Bakalářská práce se zabývá vzděláváním a rekvalifikací uchazečů o zaměstnání nad 50 let, kteří si zvyšují nebo doplňují svoji dosavadní kvalifikaci tak, aby se mohli znovu začlenit na trh práce a byli přínosem pro nového zaměstnavatele. První teoretickou část tvoří tři kapitoly, ve kterých jsou objasněny pojmy, jako je nezaměstnanost, vzdělávání dospělých, druhy rekvalifikací a možnosti úřadu práce v zaměstnávání nezaměstnaných nad 50 let. Druhá praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který je zaměřen na zájem nezaměstnaných uchazečů o zaměstnání zvyšovat si, či doplňovat svoji kvalifikaci formou rekvalifikačního a dalšího vzdělávání. Kvantitativní šetření bylo realizováno dotazníkem mezi respondenty kontaktních pracovišť úřadu práce v regionu Vsetín.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with education and retraining of job aplicants over 50 years of age who want to extend and improve their qualification background in order to become integrated into the labour market again, and to be of benefit for their new employer. The theoretical part is divided into three chapters which clarify key concepts such as unemployment, adult education, types of retraining and the employment office facilities of employing the unemployed over 50. The practical part concentrates on the actual research which focuses on unemployed job applicants´ interest in increasing and improving their qualifications via retraining and other forms of education.The quantitative research was performed by a questionnaire among respondents at job centres in the region of the town of Vsetín.
Klíčová slova
nezaměstnanost, ohrožené skupiny nezaměstnaných, typy nezaměstnanosti, politika zaměstnanosti, rekvalifikace, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
unemployment, endangered groups of the unemployed, types of unemployment, employment policy, retraining, adult education
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vzděláváním a rekvalifikací uchazečů o zaměstnání nad 50 let, kteří si zvyšují nebo doplňují svoji dosavadní kvalifikaci tak, aby se mohli znovu začlenit na trh práce a byli přínosem pro nového zaměstnavatele. První teoretickou část tvoří tři kapitoly, ve kterých jsou objasněny pojmy, jako je nezaměstnanost, vzdělávání dospělých, druhy rekvalifikací a možnosti úřadu práce v zaměstnávání nezaměstnaných nad 50 let. Druhá praktická část se věnuje vlastnímu výzkumu, který je zaměřen na zájem nezaměstnaných uchazečů o zaměstnání zvyšovat si, či doplňovat svoji kvalifikaci formou rekvalifikačního a dalšího vzdělávání. Kvantitativní šetření bylo realizováno dotazníkem mezi respondenty kontaktních pracovišť úřadu práce v regionu Vsetín.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with education and retraining of job aplicants over 50 years of age who want to extend and improve their qualification background in order to become integrated into the labour market again, and to be of benefit for their new employer. The theoretical part is divided into three chapters which clarify key concepts such as unemployment, adult education, types of retraining and the employment office facilities of employing the unemployed over 50. The practical part concentrates on the actual research which focuses on unemployed job applicants´ interest in increasing and improving their qualifications via retraining and other forms of education.The quantitative research was performed by a questionnaire among respondents at job centres in the region of the town of Vsetín.
Klíčová slova
nezaměstnanost, ohrožené skupiny nezaměstnaných, typy nezaměstnanosti, politika zaměstnanosti, rekvalifikace, vzdělávání dospělých
Klíčová slova v angličtině
unemployment, endangered groups of the unemployed, types of unemployment, employment policy, retraining, adult education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nezaměstnanosti, vzdělávání a rekvalifikace dospělých nad 50 let.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti nezaměstnanosti, vzdělávání a rekvalifikace dospělých nad 50 let.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2.,přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu, Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Praha: Perfekt, 1994. ISBN 80-901424-9-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
TOMEŠ, Igor. Úvod do teorie a metodologie sociální politiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-680-3.
Seznam doporučené literatury
BUCHTOVÁ, Božena, Josef ŠMAJS a Zdeněk BOLELOUCKÝ. Nezaměstnanost. 2.,přepracované a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2013. ISBN 978-80-247-4282-3.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu, Základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MAREŠ, Petr. Nezaměstnanost jako sociální problém. Praha: Perfekt, 1994. ISBN 80-901424-9-4.
MUŽÍK, Jaroslav. Profesní vzdělávání dospělých. Praha: Wolters Kluwer ČR, 2012. ISBN 978-80-7357-738-4.
TOMEŠ, Igor. Úvod do teorie a metodologie sociální politiky. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-680-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska práce, zdůvodnila volbu tématu a dále se věnovala popisu praktické části. Uvedeny byly výzkumné otázky, výzkumné cíle a stanovené hypotézy. Následně studentka přešla k interpretaci výsledků výzkumu. Následně studentka odpovídala na otázky členů komise (dr. Hrbáčková se doptávala na některé položky v dotazníku, jejich formulaci a na platnost některých výsledků). Dále studentka odpovídala na otázky k obhajobě. Studentka byla k obhajobě adekvátně připravená.