V diplomové práci je nastíněno, jak si stojí neziskové organizace v České republice a s jakými problémy se v současné době potýkají. Práce se věnuje také postoji občanů k problematice mentálního postižení a zabývá se i ochotou lidí přispívat na charitativní projekty a dobročinné akce. Zaměřuje se také na konkrétní nástroje public relations a navrhuje, jakým směrem by se mělo Občanské sdružení Máme otevřeno? ubírat tak, aby se mu podařilo zviditelnit svou značku, programy, za kterými stojí, a případně získalo díky lepší komunikační strategii i více dotací a zaujalo sponzory.
Anotace v angličtině
In this thesis is descripe the situation of non-profit organisations in the Czech Republic and specifies the problems these organisations are currently facing. The thesis analyses the attitude of Czech citizens towards the issue of mental disabilities and focuses at their willingness and readiness to support charity projects. Furthermore the thesis proposes concrete public relations means and suggests the direction which should be assumed by the Občanské sdružení Máme otevřeno? association in order to draw attention to its brand, programs it supports and to obtain more grants and attract more sponsors through better communication strategies.
public relations, marketing, non-profit organisations, communication strategies, autism, issue of mental disabilities
Rozsah průvodní práce
81 s., 10 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci je nastíněno, jak si stojí neziskové organizace v České republice a s jakými problémy se v současné době potýkají. Práce se věnuje také postoji občanů k problematice mentálního postižení a zabývá se i ochotou lidí přispívat na charitativní projekty a dobročinné akce. Zaměřuje se také na konkrétní nástroje public relations a navrhuje, jakým směrem by se mělo Občanské sdružení Máme otevřeno? ubírat tak, aby se mu podařilo zviditelnit svou značku, programy, za kterými stojí, a případně získalo díky lepší komunikační strategii i více dotací a zaujalo sponzory.
Anotace v angličtině
In this thesis is descripe the situation of non-profit organisations in the Czech Republic and specifies the problems these organisations are currently facing. The thesis analyses the attitude of Czech citizens towards the issue of mental disabilities and focuses at their willingness and readiness to support charity projects. Furthermore the thesis proposes concrete public relations means and suggests the direction which should be assumed by the Občanské sdružení Máme otevřeno? association in order to draw attention to its brand, programs it supports and to obtain more grants and attract more sponsors through better communication strategies.
public relations, marketing, non-profit organisations, communication strategies, autism, issue of mental disabilities
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem komunikace občanského sdružení "Máme otevřeno?"
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost občanského sdružení "Máme otevřeno?"se zaměřením na její současnou komunikační strategii.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie občanského sdružení "Máme otevřeno?" Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte literární prameny v oblasti marketingových komunikací pro nekomerční sektor s důrazem na public relations a formulujte teoretická východiska pro analýzu současných forem komunikace občanského sdružení "Máme otevřeno?"
2. Stanovte pracovní hypotézy a analyzujte činnost občanského sdružení "Máme otevřeno?"se zaměřením na její současnou komunikační strategii.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy, ověřte platnost pracovních hypotéz a vyvoďte závěry.
4. Na základě výsledků analýzy navrhněte vlastní projekt optimální komunikační strategie občanského sdružení "Máme otevřeno?" Zhodnoťte přínosy projektu, jeho efektivitu i případná rizika.
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, EKOPRESS, s.r.o.,.Praha 2001
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Čepelka, O., Nestátní neziskové organizace v Evropské unii,Omega Liberec, Liberec 2003
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Základní informace o neziskovém sektoru v ČR, Nadace rozvoje občanské společnossti, Praha, 1996, Druhé rozšířené vydání
Stehlík, E.: Obecné zásady marketingu a marketingový mix ziskových a neziskových organizací, 1. vyd. Brno, Mospra 1997
Seznam doporučené literatury
Hannagan, T. J.: Marketing pro neziskový sektor, Management Press, Praha 1996
Rektořík, J. a kol.: Organizace neziskového sektoru, EKOPRESS, s.r.o.,.Praha 2001
Čepelka, O. a spol.: Práce s veřejností v nepodnikatelském sektoru, Omega, Praha, 1997
Čepelka, O., Nestátní neziskové organizace v Evropské unii,Omega Liberec, Liberec 2003
Pospíšil, P.: Efektivní Public Relations a media relations, Computer Press, Praha, 2002
Němec, P.: Public Relations, Praxe komunikace s veřejností, Management Press, Praha, 1999
Lesly, P.: Public Relations, Viktoria Publishing, Praha, 1995
PhDr. Daňová, D.: Public Relations, SDV UPOL, Olomouc, 2001
PhDr. Svoboda, V.: Public Relations, UTB, Zlín, 2001
Základní informace o neziskovém sektoru v ČR, Nadace rozvoje občanské společnossti, Praha, 1996, Druhé rozšířené vydání
Stehlík, E.: Obecné zásady marketingu a marketingový mix ziskových a neziskových organizací, 1. vyd. Brno, Mospra 1997