Diplomová práce si klade za cíl vypracovat strategii pro rozvoj firmy a na jejím základě navrhnout podnikatelský plán. Zvolená firma působí na českém trhu v oblasti pekařství/cukrářství. První část práce je zaměřena na teoretický rozbor aspektů spojených především s podnikovou strategií a podnikatelským plánem. Praktická část analyzuje současný stav firmy pomocí strategické analýzy externího a interního prostředí a interpretuje možnosti do budoucna. Na základě zvolené strategie jsou vypracovány dílčí strategické plány sloužící k rozvoji firmy. Konkrétně se jedná o plán marketingový a obchodní, plán nákupu výroby a distribuce, organizační a personální plán a finanční plán.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a business strategy for company development and to implement a business plan based on the strategy. The chosen company operates on the Czech market as a bakery/cake shop. The first part focuses on the theoretical analysis of aspects related especially to business strategy and business plan. The practical part of the thesis analyses the current state of the company using the strategic analysis of internal and external environment and presents the company's future opportunities. According to the selected strategy there are formed four strategical plans contributing to development of the company. Specifically, the business plan is composed of marketing plan, operational plan, human resource strategic plan and financial plan.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podniková strategie, rozvoj firmy, strategická analýza
Klíčová slova v angličtině
business plan, business strategy, business development, strategic analysis
Rozsah průvodní práce
116 s. (197 942 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce si klade za cíl vypracovat strategii pro rozvoj firmy a na jejím základě navrhnout podnikatelský plán. Zvolená firma působí na českém trhu v oblasti pekařství/cukrářství. První část práce je zaměřena na teoretický rozbor aspektů spojených především s podnikovou strategií a podnikatelským plánem. Praktická část analyzuje současný stav firmy pomocí strategické analýzy externího a interního prostředí a interpretuje možnosti do budoucna. Na základě zvolené strategie jsou vypracovány dílčí strategické plány sloužící k rozvoji firmy. Konkrétně se jedná o plán marketingový a obchodní, plán nákupu výroby a distribuce, organizační a personální plán a finanční plán.
Anotace v angličtině
The aim of this diploma thesis is to create a business strategy for company development and to implement a business plan based on the strategy. The chosen company operates on the Czech market as a bakery/cake shop. The first part focuses on the theoretical analysis of aspects related especially to business strategy and business plan. The practical part of the thesis analyses the current state of the company using the strategic analysis of internal and external environment and presents the company's future opportunities. According to the selected strategy there are formed four strategical plans contributing to development of the company. Specifically, the business plan is composed of marketing plan, operational plan, human resource strategic plan and financial plan.
Klíčová slova
podnikatelský plán, podniková strategie, rozvoj firmy, strategická analýza
Klíčová slova v angličtině
business plan, business strategy, business development, strategic analysis
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši vztahující se k tématu business plánu a tvorby strategie malé firmy.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Proveďte analýzy vnějšího a vnitřního okolí firmy.
Na základě provedených analýz sestavte business plán a navrhněte podnikovou strategii pro rozvoj vybrané firmy.
Proveďte ekonomické zhodnocení a definujte rizika projektu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Proveďte literární rešerši vztahující se k tématu business plánu a tvorby strategie malé firmy.
Praktická část
Charakterizujte vybranou společnost.
Proveďte analýzy vnějšího a vnitřního okolí firmy.
Na základě provedených analýz sestavte business plán a navrhněte podnikovou strategii pro rozvoj vybrané firmy.
Proveďte ekonomické zhodnocení a definujte rizika projektu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide! 6th edition. Palo Alto: PlanningShop, 2014, 430 stran. ISBN 978-1-933895-46-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
KISLINGEROVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Chování podniku v globalizujícím se prostředí. Praha: C.H. Beck, 2005, 422 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 8071798479.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 978-80-247-4103-1.
VALENTIN, Erhard K. Business planning and market strategy. Los Angeles: SAGE, 2015, 254 s. ISBN 978-1-4522-8215-2.
Seznam doporučené literatury
ABRAMS, Rhonda. Successful business plan secrets & strategies: America's best-selling business plan guide! 6th edition. Palo Alto: PlanningShop, 2014, 430 stran. ISBN 978-1-933895-46-8.
ČERVENÝ, Radim. Business plán: krok za krokem. V Praze: C.H. Beck, 2014, 211 s. C.H. Beck pro praxi. ISBN 978-80-7400-511-4.
KISLINGEROVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Chování podniku v globalizujícím se prostředí. Praha: C.H. Beck, 2005, 422 s. Beckova edice ekonomie. ISBN 8071798479.
SRPOVÁ, Jitka. Podnikatelský plán a strategie. Praha: Grada, 2011, 194 s. Expert. ISBN 978-80-247-4103-1.
VALENTIN, Erhard K. Business planning and market strategy. Los Angeles: SAGE, 2015, 254 s. ISBN 978-1-4522-8215-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Petr Novák, Ph.D. 27 bodů.
Největší riziko navrženého projektu lze spatřovat v nesprávně odhadnutém množství prodaných produktů. O co jste opřela své odhady prodejů a tržeb? Zodpovězeno zcela.
Oponent práce: prof. Ing. Jaroslav Belás, Ph.D. 22 bodů.
Myslíte si, že Vámi vypracovaná práce může být efektivně implementována do podnikatelské praxe? Vysvětlete reálnost expanzivních cílů firmy ve vztahu k existujícím možnostem financování této expanze. Zodpovězeno zcela.