Tato bakalářská práce se zabývá využitím sociálních sítí pro marketingové účely, zejména pak sociální sítě Facebook. V teoretické části se zaměřuje na online marketing, jeho nástroje a jeho využití, dále na jednotlivé sociálních sítě využívané pro marketingové účely a jejich stávající i nové marketingové nástroje. Poznatky z teoretické části jsou následně využity v praktické části práce, kde je představena vybraná společnost a provedena analýza současného využití sociálních sítí pro marketingové účely v této firmě. Praktická část dále obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na využívání sociálních sítí. Cílem práce je navrhnout doporučení pro využití sociálních sítí ve vybrané firmě. Na základě analýzy jsou v závěru práce uvedena doporučení pro zefektivnění využívání sociálních sítí z marketingového hlediska.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of social networks for marketing purposes, especially Facebook social networks. In the theoretical part, it focuses on online marketing, its tools and its use, on individual social networks used for marketing purposes and on their existing and new marketing tools. The knowledge from the theoretical part is used in the practical part of the thesis, where is presented a selected company and an analysis of the current use of social networks for marketing purposes in this company is performed. The practical part also includes a questionnaire survey focused on the use of social networks. The aim of the thesis is to propose recommendations for the use of social networks in selected company. Based on the analysis at the end of the paper, recommendations for making use of social networks are more efficient.
Klíčová slova
Sociální média, Sociální sítě, Internetový marketing, Facebook, Google+
Klíčová slova v angličtině
Social Media, Social Networks, Internet marketing, Facebook, Google+
Rozsah průvodní práce
74 s. (84 453 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá využitím sociálních sítí pro marketingové účely, zejména pak sociální sítě Facebook. V teoretické části se zaměřuje na online marketing, jeho nástroje a jeho využití, dále na jednotlivé sociálních sítě využívané pro marketingové účely a jejich stávající i nové marketingové nástroje. Poznatky z teoretické části jsou následně využity v praktické části práce, kde je představena vybraná společnost a provedena analýza současného využití sociálních sítí pro marketingové účely v této firmě. Praktická část dále obsahuje dotazníkové šetření zaměřené na využívání sociálních sítí. Cílem práce je navrhnout doporučení pro využití sociálních sítí ve vybrané firmě. Na základě analýzy jsou v závěru práce uvedena doporučení pro zefektivnění využívání sociálních sítí z marketingového hlediska.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the use of social networks for marketing purposes, especially Facebook social networks. In the theoretical part, it focuses on online marketing, its tools and its use, on individual social networks used for marketing purposes and on their existing and new marketing tools. The knowledge from the theoretical part is used in the practical part of the thesis, where is presented a selected company and an analysis of the current use of social networks for marketing purposes in this company is performed. The practical part also includes a questionnaire survey focused on the use of social networks. The aim of the thesis is to propose recommendations for the use of social networks in selected company. Based on the analysis at the end of the paper, recommendations for making use of social networks are more efficient.
Klíčová slova
Sociální média, Sociální sítě, Internetový marketing, Facebook, Google+
Klíčová slova v angličtině
Social Media, Social Networks, Internet marketing, Facebook, Google+
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte základní teoretické poznatky z oblasti sociálních sítí a představte marketingové prvky používané na sociálních sítích.
Praktická část
Analyzujte marketingové využití sociálních sítí ve vybrané firmě.
Zhodnoťte marketingovou komunikaci na sociálních sítích ve vybrané firmě.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte závěrečná doporučení pro vybranou firmu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte základní teoretické poznatky z oblasti sociálních sítí a představte marketingové prvky používané na sociálních sítích.
Praktická část
Analyzujte marketingové využití sociálních sítí ve vybrané firmě.
Zhodnoťte marketingovou komunikaci na sociálních sítích ve vybrané firmě.
Na základě zjištěných skutečností navrhněte závěrečná doporučení pro vybranou firmu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1 vyd. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KERPEN, Dave, Mallorie ROSENBLUTH a Meg RIEDINGER. Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be amazing on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, and more. 2nd ed.,revised. New York: McGraw-Hill Education, 2015, 277 s. ISBN 978-0-07-183632-6.
FÁBORSKÝ, Jindřich et al. Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
Seznam doporučené literatury
JANOUCH, Viktor. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. 1 vyd. Brno: Computer Press, 2010, 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
KERPEN, Dave, Mallorie ROSENBLUTH a Meg RIEDINGER. Likeable social media: how to delight your customers, create an irresistible brand, and be amazing on Facebook, Twitter, LinkedIn, Instagram, Pinterest, and more. 2nd ed.,revised. New York: McGraw-Hill Education, 2015, 277 s. ISBN 978-0-07-183632-6.
FÁBORSKÝ, Jindřich et al. Online marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 212 s. ISBN 978-80-251-4155-7.
PROCHÁZKA, Tomáš a Josef ŘEZNÍČEK. Obsahový marketing. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2014, 224 s. ISBN 978-80-251-4152-6.
STERNE, Jim. Měříme a optimalizujeme marketing na sociálních sítích: [metriky sociálních médií od A do Z]. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2011, 280 s. ISBN 978-80-251-3340-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Pilík, 23 b.
Jak firma reagovala na Vaše návrhy? Jsou již některé z návrhů realizovány? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Vykydalová, 15 b.
Nemohli by firmě Kočárky V&V pomoct v propagaci a dosažení lepšího zisku instagramoví blogeři? ZODPOVĚZENO ZCELA
Máte představu o měsíčním budgetu firmy na optimalizaci sociálních médií pro zisk firmy? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Mikeska:
Když Vám někdo platí, máte informace, kde vzal reference? Jakým způsobem využíváte reference? Na Facebooku se dá vytvořit časopis nebo odborná stránka o určité problematice. Zabývali jste se i takovou strategií? ZODPOVĚZENO ZCELA