Bakalářská práce se zabývá daňovým zachycením reklam a darů ve vybrané obchodní společnosti v České republice. V první části je tato problematika zkoumána z teoretického hlediska, jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti daní, přiblížen princip daní z přidané hodnoty a daní z příjmů právnických osob. Na závěr první části jsou položeny základy z právního hlediska pro dary a reklamy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány na společnost Internet Mall, a. s. Tato část se skládá z vybraných projektů společnosti a jejich správného daňového zachycení. Cílem práce je přiblížení dané problematiky a navrhnutí dalších projektů pro následující období.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on the effect of advertisement and gifts on taxation in a selected company in Czech Republic. The first part describes the issue from the theoretical perspective and explains the basic terms in the field of taxes, with focus put on value added tax and corporate income tax. The end of the first part focuses on basic legal aspects from the perspective of gifts and advertisement. In the analytical part of the thesis, the knowledge is applied to the company Internet Mall, a. s. This part consist of selected projects and their tax impact. The main aim of this bachelor thesis is to thoroughly explain the given issue and propose future projects.
Klíčová slova
daň, daň z příjmů právnických osob, daňově uznatelné / neuznatelné náklady, dar, reklama
Bakalářská práce se zabývá daňovým zachycením reklam a darů ve vybrané obchodní společnosti v České republice. V první části je tato problematika zkoumána z teoretického hlediska, jsou vysvětleny základní pojmy z oblasti daní, přiblížen princip daní z přidané hodnoty a daní z příjmů právnických osob. Na závěr první části jsou položeny základy z právního hlediska pro dary a reklamy. V praktické části jsou teoretické poznatky aplikovány na společnost Internet Mall, a. s. Tato část se skládá z vybraných projektů společnosti a jejich správného daňového zachycení. Cílem práce je přiblížení dané problematiky a navrhnutí dalších projektů pro následující období.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis focuses on the effect of advertisement and gifts on taxation in a selected company in Czech Republic. The first part describes the issue from the theoretical perspective and explains the basic terms in the field of taxes, with focus put on value added tax and corporate income tax. The end of the first part focuses on basic legal aspects from the perspective of gifts and advertisement. In the analytical part of the thesis, the knowledge is applied to the company Internet Mall, a. s. This part consist of selected projects and their tax impact. The main aim of this bachelor thesis is to thoroughly explain the given issue and propose future projects.
Klíčová slova
daň, daň z příjmů právnických osob, daňově uznatelné / neuznatelné náklady, dar, reklama
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě průzkumu literárních pramenů zpracujte teoretické poznatky týkající se daňového zachycení darů a reklam.
Praktická část
Proveďte popis společnosti Internet Mall, a. s.
Teoretické poznatky aplikujte na obchodní společnost Internet Mall, a. s.
Zhodnoťte výsledky a navrhněte doporučení pro budoucí projekty.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě průzkumu literárních pramenů zpracujte teoretické poznatky týkající se daňového zachycení darů a reklam.
Praktická část
Proveďte popis společnosti Internet Mall, a. s.
Teoretické poznatky aplikujte na obchodní společnost Internet Mall, a. s.
Zhodnoťte výsledky a navrhněte doporučení pro budoucí projekty.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ČESKO, 2016. Zákon č. 186/2016 ze dne 1. ledna 2016 o hazardních hrách. In: Sbírka zákonů České republiky [online]. Částka 71, s. 2962 2964 [cit. 2016-11-18]. Dostupné z: http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/SearchResult.aspx?q=71&typeLaw=zakon&what=Cislo_castky.
HNÁTEK, Miloslav a David ZÁMEK. Daňové a nedaňové náklady 2016. Praha: Esap, 2016, 232 s. ISBN 978-80-905899-2-6.
THIEL, Servaas van. EU case law on income tax. Amsterdam: International Bureau of Fiscal Documentation, 2001, 9 s. ISBN 90-76078-36-X.
Seznam doporučené literatury
ČESKO, 2016. Zákon č. 186/2016 ze dne 1. ledna 2016 o hazardních hrách. In: Sbírka zákonů České republiky [online]. Částka 71, s. 2962 2964 [cit. 2016-11-18]. Dostupné z: http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/SearchResult.aspx?q=71&typeLaw=zakon&what=Cislo_castky.
HNÁTEK, Miloslav a David ZÁMEK. Daňové a nedaňové náklady 2016. Praha: Esap, 2016, 232 s. ISBN 978-80-905899-2-6.
THIEL, Servaas van. EU case law on income tax. Amsterdam: International Bureau of Fiscal Documentation, 2001, 9 s. ISBN 90-76078-36-X.
Přílohy volně vložené
1 darovací smlouva
Přílohy vázané v práci
ilustrace, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce: Ing. Blanka Jarolímová, 19 bodů. Bez otázek.
Oponent práce: Ing. Adela Poliaková, PhD., 22 bodů.
Na s. 12 ste definíciu zdaňovacieho obdobia obmedzili len na definíciu podľa zákona č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů. Považujete túto definíciu za univerzálnu? Zodpovězeno zcela. Na s. 28 píšete: " U nepeněžité výhry vzniká povinnost pořadatelovi tuto daň odvést nad rámec výhry a celková hodnota za nepeněžitou výhru a daň je daňově uznatelným výdajem". Ako rozumiete povinnosti odviesť daň nad rámec výhry? Zodpovězeno zcela.
Ako rozumiete vyjadreniu, ktoré píšete na s. 31: "Proto se snaží stále posilovat nabídku a zejména výrazně zlepšit poslední míli dodání zboží."? Zodpovězeno zcela.