Tématem této bakalářské práce je Specifika komunikace sestry v intenzivní péči. V teoretické části jsou popsány druhy a význam komunikace, dále strategie a překážky v komunikaci s pacientem v intenzivní péči. Dále se tato práce zabývá komunikaci s rodinou pacienta a využití bazální stimulace jako formy komunikace s pacientem.
Praktická část se skládá z kvantitativní studie formou dotazníku, který je určen pro všeobecné sestry a zdravotnické záchranáře pracující v intenzivní péči v Krajské nemocnici Tomáše Bati ve Zlíně. Dotazník je zaměřen na význam a strategii komunikace s pacientem v intenzivní péči.
Cílem práce je zjistit pohled zdravotnického personálu na specifika komunikace v intenzivní péči.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is "Specific Communication of Nurses in Intensive Care". In theoretical part sorts and importance of communication are described, Furthermore strategy and a barrier in communicating with patients during the intensive care. This work is concerned with a patient's family communicating and they use the basal stimulation as a communication form with the patient.
Practical part is composed of quantitative studies by a questionnaire which is intended for nurses or paramedics who work in Intensive Care Unit in Tomas Bata Hospital in Zlin. The Questionnaire is focused on a substance and communication strategy with the patient in intensive care.
The aim of thesis was to find out the point of view for nursing staff on specific communication during intensive care.
Klíčová slova
Komunikace, sestra, pacient, komunikační překážky, intenzivní péče, rodina
Klíčová slova v angličtině
Communication, nurse, patient, communication barrier, intensive care, family.
Rozsah průvodní práce
77 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je Specifika komunikace sestry v intenzivní péči. V teoretické části jsou popsány druhy a význam komunikace, dále strategie a překážky v komunikaci s pacientem v intenzivní péči. Dále se tato práce zabývá komunikaci s rodinou pacienta a využití bazální stimulace jako formy komunikace s pacientem.
Praktická část se skládá z kvantitativní studie formou dotazníku, který je určen pro všeobecné sestry a zdravotnické záchranáře pracující v intenzivní péči v Krajské nemocnici Tomáše Bati ve Zlíně. Dotazník je zaměřen na význam a strategii komunikace s pacientem v intenzivní péči.
Cílem práce je zjistit pohled zdravotnického personálu na specifika komunikace v intenzivní péči.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is "Specific Communication of Nurses in Intensive Care". In theoretical part sorts and importance of communication are described, Furthermore strategy and a barrier in communicating with patients during the intensive care. This work is concerned with a patient's family communicating and they use the basal stimulation as a communication form with the patient.
Practical part is composed of quantitative studies by a questionnaire which is intended for nurses or paramedics who work in Intensive Care Unit in Tomas Bata Hospital in Zlin. The Questionnaire is focused on a substance and communication strategy with the patient in intensive care.
The aim of thesis was to find out the point of view for nursing staff on specific communication during intensive care.
Klíčová slova
Komunikace, sestra, pacient, komunikační překážky, intenzivní péče, rodina
Klíčová slova v angličtině
Communication, nurse, patient, communication barrier, intensive care, family.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, zmapování současného stavu řešené problematiky.
Vymezení pojmů a teoretických východisek zaměřených na specifika komunikace zdravotnického personálu s pacientem a rodinou v intenzivní péči.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu u respondentů technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury, zmapování současného stavu řešené problematiky.
Vymezení pojmů a teoretických východisek zaměřených na specifika komunikace zdravotnického personálu s pacientem a rodinou v intenzivní péči.
Příprava metodiky průzkumné části.
Realizace průzkumu u respondentů technikou dotazníku.
Zpracování, vyhodnocení a interpretace získaných dat.
Prezentace výsledků šetření, jejich shrnutí a návrh doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANÁČKOVÁ, Laura a Petr WEISS. Komunikace ve zdravotnické péči. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
KAPOUNOVÁ, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007. Sestra. ISBN 978-80-247-1830-9.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. Manažer. Komunikace. ISBN 978-80-247-2339-6.
ROTER, Debra a Judith A. HALL. Doctors talking with patients/patients talking with doctors: improving communication in medical visits. 2nd ed. Westport, Conn.: Praeger, 2006. ISBN 0-275-99017-6.
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra. ISBN 978-80-271-0156-6.
Seznam doporučené literatury
JANÁČKOVÁ, Laura a Petr WEISS. Komunikace ve zdravotnické péči. Vyd. 1. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
KAPOUNOVÁ, Gabriela. Ošetřovatelství v intenzivní péči. Praha: Grada, 2007. Sestra. ISBN 978-80-247-1830-9.
MIKULÁŠTÍK, Milan. Komunikační dovednosti v praxi. 2., dopl. a přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. Manažer. Komunikace. ISBN 978-80-247-2339-6.
ROTER, Debra a Judith A. HALL. Doctors talking with patients/patients talking with doctors: improving communication in medical visits. 2nd ed. Westport, Conn.: Praeger, 2006. ISBN 0-275-99017-6.
ZACHAROVÁ, Eva. Komunikace v ošetřovatelské praxi. Praha: Grada Publishing, 2016. Sestra. ISBN 978-80-271-0156-6.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Jaké konkrétní kroky v rámci Vašich doporučení pro praxi by bylo vhodné realizovat? (dr. Snopek)
"Dle mého názoru různé kurzy, semináre, příjem nových zaměstnanců, adaptační proces..."
Proč jste vybrala právě koncept Basální stimulace a které prvky lze využít pro navázání komunikace s pacientem právě na jednotkách intenzivní péče? (Mgr. Plisková)
Kterými položkami jste ověřovala cíl č. 1? (Mgr. Plisková)
Studentka reagovala na dotazy komise pohotově a věcně.