jirák J. Úvod do studia médií.
Foret, M. Marketingová komunikace. Vydání první. Brno, Computer Press, 2003. Počet stran 275. ISBN 80-7226-811-2
Horáková, H. Strategický marketing. Vydání druhé. Praha, Gradda Publishing, 2003. Počet stran 204. ISBN 80-247-0447-1
Lesly, P. Public relations.Vydání první. Praha, Victoria Publishing, 1995. Počet stran 240. ISBN 80-85865-15-7
Němec, P. Public relations, komunikace v konfliktních a krizových situacích.Vydání první. Praha, Management Press, 1999. Počet stran 125. ISBN 80-85943-66-2
Šuleř, O. Firemní strategie. Vydání první. Praha, Computer Press, 2002. Počet stran