Tato práce se zabývá návrhem systému pro výuku programování a robotiky. Systém je vyu-žíván převážně pro studenty základních a středních škol, zájmových kroužků a letních tábo-rů. V teoretické části jsou srovnány systémy, které lze využít pro výuku programování a robotiky. Následně je popsán software, který je používán pro výuku a vývoj na navrženém systému.
V praktické části je popsána konstrukce systému a modulů, které jsou používány pro výuku. Pro jednotlivé moduly jsou vytvořeny vzorové programy znázorňující funkci modulů a možnosti jejich ovládání.
Součástí práce je také uživatelská dokumentace popisující celý systém.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on developing system for education of programming and robotics. System is mainly used for students of primary schools, programming and robotics clubs and summer camps. In theoretic section, there is a comparison of various robotic systems, which can be used for learning programming and robotics. Subsequently, software which is used for teaching and developing on designed system is described.
In practical part of thesis, construction of developed system and modules is described. For each developed module, an example program is created, explaining functions and possibili-ties of use.
Tato práce se zabývá návrhem systému pro výuku programování a robotiky. Systém je vyu-žíván převážně pro studenty základních a středních škol, zájmových kroužků a letních tábo-rů. V teoretické části jsou srovnány systémy, které lze využít pro výuku programování a robotiky. Následně je popsán software, který je používán pro výuku a vývoj na navrženém systému.
V praktické části je popsána konstrukce systému a modulů, které jsou používány pro výuku. Pro jednotlivé moduly jsou vytvořeny vzorové programy znázorňující funkci modulů a možnosti jejich ovládání.
Součástí práce je také uživatelská dokumentace popisující celý systém.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on developing system for education of programming and robotics. System is mainly used for students of primary schools, programming and robotics clubs and summer camps. In theoretic section, there is a comparison of various robotic systems, which can be used for learning programming and robotics. Subsequently, software which is used for teaching and developing on designed system is described.
In practical part of thesis, construction of developed system and modules is described. For each developed module, an example program is created, explaining functions and possibili-ties of use.
Analyzujte požadavky na architekturu centrální řídicí jednotky pro robotické aplikace.
Navrhněte schéma zapojení centrální jednotky a senzorových modulů.
Navrhněte, osaďte a oživte plošné spoje jednotky a modulů.
Implementujte ukázkové příklady práce s jednotkou i moduly.
Vytvořte implementační a uživatelskou dokumentaci.
Zásady pro vypracování
Analyzujte požadavky na architekturu centrální řídicí jednotky pro robotické aplikace.
Navrhněte schéma zapojení centrální jednotky a senzorových modulů.
Navrhněte, osaďte a oživte plošné spoje jednotky a modulů.
Implementujte ukázkové příklady práce s jednotkou i moduly.
Vytvořte implementační a uživatelskou dokumentaci.
Seznam doporučené literatury
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-730-0110-1.
ZÁHLAVA, Vít. Návrh a konstrukce desek plošných spojů: principy a pravidla praktického návrhu. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2010, 123 s. ISBN 978-80-7300-266-4.
PARK, Eun Jung. Lego Mindstorms EV3: stavíme a programujeme roboty. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4385-8.
CATSOULIS, John. Designing embedded hardware. 2nd ed. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly, c2005. ISBN 0596007558.
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-246-6.
ÚREDNÍCEK, Zdenek. Robotika. Zlín, 2012. ISBN 978-80-7454-223-7.
YIU, Joseph. The definitive guide to ARM\textregistered Cortex-M3 and Cortex-M4 processors. Third edition. ISBN 0124080820.
PEHLIVANIAN, Ara a Don NGUYEN. JavaScript okamžitě. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
Seznam doporučené literatury
PINKER, Jiří. Mikroprocesory a mikropočítače. Praha: BEN - technická literatura, 2004. ISBN 80-730-0110-1.
ZÁHLAVA, Vít. Návrh a konstrukce desek plošných spojů: principy a pravidla praktického návrhu. 1. vyd. Praha: BEN - technická literatura, 2010, 123 s. ISBN 978-80-7300-266-4.
PARK, Eun Jung. Lego Mindstorms EV3: stavíme a programujeme roboty. Brno: Computer Press, 2015. ISBN 978-80-251-4385-8.
CATSOULIS, John. Designing embedded hardware. 2nd ed. Sebastopol, CA: O\symbol{39}Reilly, c2005. ISBN 0596007558.
VÁŇA, Vladimír. ARM pro začátečníky. Praha: BEN - technická literatura, 2009. ISBN 978-80-7300-246-6.
ÚREDNÍCEK, Zdenek. Robotika. Zlín, 2012. ISBN 978-80-7454-223-7.
YIU, Joseph. The definitive guide to ARM\textregistered Cortex-M3 and Cortex-M4 processors. Third edition. ISBN 0124080820.
PEHLIVANIAN, Ara a Don NGUYEN. JavaScript okamžitě. Brno: Computer Press, 2014. ISBN 978-80-251-4163-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student v krátké prezentaci představil komisi výsledký své diplomové práce. Po přečtení posudků vedoucího a oponenta následovala diskuze, ve které byly položeny následující dotazy:
dr. Navrátil: Kolik času Vám zabral vývoj tohoto systému?
Student položené dotazy zodpověděl a reagoval pohotově.