Bakalářská práce se zabývá problematikou úzkostí z anglické výslovnosti, jelikož je to jedna z nejrozšířenějších obav, se kterou se studenti setkávají v procesu osvojování cizího jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje definici a klasifikuje úzkosti, popisuje přístupy k identifikaci úzkostí způsobené cizím jazykem, dva modely těchto úzkostí a jejich tři složky, dále prostředky k měření jejich rozsahu a aspekty, související s výslovnostními úzkostmi. Praktická část obsahuje výzkum, který byl zrealizován za účelem zodpovězení tří výzkumných otázek a potvrzení, či vyvrácení hypotéz.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problematics of English pronunciation anxiety, as it is one of the most spread apprehensions encountered by learners when acquiring foreign language. The work is divided into two parts. The theoretical one describes definition and classification of anxiety, approaches to identify foreign language anxiety, two models of foreign language anxiety and its three components, as well as the instruments used to assess its range, and the aspects connected to pronunciation anxiety. The practical part contains research conducted in order to answer three research questions and to reject or validate the hypotheses.
Klíčová slova
úzkosti způsobené cizím jazykem, úzkosti z anglické výslovnosti, výslovnostní úroveň, obavy z komunikace v anglickém jazyce
Klíčová slova v angličtině
foreign language anxiety, English pronunciation anxiety, pronunciation level, English communication apprehension
Rozsah průvodní práce
56 s. (86 375 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou úzkostí z anglické výslovnosti, jelikož je to jedna z nejrozšířenějších obav, se kterou se studenti setkávají v procesu osvojování cizího jazyka. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část vysvětluje definici a klasifikuje úzkosti, popisuje přístupy k identifikaci úzkostí způsobené cizím jazykem, dva modely těchto úzkostí a jejich tři složky, dále prostředky k měření jejich rozsahu a aspekty, související s výslovnostními úzkostmi. Praktická část obsahuje výzkum, který byl zrealizován za účelem zodpovězení tří výzkumných otázek a potvrzení, či vyvrácení hypotéz.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the problematics of English pronunciation anxiety, as it is one of the most spread apprehensions encountered by learners when acquiring foreign language. The work is divided into two parts. The theoretical one describes definition and classification of anxiety, approaches to identify foreign language anxiety, two models of foreign language anxiety and its three components, as well as the instruments used to assess its range, and the aspects connected to pronunciation anxiety. The practical part contains research conducted in order to answer three research questions and to reject or validate the hypotheses.
Klíčová slova
úzkosti způsobené cizím jazykem, úzkosti z anglické výslovnosti, výslovnostní úroveň, obavy z komunikace v anglickém jazyce
Klíčová slova v angličtině
foreign language anxiety, English pronunciation anxiety, pronunciation level, English communication apprehension
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu anxieta z anglické výslovnosti
Nastudování problematiky anxieta z anglické výslovnosti
Formulace cílů práce a hypotézy dle informací získaných z odborných materiálů
Realizace kvantitativního výzkumu ve formě dotazníku a nahrávání výslovnosti anglického jazyka cílové skupiny
Porovnání hypotézy s výsledky výzkumu a formulace závěrů práce
Zásady pro vypracování
Shromáždění odpovídajících odborných materiálů k tématu anxieta z anglické výslovnosti
Nastudování problematiky anxieta z anglické výslovnosti
Formulace cílů práce a hypotézy dle informací získaných z odborných materiálů
Realizace kvantitativního výzkumu ve formě dotazníku a nahrávání výslovnosti anglického jazyka cílové skupiny
Porovnání hypotézy s výsledky výzkumu a formulace závěrů práce
Seznam doporučené literatury
Al-Saraj, Taghreed M. 2011. Foreign Language Anxiety: What Is It? Paper Presented at 4th Bloomsbury Student Conference in Applied Linguistics. London: University of London.
Baran-Łucarz, Małgorzata. 2016. Conceptualizing and Measuring the Construct of Pronunciation Anxiety. Classroom-Oriented Research, Second Language Learning and Teaching. Cham: Springer International Publishing.
Casado, Matt A., and Mary I. Dereshiwsky. 2001. "Foreign Language Anxiety of University Students." College Student Journal 35, no. 4 (December): 539-551.
Horwitz, Elaine K. et al. 1986 "Foreign Language Classroom Anxiety." Modern Language Journal 70, no. 2 (June): 125-132.
Horwitz, Elaine K., and Dolly J. Young. 1991. Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. Engelwood Cliffs: Prentice-Hall.
Seznam doporučené literatury
Al-Saraj, Taghreed M. 2011. Foreign Language Anxiety: What Is It? Paper Presented at 4th Bloomsbury Student Conference in Applied Linguistics. London: University of London.
Baran-Łucarz, Małgorzata. 2016. Conceptualizing and Measuring the Construct of Pronunciation Anxiety. Classroom-Oriented Research, Second Language Learning and Teaching. Cham: Springer International Publishing.
Casado, Matt A., and Mary I. Dereshiwsky. 2001. "Foreign Language Anxiety of University Students." College Student Journal 35, no. 4 (December): 539-551.
Horwitz, Elaine K. et al. 1986 "Foreign Language Classroom Anxiety." Modern Language Journal 70, no. 2 (June): 125-132.
Horwitz, Elaine K., and Dolly J. Young. 1991. Language Anxiety: From Theory and Research to Classroom Implications. Engelwood Cliffs: Prentice-Hall.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q, Masár Machová: Discuss the possibility of the scale and the questionnaire correlation. A: (answered very well)
Q, Trušník: Did you distribute your questionnaire in English or in Czech? A: In Czech, the second year students would not understand it in English.