Práce popisuje marketingový proces v B2B organizacích. Bere rovněž ohled na různé typy B2B produktů (hmotné výrobky i služby). Zároveň se pokouší o reflexi aktuálního postavení marketingu v českých B2B organizacích.
Nejvýraznějším trendem je zcela jistě humanizace celého marketingového procesu v B2B. Odborníci hledají odpovědi na otázky, jak komunikovat s každým klientem individuálně a rovněž uspokojovat jeho individuální a často složité potřeby a zároveň snížit náklady na tuto komunikaci. Odpověď se zřejmě rýsuje v podobě one-to-one marketingu, který za použití masového média (internetu) komunikuje individuálně s každým klientem.
Anotace v angličtině
The work describes a marketing process in B2B organisations. It also respects different types of B2B products (material products as well as services). Together with that it tries to reflect a current position of marketing in Czech B2B organisations.
Humanisation of all B2B marketing process is certainly the most significant trend. Professionals are trying to answer questions like how to communicate with each client individually and meet his individual and often complicated needs to, and concurrently decrease cost connected with this communication. The answer probably shapes up in one-to-one marketing that communicates individually with each client using a mass medium (Internet).
Klíčová slova
marketing, B2B, cena, hodnota, člověk (lidé), produkt: výrobek, služba, komodita, průmyslový produkt, kapitálový statek, DMU (decision-making unit - rozhodovací jednotka)
Klíčová slova v angličtině
marketing, B2B, price, value, human (people), product: service, commodity, industrial product, capital goods, DMU (decision-making unit)
Rozsah průvodní práce
76 stran + 6 stran příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce popisuje marketingový proces v B2B organizacích. Bere rovněž ohled na různé typy B2B produktů (hmotné výrobky i služby). Zároveň se pokouší o reflexi aktuálního postavení marketingu v českých B2B organizacích.
Nejvýraznějším trendem je zcela jistě humanizace celého marketingového procesu v B2B. Odborníci hledají odpovědi na otázky, jak komunikovat s každým klientem individuálně a rovněž uspokojovat jeho individuální a často složité potřeby a zároveň snížit náklady na tuto komunikaci. Odpověď se zřejmě rýsuje v podobě one-to-one marketingu, který za použití masového média (internetu) komunikuje individuálně s každým klientem.
Anotace v angličtině
The work describes a marketing process in B2B organisations. It also respects different types of B2B products (material products as well as services). Together with that it tries to reflect a current position of marketing in Czech B2B organisations.
Humanisation of all B2B marketing process is certainly the most significant trend. Professionals are trying to answer questions like how to communicate with each client individually and meet his individual and often complicated needs to, and concurrently decrease cost connected with this communication. The answer probably shapes up in one-to-one marketing that communicates individually with each client using a mass medium (Internet).
Klíčová slova
marketing, B2B, cena, hodnota, člověk (lidé), produkt: výrobek, služba, komodita, průmyslový produkt, kapitálový statek, DMU (decision-making unit - rozhodovací jednotka)
Klíčová slova v angličtině
marketing, B2B, price, value, human (people), product: service, commodity, industrial product, capital goods, DMU (decision-making unit)
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojů pojednávajících o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast B2B sektoru, a to s důrazem na rozdíly mezi oblastmi výrobků a služeb. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolených institucí formulujte pracovní hypotézy své práce.
2. Zpracujte srovnávací analýzu marketingu a komunikací obou zvolených organizací z jejich pohledu i z pohledu jejich cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model marketingových komunikací zvolených organizací, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši zdrojů pojednávajících o marketingu a marketingových komunikacích obecně a se zaměřením na oblast B2B sektoru, a to s důrazem na rozdíly mezi oblastmi výrobků a služeb. Na základě aplikace zjištěných poznatků na prostředí zvolených institucí formulujte pracovní hypotézy své práce.
2. Zpracujte srovnávací analýzu marketingu a komunikací obou zvolených organizací z jejich pohledu i z pohledu jejich cílových skupin.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry.
4. Navrhněte optimální model marketingových komunikací zvolených organizací, zhodnoťte možnosti a problémy jeho aplikace v praxi a naznačte možnosti a směry dalšího výzkumu dané problematiky.
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management: Millenium Edition, Grada, Praha 2001
Sculley, A. B., Woods, W. W. A.: B2B internetová tržiště: Revoluce v obchodování mezi firmami
Janečková L., Vaštíková M.: Marketing služeb, Grada, Praha 2001
Seznam doporučené literatury
Kotler, P.: Marketing management: Millenium Edition, Grada, Praha 2001
Sculley, A. B., Woods, W. W. A.: B2B internetová tržiště: Revoluce v obchodování mezi firmami
Janečková L., Vaštíková M.: Marketing služeb, Grada, Praha 2001