V této bakalářské práci se snažím analyzovat proces tvorby vizuální identity módní značky a představit kreativní dialog mezi grafickým a módním designérem. V první kapitole vymezuji základní pojmy a významné historické pojítka moderního oděvního průmyslu. Zameřil jsem se na historii
a vizuální komunikaci světových oděvních značek a také módních magazínů. Další část je věnována sociálním a technologickým vlivů, které mění podobu dnešního oděvního průmyslu.
V poslední kapitole se věnuji především lokálním módním značkám a designovým přehlídkám
u nás, které se snažím subjektivně zhodnotit z pohledu grafického designéra.
V praktické části představuji absolventskou módní přehlídku Exi(s)t a následně také koncept grafického řešení této módní události, jenž navazuje na můj osobní zájem o oděvní design a mezioborovou spolupráci.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I´m trying to analyse the process of creating of visual identity of fashion brand and introduce creative dialogue between graphic and fashion designers. First, the bachelor theoretical thesis defines a primary terminology and important historical connections of the modern fashion industry. I am focusing on well-known fashion brands and fashion magazines. Special attention is paid to their history and visual communication. Next, the thesis discusses social and technological influences witch changing the visual form of today´s fashion industry. Finally, I focusing particularly on some local fashion brands, design shows and review them subjectively from the point of view of a graphic designer.
In practical part the thesis introduces the graduate fashion show Exi(s)t and my concept of graphic design solutions for this show, which is a result of my personal interest in fashion design and multidepartment cooperations.
Klíčová slova
Grafický design, módní design, módní značka, módní show, móda, historie módy, česká móda, česká módní značka, vizuální identita, vizuální komunikace, design, Exi(s)t, logo, lookbook, rychlá móda, pomalá móda, haute couture
V této bakalářské práci se snažím analyzovat proces tvorby vizuální identity módní značky a představit kreativní dialog mezi grafickým a módním designérem. V první kapitole vymezuji základní pojmy a významné historické pojítka moderního oděvního průmyslu. Zameřil jsem se na historii
a vizuální komunikaci světových oděvních značek a také módních magazínů. Další část je věnována sociálním a technologickým vlivů, které mění podobu dnešního oděvního průmyslu.
V poslední kapitole se věnuji především lokálním módním značkám a designovým přehlídkám
u nás, které se snažím subjektivně zhodnotit z pohledu grafického designéra.
V praktické části představuji absolventskou módní přehlídku Exi(s)t a následně také koncept grafického řešení této módní události, jenž navazuje na můj osobní zájem o oděvní design a mezioborovou spolupráci.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I´m trying to analyse the process of creating of visual identity of fashion brand and introduce creative dialogue between graphic and fashion designers. First, the bachelor theoretical thesis defines a primary terminology and important historical connections of the modern fashion industry. I am focusing on well-known fashion brands and fashion magazines. Special attention is paid to their history and visual communication. Next, the thesis discusses social and technological influences witch changing the visual form of today´s fashion industry. Finally, I focusing particularly on some local fashion brands, design shows and review them subjectively from the point of view of a graphic designer.
In practical part the thesis introduces the graduate fashion show Exi(s)t and my concept of graphic design solutions for this show, which is a result of my personal interest in fashion design and multidepartment cooperations.
Klíčová slova
Grafický design, módní design, módní značka, módní show, móda, historie módy, česká móda, česká módní značka, vizuální identita, vizuální komunikace, design, Exi(s)t, logo, lookbook, rychlá móda, pomalá móda, haute couture
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická práce: uplatnění grafického designu při tvorbě prezentace módních značek u nás
2. Praktická práce: vizuální identita módní show
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Rozsah teoretické práce minimálně 25 stran + obrazové přílohy (dokumentace praktické části). Práci odevzdat v elektronické podobě (dle předepsané celouniverzitní šablony viz Směrnice rektora č. 20/2016) ve formátu PDF na 1 ks CD (DVD) nosiče, dále odevzdat 2 kusy výtisků elektronické podoby práce a 1 výtisk graficky zpracované bakalářské práce, která má volnější grafickou podobu.
1. Teoretická práce: uplatnění grafického designu při tvorbě prezentace módních značek u nás
2. Praktická práce: vizuální identita módní show
Dále na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce v minimálním počtu 10 kusů pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
HESS, Jay a Simone PASZTOREK. Graphic design for fashion. London: Laurence King, 2010. ISBN 978-1-85669-693-7
Seznam doporučené literatury
HESS, Jay a Simone PASZTOREK. Graphic design for fashion. London: Laurence King, 2010. ISBN 978-1-85669-693-7
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kvalitní design, student obhájil složitý systém vizuální prezentace s nodkazy na složky obrazu (foto) a marketingu (výstava, inzerce, ...). Otázky komise (p. Šlégr, Kajnar, Houf) vysvětlil a zařadil do kontextu.