Tématem mé diplomové práce byla analýza vnitřního prostředí vybraných fakult veřejných vysokých škol v České republice. Tu jsem provedla na základě dotazníkového šetření, které proběhlo na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Fakultě mechatroniky a mezioborových inženýrských studií Technické univerzity v Liberci, Fakultě ekonomicko-správní Univerzity Pardubice a Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Soustředila jsem se především na úroveň mezilidských vztahů uvnitř fakult, vztahy pracovníků fakult s vedením, spokojenost s materiálním vybavením jednotlivých fakult a spokojenost s platovými podmínkami. Závěry výzkumné sondy poskytují informace jak o stavu vnitřního prostředí fakult, tak i o důležitosti jednotlivých faktorů, které klima univerzit ovlivňují.
Anotace v angličtině
The main goal of my diploma thesis was to analyse the internal atmosphere of selected faculties of public universities in the Czech Republic. I carried out the research on the basis of questionnaire investigation which took place at Film and TV School of The Academy of Performing Arts in Prague, Faculty of Mechatronics and Interdisciplinary Engineering Studies of The Technical University of Liberec, Faculty of Economics and Administration of The University of Pardubice and Faculty of Social Studies of The Masaryk University in Brno. From employees of all named faculties I collected data on interpersonal relations within each faculty, relations among university employees and their leadership, the level of contentment with facility of their faculty and the level of contentment with salary range. Results of my research provide information not only about the internal atmosphere of chosen faculties but also about the importance of singular components which influence the internal atmosphere of selected educational institutions.
Klíčová slova
Veřejné vysoké školy, marketing, vnitřní klima, mezilidské vztahy, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Public universities, marketing, work environment, interpersonal relations, questionnaire investigation
Rozsah průvodní práce
75 s., 3 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem mé diplomové práce byla analýza vnitřního prostředí vybraných fakult veřejných vysokých škol v České republice. Tu jsem provedla na základě dotazníkového šetření, které proběhlo na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění v Praze, Fakultě mechatroniky a mezioborových inženýrských studií Technické univerzity v Liberci, Fakultě ekonomicko-správní Univerzity Pardubice a Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. Soustředila jsem se především na úroveň mezilidských vztahů uvnitř fakult, vztahy pracovníků fakult s vedením, spokojenost s materiálním vybavením jednotlivých fakult a spokojenost s platovými podmínkami. Závěry výzkumné sondy poskytují informace jak o stavu vnitřního prostředí fakult, tak i o důležitosti jednotlivých faktorů, které klima univerzit ovlivňují.
Anotace v angličtině
The main goal of my diploma thesis was to analyse the internal atmosphere of selected faculties of public universities in the Czech Republic. I carried out the research on the basis of questionnaire investigation which took place at Film and TV School of The Academy of Performing Arts in Prague, Faculty of Mechatronics and Interdisciplinary Engineering Studies of The Technical University of Liberec, Faculty of Economics and Administration of The University of Pardubice and Faculty of Social Studies of The Masaryk University in Brno. From employees of all named faculties I collected data on interpersonal relations within each faculty, relations among university employees and their leadership, the level of contentment with facility of their faculty and the level of contentment with salary range. Results of my research provide information not only about the internal atmosphere of chosen faculties but also about the importance of singular components which influence the internal atmosphere of selected educational institutions.
Klíčová slova
Veřejné vysoké školy, marketing, vnitřní klima, mezilidské vztahy, dotazníkové šetření
Klíčová slova v angličtině
Public universities, marketing, work environment, interpersonal relations, questionnaire investigation
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění vnitřního prostředí škol se zaměřením na klima a kulturu na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti školního marketingu.
2. Zpracujte dotazník jehož cílem je získání primárních údajů z oblasti vnitřního prostředí vysokých škol a proveďte šetření na vybraných VŠ.
3. Syntézou teoretických literárních zdrojů a vlastního výzkumu identifikujte slabé a silné stránky vybraných VŚ se zaměřením na lidské zdroje.
4. Charakterizujte jejich existující vnitřní prostředí se zaměřením na jejich vnitřní kulturu a případně doporučte možná manažerská opatření na zlepšení existujícího stavu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretické zdůvodnění vnitřního prostředí škol se zaměřením na klima a kulturu na základě existujících sekundárních zdrojů z oblasti školního marketingu.
2. Zpracujte dotazník jehož cílem je získání primárních údajů z oblasti vnitřního prostředí vysokých škol a proveďte šetření na vybraných VŠ.
3. Syntézou teoretických literárních zdrojů a vlastního výzkumu identifikujte slabé a silné stránky vybraných VŚ se zaměřením na lidské zdroje.
4. Charakterizujte jejich existující vnitřní prostředí se zaměřením na jejich vnitřní kulturu a případně doporučte možná manažerská opatření na zlepšení existujícího stavu.
Seznam doporučené literatury
KARLÖV, B.,OSTBLÖM, S. Benchmarking Jak napodobit úspěšné. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 135 s. ISBN 80-85865-23-8. (překlad Ing. Ludmila Galeová)
De Pelsmacker,P, Geuens,M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Grada Publishing,2003
KOTLER,P.: Marketing management, Grada Publishing, 10. rozšířené vydání, 2003, ISBN 80-247-0016-6
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. 382 s. ISBN: 80-902200-8-8
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. In SLAVÍKOVÁ, L. a kol. Vedení školy v praxi. Praha: Raabe, 2003. 56 s. ISBN 80-86307-13-1Sborník příspěvků Marketing vysokých škol. Mezinárodní konference. Projekt Tempus Phare CME 97-3026. ČVUT Praha 2000
Řízení školy. ASPI Praha ISSN 1214-8679
Seznam doporučené literatury
KARLÖV, B.,OSTBLÖM, S. Benchmarking Jak napodobit úspěšné. 1.vyd. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1995. 135 s. ISBN 80-85865-23-8. (překlad Ing. Ludmila Galeová)
De Pelsmacker,P, Geuens,M., Van den Bergh, J.: Marketingové komunikace, Grada Publishing,2003
KOTLER,P.: Marketing management, Grada Publishing, 10. rozšířené vydání, 2003, ISBN 80-247-0016-6
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. Zlín: EKKA, 1996. 382 s. ISBN: 80-902200-8-8
SVĚTLÍK, J. Marketing školy. In SLAVÍKOVÁ, L. a kol. Vedení školy v praxi. Praha: Raabe, 2003. 56 s. ISBN 80-86307-13-1Sborník příspěvků Marketing vysokých škol. Mezinárodní konference. Projekt Tempus Phare CME 97-3026. ČVUT Praha 2000
Řízení školy. ASPI Praha ISSN 1214-8679