Diplomová práce se zabývá teoretickým vymezením podstatných vlastností hudby jako ekonomického produktu a zboží. Obzvláště si všímá rozdílů mezi institucionální produkcí koncertů vážné a populární hudby, mezi nimiž se pokouší hledat rozdíly i styčné body. V práci jsou mimo jiné komentovány výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit preference hudebních posluchačů při výběru hudby a jejím nákupu a očekávání spojená s jejím poslechem, která mohou nákupní chování konzumentů hudby ovlivnit. Teoretická východiska práce jsou ilustrována na konkrétním příkladu marketingových komunikací neziskové hudební instituce Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín.
Anotace v angličtině
This master’s thesis deals with the theoretical delimitation of the essential qualities of music as economic product or goods. Especially it is aimed to the institutional concert music production where it attempts to seek differences and equivalences between the production of artificial (serious) and non-artificial (popular) music. The results of the marketing research, which was aimed to the music listeners’ preferences of the choice of music and expectations of its reception capable to influence their purchasing behavior, are commented in this thesis. Theoretical outcome of this work is illustrated on the concrete example of the marketing communication of the non-profit music institution Philharmonic Orchestra of Bohuslav Martinů in Zlín.
Klíčová slova
hudba, produkce hudby, koncertní produkce, marketing kultury, marketing hudby
Klíčová slova v angličtině
music, music production, concert production, marketing of the culture, marketing of the music
Rozsah průvodní práce
157 (text), lxxviii (přílohy)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá teoretickým vymezením podstatných vlastností hudby jako ekonomického produktu a zboží. Obzvláště si všímá rozdílů mezi institucionální produkcí koncertů vážné a populární hudby, mezi nimiž se pokouší hledat rozdíly i styčné body. V práci jsou mimo jiné komentovány výsledky výzkumné sondy, jejímž cílem bylo zjistit preference hudebních posluchačů při výběru hudby a jejím nákupu a očekávání spojená s jejím poslechem, která mohou nákupní chování konzumentů hudby ovlivnit. Teoretická východiska práce jsou ilustrována na konkrétním příkladu marketingových komunikací neziskové hudební instituce Filharmonie Bohuslava Martinů Zlín.
Anotace v angličtině
This master’s thesis deals with the theoretical delimitation of the essential qualities of music as economic product or goods. Especially it is aimed to the institutional concert music production where it attempts to seek differences and equivalences between the production of artificial (serious) and non-artificial (popular) music. The results of the marketing research, which was aimed to the music listeners’ preferences of the choice of music and expectations of its reception capable to influence their purchasing behavior, are commented in this thesis. Theoretical outcome of this work is illustrated on the concrete example of the marketing communication of the non-profit music institution Philharmonic Orchestra of Bohuslav Martinů in Zlín.
Klíčová slova
hudba, produkce hudby, koncertní produkce, marketing kultury, marketing hudby
Klíčová slova v angličtině
music, music production, concert production, marketing of the culture, marketing of the music
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše literatury a literárních pramenů charakterizujte hudbu jako ekonomický produkt a osvětlete problematiku její institucionalizované produkce. Porovnejte práci s hudbou jako s veřejným a soukromým statkem a definujte teoretická východiska pro studium marketingových komunikací hudby jako institucionalizovaného produktu.
2. Na základě teoretických východisek zpracujte komparativní analýzu marketingových komunikací vybraných institucí pracujících s hudbou jako s veřejným a soukromým statkem.
3. Na základě výsledků analýzy předložte obecný model marketingových komunikací hudby jako institucionalizovaného produktu se zdůrazněním aspektů typických pro hudbu jako veřejný statek. Tento model aplikujte na prostředí konkrétní neziskové hudební instituce.
Zásady pro vypracování
1. Na základě rešerše literatury a literárních pramenů charakterizujte hudbu jako ekonomický produkt a osvětlete problematiku její institucionalizované produkce. Porovnejte práci s hudbou jako s veřejným a soukromým statkem a definujte teoretická východiska pro studium marketingových komunikací hudby jako institucionalizovaného produktu.
2. Na základě teoretických východisek zpracujte komparativní analýzu marketingových komunikací vybraných institucí pracujících s hudbou jako s veřejným a soukromým statkem.
3. Na základě výsledků analýzy předložte obecný model marketingových komunikací hudby jako institucionalizovaného produktu se zdůrazněním aspektů typických pro hudbu jako veřejný statek. Tento model aplikujte na prostředí konkrétní neziskové hudební instituce.
Seznam doporučené literatury
Duben, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti - Vyd. 1. - Praha: Codex Bohemia, 1996. 376 s. ISBN 80-85963-19-1
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2002. 264 s. ISBN 80-86119-60-2
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6
Seznam doporučené literatury
Duben, R. Neziskový sektor v ekonomice a společnosti - Vyd. 1. - Praha: Codex Bohemia, 1996. 376 s. ISBN 80-85963-19-1
Kotler, P. Marketing Management - (Marketing Management: Millenium Edition, Tenth Edition by Philip Kotler) - Přel. V. Dolanský, S. Jurnečka. Vyd. 10. rozš. - Praha: Grada Publishing, 2001. - 719 s. ISBN 80-247-0016-6
Rektořík, J. a kol. Ekonomika a řízení odvětví veřejného sektoru - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2002. 264 s. ISBN 80-86119-60-2
Rektořík, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení - Vyd. 1. - Praha: Ekopress, 2001. 177 s. ISBN 80-86119-41-6