Bakalářská práce se zabývá tématikou sociálně patologických jevů současné mládeže. V teoretické části definujeme sociálně patologické jevy, zabýváme se jejich rozdělením a prevencí. Podrobněji se práce zabývá jevy: šikana a kyberšikana, návykové látky, a delik-vence. V praktické části zjišťujeme kvantitativním výzkumem pomocí dotazníku četnost výskytu jednotlivých sociálně patologických jevů u současné mládeže.
Annotation in English
Bachelor thesis occupies with topic of socially pathological phenomenon of today´s youngsters. We define socially pathological phenomenon in theoretical part of the thesis, discuss their sorting and prevention. Detailed will be discussed phenomenon as bullying and cyber-bullying, addictive substances and delinquency. We look into occurrence fre-quency of individual socially pathological phenomenon among nowadays teenagers by using quantitative research.
Bakalářská práce se zabývá tématikou sociálně patologických jevů současné mládeže. V teoretické části definujeme sociálně patologické jevy, zabýváme se jejich rozdělením a prevencí. Podrobněji se práce zabývá jevy: šikana a kyberšikana, návykové látky, a delik-vence. V praktické části zjišťujeme kvantitativním výzkumem pomocí dotazníku četnost výskytu jednotlivých sociálně patologických jevů u současné mládeže.
Annotation in English
Bachelor thesis occupies with topic of socially pathological phenomenon of today´s youngsters. We define socially pathological phenomenon in theoretical part of the thesis, discuss their sorting and prevention. Detailed will be discussed phenomenon as bullying and cyber-bullying, addictive substances and delinquency. We look into occurrence fre-quency of individual socially pathological phenomenon among nowadays teenagers by using quantitative research.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálně patologických jevů, rizikového chování a kriminality mládeže v České republice.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti sociálně patologických jevů, rizikového chování a kriminality mládeže v České republice.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
VEČERKA, Kazimír. Sociálně patologické jevy u dětí: závěrečná zpráva z výzkumu. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2000. ISBN 80-86008-74-6.
WHITE, R. D. Youth gangs, violence and social respect: exploring the nature of provocations and punch-ups. New York: Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 978-1-137-57207-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80247-1369-4.
Recommended resources
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Sociální patologie: závažné sociálně patologické jevy, příčiny, prevence, možnosti řešení. Praha: Grada Publishing, 2014. ISBN 978-80-247-5046-0.
MATOUŠEK, Oldřich a Andrea KROFTOVÁ. Mládež a delikvence. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-771-X.
VEČERKA, Kazimír. Sociálně patologické jevy u dětí: závěrečná zpráva z výzkumu. Praha: Institut pro kriminologii a sociální prevenci, 2000. ISBN 80-86008-74-6.
WHITE, R. D. Youth gangs, violence and social respect: exploring the nature of provocations and punch-ups. New York: Palgrave Macmillan, 2016. ISBN 978-1-137-57207-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80247-1369-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Student stručně představil teoretická východiska práce, dále zdůvodnil volbu tématu a věnoval se praktické části práce. Představil kvantitativní výzkum (cíle, soubor, aj.). Následně se věnoval prezentaci výsledků výzkumu. Dále student odpovídal na otázky k obhajobě. K práci se vyjádřila dr. Skarupská a dr. Hrbáčková, které konstatovaly, že výzkum je spíše povrchní a velmi jednoduchý. Student byl k obhajobě přiměřeně připravený a na otázky členů komise odpovídal spíše vágně.