Cílem diplomové práce je rozšíření portfolia vybrané cestovní kanceláře formou
nového školního zájezdu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, a to na teoretickou, analytickou a projektovou. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie vztahující se především k oblasti cestovního ruchu a k činnosti cestovních kanceláří. V analytické části je zkoumaná cestovní kancelář charakterizována z hlediska sezónnosti, portfolia a ekonomické stability. Nechybí samozřejmě ani SWOT analýza, Porterův model pěti sil a nakonec je kapitola zakončena analýzou poptávky prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky analytické části posloužily jako výchozí data k vypracování projektu, ve kterém je navržen zcela nový tematický zájezd pro školní skupiny. Projekt obsahuje itinerář, kalkulaci ceny zájezdu a v závěru je podroben nákladové, časové i rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to expand the portfolio of the selected tour operator with a new school tour. The thesis is divided into three main parts, including theoretical, analytic and finally, the project one. The theoretical section deals with related terminology of the tourism industry and it describes activities undertaken by tour operators as well. In the second part of the thesis, the selected tour operator is characterised on the basis of its
current portfolio as well as its seasonality. The analysis of economic stability as well as the SWOT and Porter's five forces analysis have been used. At the end of the analytic section, the demand is also analysed by a questionnaire. The results of the analytical part have served as an important data base for the project. The project includes the new school tour itinerary, cost calculation analysis, time analysis as well as the risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, cestovní kancelář, zájezd, školní zájezd, školní výlet, jazykový kurz, portfolio
Klíčová slova v angličtině
tourism industry, tour operator, tour, school tour, school trip, language course, portfolio
Rozsah průvodní práce
107 s. (178 287 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je rozšíření portfolia vybrané cestovní kanceláře formou
nového školního zájezdu. Práce je rozdělena do tří hlavních částí, a to na teoretickou, analytickou a projektovou. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie vztahující se především k oblasti cestovního ruchu a k činnosti cestovních kanceláří. V analytické části je zkoumaná cestovní kancelář charakterizována z hlediska sezónnosti, portfolia a ekonomické stability. Nechybí samozřejmě ani SWOT analýza, Porterův model pěti sil a nakonec je kapitola zakončena analýzou poptávky prostřednictvím dotazníkového šetření. Výsledky analytické části posloužily jako výchozí data k vypracování projektu, ve kterém je navržen zcela nový tematický zájezd pro školní skupiny. Projekt obsahuje itinerář, kalkulaci ceny zájezdu a v závěru je podroben nákladové, časové i rizikové analýze.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to expand the portfolio of the selected tour operator with a new school tour. The thesis is divided into three main parts, including theoretical, analytic and finally, the project one. The theoretical section deals with related terminology of the tourism industry and it describes activities undertaken by tour operators as well. In the second part of the thesis, the selected tour operator is characterised on the basis of its
current portfolio as well as its seasonality. The analysis of economic stability as well as the SWOT and Porter's five forces analysis have been used. At the end of the analytic section, the demand is also analysed by a questionnaire. The results of the analytical part have served as an important data base for the project. The project includes the new school tour itinerary, cost calculation analysis, time analysis as well as the risk analysis.
Klíčová slova
cestovní ruch, cestovní kancelář, zájezd, školní zájezd, školní výlet, jazykový kurz, portfolio
Klíčová slova v angličtině
tourism industry, tour operator, tour, school tour, school trip, language course, portfolio
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
S pomocí dostupných zdrojů zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
Praktická část
Charakterizujte zkoumanou společnost a proveďte analýzu jejího ekonomického zdraví a vnějšího prostředí.
Analyzujte poptávku po školních zájezdech ve vybrané cestovní kanceláři a vyhodnoťte preference cílové skupiny zkoumané společnosti.
Na základě výsledků analýz navrhněte projekt nového školního zájezdu a podrobte ho nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
S pomocí dostupných zdrojů zpracujte literární rešerši vztahující se k danému tématu.
Praktická část
Charakterizujte zkoumanou společnost a proveďte analýzu jejího ekonomického zdraví a vnějšího prostředí.
Analyzujte poptávku po školních zájezdech ve vybrané cestovní kanceláři a vyhodnoťte preference cílové skupiny zkoumané společnosti.
Na základě výsledků analýz navrhněte projekt nového školního zájezdu a podrobte ho nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BECKEN, Susanne a John E. HAY. Tourism and climate change: risks and opportunities. 1. vyd. Buffalo: Channel View Publications, 2007, 352 s. ISBN 9781845410667.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
OECD. OECD Tourism Trends and Policies. 1. vyd. Paris: OECD Publishing, 2016, 388 s. ISBN 9789264253209.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích, evropská integrace a mezinárodní turismus. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 9788024737508.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 160 s. ISBN 9788024755342.
Seznam doporučené literatury
BECKEN, Susanne a John E. HAY. Tourism and climate change: risks and opportunities. 1. vyd. Buffalo: Channel View Publications, 2007, 352 s. ISBN 9781845410667.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 9788024735276.
OECD. OECD Tourism Trends and Policies. 1. vyd. Paris: OECD Publishing, 2016, 388 s. ISBN 9789264253209.
PALATKOVÁ, Monika. Mezinárodní cestovní ruch: analýza pozice turismu ve světové ekonomice, význam turismu v mezinárodních ekonomických vztazích, evropská integrace a mezinárodní turismus. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 224 s. ISBN 9788024737508.
RŮČKOVÁ, Petra. Finanční analýza: metody, ukazatele, využití v praxi. 5., aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2015, 160 s. ISBN 9788024755342.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí práce:
doc. Ing. Zuzana Tučková, Ph.D. - 18 bodů. Zkuste prosím přesně definovat cílovou skupinu vašeho dotazníkového šetření. Zodpovězeno zcela.
Oponent práce:
Ing. Zuzana Jurigová - 24 bodů. Sleduje a vyhodnocuje pravidelne daná CK ukazovateľe rentability, zadĺženosti, likvidity a aktivity z dlhodobého hľadiska? Zodpovězeno zcela.
Ing. Josef Krůžela, CSc. - Jakou musejí mít účastníci vstupní jazykovou úroveň? Máte spočítáno aspoň odhadem, jaké jsou pro studenty náklady pobytu? Není počet studentů na jednoho pedagoga moc vysoký? Zodpovězeno zcela.
Ing. Karel Slinták, Ph.D. - V čem je tato služba jedinečná? Jakým způsobem je řešena doprava? Zajímala jste se o fondy Evropské unie ve vazbě na financování projektu? Zodpovězeno zcela.
Prof. Ing. Pavel Ondrčka, CSc. - Získáváte po ukončení kurzu od účastníků zpětnou vazbu? Zodpovězeno zcela.