Cílem této bakalářské práce, je zjistit souvislosti a vztahy mezi motivací, seberozvojem osobního růstu a psychoterapeutickým procesem. Ke zvolenému problému bylo přistoupeno kvantitativní metodou, za využití psychoterapeutických poraden města Brna a jejich klientů. Respondenti poskytli výzkumná data, která byla dále zpracována a analyzována pomocí deskriptivní a induktivní statistiky. Závěry práce vypovídají o sociální realitě indi-viduálních postojů a potřeb jedince v současné společnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to determine the context and the relationship between motivation, self-development of personal growth and the process of psychotherapy. The chosen problem was approached by a quantitative method, using psychotherapeutic coun-seling centers in Brno and its clients. Respondents provided research data, which was fur-ther processed and analyzed using descriptive and inductive statistics. The conclusion is revealing social reality, distinctive attitudes and needs of individual in contemporary society.
Klíčová slova
autoedukace, osobní růst, seberozvoj, motivace, sebe-determinační teorie, sebepoznání, sebeřízení, psychoterapie, proces terapie
Klíčová slova v angličtině
self-education, personal growth, self-development, motivation, self-determination theory, self-knowledge, self-management, psychotherapy, the process of therapy
Rozsah průvodní práce
97 s. (znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce, je zjistit souvislosti a vztahy mezi motivací, seberozvojem osobního růstu a psychoterapeutickým procesem. Ke zvolenému problému bylo přistoupeno kvantitativní metodou, za využití psychoterapeutických poraden města Brna a jejich klientů. Respondenti poskytli výzkumná data, která byla dále zpracována a analyzována pomocí deskriptivní a induktivní statistiky. Závěry práce vypovídají o sociální realitě indi-viduálních postojů a potřeb jedince v současné společnosti.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to determine the context and the relationship between motivation, self-development of personal growth and the process of psychotherapy. The chosen problem was approached by a quantitative method, using psychotherapeutic coun-seling centers in Brno and its clients. Respondents provided research data, which was fur-ther processed and analyzed using descriptive and inductive statistics. The conclusion is revealing social reality, distinctive attitudes and needs of individual in contemporary society.
Klíčová slova
autoedukace, osobní růst, seberozvoj, motivace, sebe-determinační teorie, sebepoznání, sebeřízení, psychoterapie, proces terapie
Klíčová slova v angličtině
self-education, personal growth, self-development, motivation, self-determination theory, self-knowledge, self-management, psychotherapy, the process of therapy
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rozvoje osobnosti, sebepoznání, motivace k sebezdokonalování a procesu psychoterapie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti rozvoje osobnosti, sebepoznání, motivace k sebezdokonalování a procesu psychoterapie.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-726-1198-0.
NAKONEČNÝ, Milan, Motivace chování. Praha: TRITON, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
POLSTER, Erving a Miriam POLSTER. Integrovaná gestalt terapie: obrysy, teorie, praxe. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-86-3.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti, obor v pohybu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
BEDRNOVÁ, Eva. Management osobního rozvoje: duševní hygiena, sebeřízení a efektivní životní styl. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-726-1198-0.
NAKONEČNÝ, Milan, Motivace chování. Praha: TRITON, 2014. ISBN 978-80-7387-830-6.
POLSTER, Erving a Miriam POLSTER. Integrovaná gestalt terapie: obrysy, teorie, praxe. Vyd. 1. Boskovice: Albert, 2000. ISBN 80-85834-86-3.
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie osobnosti, obor v pohybu. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3133-9.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala obsah své bakalářské práce. Představila teoretická východiska, seznámila s metodikou výzkumu, hovořila o výsledcích.
Jak souvisí téma s oblastí sociální pedagogiky? (Mgr. Jakub Hladík, Ph.D.) Studentka uvedla souvislost, tato však není v práci zmíněna. Práce je jinak zdařilá. Komise uvedla další doporučení k práci.