Bakalářská práce je věnována problematice privátních značek. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány poznatky zabývající se značkou a její hodnotou, privátní značkou a nakonec postoji spotřebitelů a jejich vlivu na nákupní chování. Praktická část je zaměřena na rozbor privátních značek prodávaných v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k těmto značkám. Analýza postojů spotřebitelů byla provedena pomocí dotazníkového šetření, na jehož základě byly definovány hypotézy, jejichž pravdivost je v závěrečné části práce ověřena. Cílem práce je navrhnout doporučení pro producenty privátních značek ke zlepšení postojů spotřebitelů k privátním značkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the issue of private brands. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Knowledge of a brand and its value, private brand and consumer attitudes and their impact on buying behavior are covered in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of private brands sold in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards these brands. Analysis of consumer atti-tudes was performed through questionnaire survey. On the basis of the survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the final part of the thesis. The aim of the theses is to propose recommendations for producers of private brands to improve the atti-tudes of consumers to private brands.
Klíčová slova
značka, privátní značka, postoj, spotřebitel, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
brand, private brand, attitude, consumer, chain store
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je věnována problematice privátních značek. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou zpracovány poznatky zabývající se značkou a její hodnotou, privátní značkou a nakonec postoji spotřebitelů a jejich vlivu na nákupní chování. Praktická část je zaměřena na rozbor privátních značek prodávaných v České republice a analýzu postojů spotřebitelů k těmto značkám. Analýza postojů spotřebitelů byla provedena pomocí dotazníkového šetření, na jehož základě byly definovány hypotézy, jejichž pravdivost je v závěrečné části práce ověřena. Cílem práce je navrhnout doporučení pro producenty privátních značek ke zlepšení postojů spotřebitelů k privátním značkám.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is devoted to the issue of private brands. The thesis is divided into two parts - theoretical and practical. Knowledge of a brand and its value, private brand and consumer attitudes and their impact on buying behavior are covered in the theoretical part. The practical part is focused on the analysis of private brands sold in the Czech Republic and the analysis of consumer attitudes towards these brands. Analysis of consumer atti-tudes was performed through questionnaire survey. On the basis of the survey hypothesis were defined, of which veracity was verified in the final part of the thesis. The aim of the theses is to propose recommendations for producers of private brands to improve the atti-tudes of consumers to private brands.
Klíčová slova
značka, privátní značka, postoj, spotřebitel, obchodní řetězec
Klíčová slova v angličtině
brand, private brand, attitude, consumer, chain store
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se privátních značek a postojů spotřebitelů ke značce.
Praktická část
Analyzujte druhy privátních značek v České republice.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám v České republice.
Navrhněte doporučení pro zlepšení postojů spotřebitelů k privátním značkám.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte teoretické poznatky týkající se privátních značek a postojů spotřebitelů ke značce.
Praktická část
Analyzujte druhy privátních značek v České republice.
Analyzujte postoje spotřebitelů k vybraným privátním značkám v České republice.
Navrhněte doporučení pro zlepšení postojů spotřebitelů k privátním značkám.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BAX, Steve a Paul WOODHOUSE. Cambridge marketing handbook: Communications. 1st ed. London: Kogan Page Limited in association with Cambridge Marketing Press, 2013, 130 s. ISBN 978-0-7494-7061-6.
HESKOVÁ, Marie. Category management. 1. vyd. Praha: Profess Consulting, 2006, 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 8025100944.
Seznam doporučené literatury
BAX, Steve a Paul WOODHOUSE. Cambridge marketing handbook: Communications. 1st ed. London: Kogan Page Limited in association with Cambridge Marketing Press, 2013, 130 s. ISBN 978-0-7494-7061-6.
HESKOVÁ, Marie. Category management. 1. vyd. Praha: Profess Consulting, 2006, 184 s. ISBN 80-7259-049-9.
KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 800 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5.
SCHIFFMAN, Leon G a Leslie Lazar KANUK. Nákupní chování. 1. vyd. Brno: Computer Press, 2004, 633 s. ISBN 8025100944.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Ing. Miloslava Chovancová, CSc., 25 b.
Ve Vašem výzkumu jste ověřila, že existuje závislost mezi věkem respondenta a jeho názorem na kvalitu privátních značek, což bylo využito v doporučeních pro producenty privátních značek. Jaká může být - podle Vašeho názoru - další příčina této závislosti, než ta, co uvádíte v doporučení? ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Ing. Monika Hýblová, 17 b.
Co říkáte na názor, že privátní značky mají úmyslně strohý obal, který díky jednoduchosti šetří náklady? Máte konkrétní návrh na příspěvek na sociálních sítích? Jak by měl podle Vás takový příspěvek vypadat? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Tučková:
Které typy výrobků jsou nejčastěji privátními značkami? Jak jste vybírala respondenty? ZODPOVĚZENO ZCELA
Dr. Horáková:
V práci navrhujete doporučené pro producenty? Je producent to samé jako prodejce? Jak jste definovala kvalitu? ZODPOVĚZENO ZCELA