Diplomová práce řeší problematiku adaptačního procesu nových zaměstnanců. Úkolem práce je navrhnout zlepšení vedoucí ke zvýšené adaptovanosti a stabilitě zaměstnanců v organizaci. Návrhy se opírají o poznatky z teorie a výsledků dotazníkového šetření, který byl proveden v rámci praktické části práce. Teoretická část informuje o problematice lidských zdrojů v organizaci, adaptace zaměstnanců a v neposlední řadě se zabývá jednou z nejrozšířenějších forem marketingového výzkumu, dotazováním. Praktická část se zabývá popisem aktuální situace, výsledky dotazníku a samotnými návrhy na zlepšení současné situace. Práci uzavírá finanční a rizikové analýza projektu.
Anotace v angličtině
This master thesis solves a question of new employees' adaptation process. Aim of the thesis is to propose recommendation for improvement of employees' adaptation and stabilization in organization. Proposals are based on theoretical knowledge and findings gained from survey conducted within practical part of the thesis. Theoretical part informs about issue of human resources in organization, employee adaptation and, last but not least, tackles one of the most common forms of marketing research, the questioning. Practical part deals with description of actual situation, results of questionnaires and with recommended improvements of current situation itself. The thesis is concluded with financial and risk analysis of the project.
Klíčová slova
adaptace, adaptační proces, adaptační program, orientace nových zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
adaptation, adaptation process, adaptation program, new employees orientation
Rozsah průvodní práce
88
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce řeší problematiku adaptačního procesu nových zaměstnanců. Úkolem práce je navrhnout zlepšení vedoucí ke zvýšené adaptovanosti a stabilitě zaměstnanců v organizaci. Návrhy se opírají o poznatky z teorie a výsledků dotazníkového šetření, který byl proveden v rámci praktické části práce. Teoretická část informuje o problematice lidských zdrojů v organizaci, adaptace zaměstnanců a v neposlední řadě se zabývá jednou z nejrozšířenějších forem marketingového výzkumu, dotazováním. Praktická část se zabývá popisem aktuální situace, výsledky dotazníku a samotnými návrhy na zlepšení současné situace. Práci uzavírá finanční a rizikové analýza projektu.
Anotace v angličtině
This master thesis solves a question of new employees' adaptation process. Aim of the thesis is to propose recommendation for improvement of employees' adaptation and stabilization in organization. Proposals are based on theoretical knowledge and findings gained from survey conducted within practical part of the thesis. Theoretical part informs about issue of human resources in organization, employee adaptation and, last but not least, tackles one of the most common forms of marketing research, the questioning. Practical part deals with description of actual situation, results of questionnaires and with recommended improvements of current situation itself. The thesis is concluded with financial and risk analysis of the project.
Klíčová slova
adaptace, adaptační proces, adaptační program, orientace nových zaměstnanců
Klíčová slova v angličtině
adaptation, adaptation process, adaptation program, new employees orientation
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše charakterizujte teoretická východiska pro adaptační proces nově nastupujících zaměstnanců.
Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu adaptačního procesu.
Sestavte dotazník a proveďte marketingový průzkum zaměřený na současný stav adaptačního procesu.
Navrhněte zlepšení současného systému adaptace.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Na základě literární rešerše charakterizujte teoretická východiska pro adaptační proces nově nastupujících zaměstnanců.
Praktická část
Proveďte analýzu současného stavu adaptačního procesu.
Sestavte dotazník a proveďte marketingový průzkum zaměřený na současný stav adaptačního procesu.
Navrhněte zlepšení současného systému adaptace.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 3., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 798 s. ISBN 978-80-7261-169-0.
BRADLEY, Nigel. Marketing research: tools and techniques. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2013, 527 s. ISBN 978-0-19-965509-0.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 95 s. ISBN 978-80-7318-915-0.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, Michael a Stephen TAYLOR. Armstrong's handbook of human resource management practice. 13th ed. London: Kogan Page, 2014, 842 s. ISBN 978-0-7494-6964-1.
BEDRNOVÁ, Eva a Ivan NOVÝ. Psychologie a sociologie řízení. 3., rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 798 s. ISBN 978-80-7261-169-0.
BRADLEY, Nigel. Marketing research: tools and techniques. 3rd ed. Oxford: Oxford University Press, 2013, 527 s. ISBN 978-0-19-965509-0.
GREGAR, Aleš. Personální management: vybrané kapitoly. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2010, 95 s. ISBN 978-80-7318-915-0.
KOUBEK, Josef. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4. rozš. a dopl. vyd. Praha: Management Press, 2007, 399 s. ISBN 978-80-7261-168-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí: Mgr. Hudecová, 25 bodů
Můžete na základě provedené analýzy akcentovat nejkritičtější místa adaptačního procesu v a. s. Centroprojekt Group? Jaká konkrétní opatření by dle Vašeho názoru měla firma učinit pro posílení role mentora v adaptačním procesu? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Oponent: Dr. Benyahya, 19 bodů
Jaký je index stability nově přijatých zaměstnanců za předešlý rok? Proč jste nezkoumala i názory a připomínky současných mentorů? Jsou podle Vás prémie a osobní ohodnocení benefity? V brožurce pro nové zaměstnance to máte zařazeno u benefitů. Jsou současní mentoři dostatečně kvalifikovaní v poskytování zpětné vazby? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Mgr. Richtr
Proč jste zvolila téma mimo design management? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Doc. Lipták
Je vhodné dávat benefity již od počátku pracovního poměru? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ Ocenil aktuálnost tématu
Doc. Staňková
Vidíte problém v adaptačním procesu, když velké množství zaměstnanců končí po více než dvou letech? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Kramoliš
Pracovala jste na příručce sama? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ
Dr. Dolejšová
Jak jste dělala dotazníkové šetření? Ptala jste se pouze nových zaměstnanců? Proč jste otázky nepodrobila statistickým testům? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ