Cílem bakalářské práce je vytvořit vizuální styl a propagaci kreativního studa s pracovním názvem Mat Mark. V teoretické části sa věnuji základním pojmům, konkrétně designu loga, vizuálu značky a webdesignu. V praktické části popisuji celý tvůrčí proces, od prvního nápadu, až po výsledný vizuální styl či webové stránky, doplněné o logomanuál a reklamní předměty.
Anotace v angličtině
The principal aim of this bachelor thesis is to create a visual style propagation for creative studio Mat Mart. The theoretical part is focused on basic concepts, namely the design of the logo, visual and web design. The practical part describes the whole creative process, from the first idea
to the visual style or web site, accompanied by logomanual and advertising items.
Cílem bakalářské práce je vytvořit vizuální styl a propagaci kreativního studa s pracovním názvem Mat Mark. V teoretické části sa věnuji základním pojmům, konkrétně designu loga, vizuálu značky a webdesignu. V praktické části popisuji celý tvůrčí proces, od prvního nápadu, až po výsledný vizuální styl či webové stránky, doplněné o logomanuál a reklamní předměty.
Anotace v angličtině
The principal aim of this bachelor thesis is to create a visual style propagation for creative studio Mat Mart. The theoretical part is focused on basic concepts, namely the design of the logo, visual and web design. The practical part describes the whole creative process, from the first idea
to the visual style or web site, accompanied by logomanual and advertising items.
1. Rešerše
2. Seskupování poznatků
3. Vytváření návrhů
4. Výběr a rozpracování nejlepšího návrhu
5. Úprava a dolaďování práce
6. Finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše
2. Seskupování poznatků
3. Vytváření návrhů
4. Výběr a rozpracování nejlepšího návrhu
5. Úprava a dolaďování práce
6. Finalizace
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Filip a kol. Praktická typografie. Computer Press Brno 2004, ISBN 978-80-251-1932-7.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. 1. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. 224 s. ISBN 80-968-6585-4.
KRUGG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet. Computer Press Brno, 2006. 168 s. ISBN: 80-251-1291-8.
PHILIP, B. Meggs. A History of Graphic Design. J. W. 1998, ISBN-10: 0471699020.
POWELL, Thomas A. Web design Kompletní průvodce. Computer Press Brno, 2004. 820 s. ISBN 80-722-6949-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jak břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN: 978-80-87923-01-6.
PARKER, C. Roger, Profesionální design v reklamě. SoftPress, Brno 2000 ISBN 8090282407,
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Filip a kol. Praktická typografie. Computer Press Brno 2004, ISBN 978-80-251-1932-7.
DABNER, David. Grafický design v praxi. Bratislava: Slovart, 2004. ISBN 80-7209-597-8.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu. 1. Bratislava: Slovenské centrum dizajnu, 2006. 224 s. ISBN 80-968-6585-4.
KRUGG, Steve. Nenuťte uživatele přemýšlet. Computer Press Brno, 2006. 168 s. ISBN: 80-251-1291-8.
PHILIP, B. Meggs. A History of Graphic Design. J. W. 1998, ISBN-10: 0471699020.
POWELL, Thomas A. Web design Kompletní průvodce. Computer Press Brno, 2004. 820 s. ISBN 80-722-6949-6.
ŘEZÁČ, Jan. Web ostrý jak břitva. Baroque Partners, 2014. ISBN: 978-80-87923-01-6.
PARKER, C. Roger, Profesionální design v reklamě. SoftPress, Brno 2000 ISBN 8090282407,
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ve své BP se student zabýval vytvořením jednotného vizuálního stylu a propagací kreativního studia. Při vytvoření portfólia a vizitek firmy byl inspirován tradičními grafickými technikami - linorytem a dřevorytem, kaligrafií. Použil speciální sendvičový papír a zpracoval ho pomocí laseru. Představil webové stránky , jejich strukturu, popsal vznik logotypu a logomanuálu.
Komise nabádala k větší kreativitě ve vytvořených posterech a měla připomínku k malé čitelnosti loga.