Unisexová móda je spoločným znakom, tak teoretickej, ako aj praktickej časti tejto bakalárskej práce. Unisex ako pojem, vývoj unisexovej módy a práce stylistov počas 80-tych a 90- tych rokov až po súčastnosť sú problematikou štúdia reflektovaného v teoretickej časti. Prak- tická časť pozoruje 90-tkovú estetiku vzhľadu mojích mladých rodičov. Tiež sa zaoberá turbolentným vzťahom medzi mojou maminou a ocinom, ktorý trval len pár rokov. Tento typ emócie umocnený o teoretické informácie sú základným kameňom inšpirácie mojej odevnej kolekcie nazvanej "PARENTHOOD".
Anotace v angličtině
Unisex fashion is a common attribute of both the theoretical and the practical part of this thesis. Unisex as a term, the evolution of unisex fashion and the work of stylist during the periods of 80's and 90's until now is the case of study in the theoretical part. The pratical part reflects the 90's vibes into the images of my young parents. It also deals with the turbo- lent relationship between my mom and dad which was only lasting a few years. This kind of emotion amplified with theoretical informations are the cornerstone of the inspiration of my fashion collection named "PARENTHOOD."
Klíčová slova
PARENTHOOD, unisex, móda, styling, kolekcia
Klíčová slova v angličtině
PARENTHOOD, unisex, fashion, styling, collection
Rozsah průvodní práce
68 s. (65888 znakov)
Jazyk
SK
Anotace
Unisexová móda je spoločným znakom, tak teoretickej, ako aj praktickej časti tejto bakalárskej práce. Unisex ako pojem, vývoj unisexovej módy a práce stylistov počas 80-tych a 90- tych rokov až po súčastnosť sú problematikou štúdia reflektovaného v teoretickej časti. Prak- tická časť pozoruje 90-tkovú estetiku vzhľadu mojích mladých rodičov. Tiež sa zaoberá turbolentným vzťahom medzi mojou maminou a ocinom, ktorý trval len pár rokov. Tento typ emócie umocnený o teoretické informácie sú základným kameňom inšpirácie mojej odevnej kolekcie nazvanej "PARENTHOOD".
Anotace v angličtině
Unisex fashion is a common attribute of both the theoretical and the practical part of this thesis. Unisex as a term, the evolution of unisex fashion and the work of stylist during the periods of 80's and 90's until now is the case of study in the theoretical part. The pratical part reflects the 90's vibes into the images of my young parents. It also deals with the turbo- lent relationship between my mom and dad which was only lasting a few years. This kind of emotion amplified with theoretical informations are the cornerstone of the inspiration of my fashion collection named "PARENTHOOD."
Klíčová slova
PARENTHOOD, unisex, móda, styling, kolekcia
Klíčová slova v angličtině
PARENTHOOD, unisex, fashion, styling, collection
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20 - 25 normostran. Řešení doplňte kresebnými návrhy v minimálním rozsahu 15 normostran.
Teoretická část bakalářské práce bude zkoumat pojem unisex a jeho vývoj v oděvním designu. Chronologicky prostuduje zásadní prvky a vývoj unisexových tendencí v módě, přičemž se studium bude opírat nejen o knižní zdroje, ale také o periodika se zaměřením na módu a design. Tím bude bakalářská práce usilovat o větší autenticitu a aktuálnost pohledů na problematiku unisexové módy odvíjející se v různých časových etapách.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 7 modelů.
Kolekce bude pracovat s oděvy, které si autorka půjčuje ze šatníka svých blízkých nazávisle na pohlaví původního nositele. Sleduje na nich normotvorné prvky odkazující na mužský nebo ženský oděv a též na postupnou změnu oděvu způsobenou časem a opotřebováním. Kolekce tím také nastiňuje problematiku slow fashion.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace, osobitý přístup k tvůrčí fázi, vytvoření statementu k danému tématu.
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha, vlastní závěry v minimálním textovém rozsahu 20 - 25 normostran. Řešení doplňte kresebnými návrhy v minimálním rozsahu 15 normostran.
Teoretická část bakalářské práce bude zkoumat pojem unisex a jeho vývoj v oděvním designu. Chronologicky prostuduje zásadní prvky a vývoj unisexových tendencí v módě, přičemž se studium bude opírat nejen o knižní zdroje, ale také o periodika se zaměřením na módu a design. Tím bude bakalářská práce usilovat o větší autenticitu a aktuálnost pohledů na problematiku unisexové módy odvíjející se v různých časových etapách.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 7 modelů.
Kolekce bude pracovat s oděvy, které si autorka půjčuje ze šatníka svých blízkých nazávisle na pohlaví původního nositele. Sleduje na nich normotvorné prvky odkazující na mužský nebo ženský oděv a též na postupnou změnu oděvu způsobenou časem a opotřebováním. Kolekce tím také nastiňuje problematiku slow fashion.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace, osobitý přístup k tvůrčí fázi, vytvoření statementu k danému tématu.
Práce musí být doplněná o dokumentační fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým promo videem.
Rozsah práce: minimálně 40 normostran. Formát A4. Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pevné vazbě (1 může být v kroužkové vazbě). Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana.
Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módného marketingu a stylingu. Vyd. 1.Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve zlíně, 2014, 94 s. ISBN 978-80-7454-470-5.
MARZEL, Shoshana-Rose a Guy STIEBEL. Dress and ideology: fashioning identity from antiquity to the present. First published. London: Bloomsbury, 2015, xii, 248 stran. ISBN 978-1-4725-2934-3.
SMOLÍKOVÁ, Marta. Management umění. 1. vyd. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2008, 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5.
BARNARD, Malcolm. Fashion as communication. 2nd ed. London: Rutledge, 2002, xiii, 209 s. ISBN 978-0-415-26018-3.
Seznam doporučené literatury
LAPŠANSKÁ, Dana. Kapitoly z módného marketingu a stylingu. Vyd. 1.Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve zlíně, 2014, 94 s. ISBN 978-80-7454-470-5.
MARZEL, Shoshana-Rose a Guy STIEBEL. Dress and ideology: fashioning identity from antiquity to the present. First published. London: Bloomsbury, 2015, xii, 248 stran. ISBN 978-1-4725-2934-3.
SMOLÍKOVÁ, Marta. Management umění. 1. vyd. Praha: Vysoká škola uměleckoprůmyslová v Praze, 2008, 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5.
BARNARD, Malcolm. Fashion as communication. 2nd ed. London: Rutledge, 2002, xiii, 209 s. ISBN 978-0-415-26018-3.
Přílohy volně vložené
2 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila instalaci a kompletní oděvní kolekci. Krejčovské vypracování kolekce na vysoké úrovni. Výrazný autorský koncept. Kultivovaný projev.