Cílem této diplomové práce je zpracování projektu gastronomického dne na Valašsku, za účelem propagace regionální gastronomie.
Teoretická část je věnována literární rešerši zaměřené na strategický a regionální marketing, dále marketingový management destinace, taktický a administrativní marketing destinace a marketing v gastronomii. V rámci zhodnocení situace se druhá část zabývá analytickými šetřeními, včetně interpretace jejich výsledků. Konkrétně se jedná o analýzu marketingových aktivit a gastronomie na Valašsku. Následně byla zpracována SWOT analýza gastro-nomického festivalu ve Velkých Karlovicích.
Na základě zjištěných skutečností byl navržen konkrétní projekt, který je hlavním výsled-kem předložené diplomové práce. Projekt gastronomického dne na Valašsku může sloužit jako nástroj propagace regionální gastronomie a folklóru a vést ke zvýšení atraktivnosti re-gionu pro návštěvníky.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to design the Project of Gastronomic Day in Wallachia with the main purpose to promote the regional gastronomy.
The theoretical part deals with the literature search focused on the strategic and regional marketing, destination marketing and management, tactical and administrative marketing of destination and gastronomy marketing. Within the assessment of the situation the sec-ond part is focused on the analytical investigation which includes also interpretation of results. More specifically, it contains the analysis of marketing activities and gastronomy in Wallachia followed by SWOT analysis of gastronomic festival in Velké Karlovice.
The main result of the thesis is to design a particular project. The Project of Gastronomic Day in Wallachia can be used as a tool for promotion of regional gastronomy and folklore and increase the attractiveness of this particular region for visitors.
Klíčová slova
regionální marketing, marketingový management destinace, SWOT analýza, Valašsko.
Klíčová slova v angličtině
regional marketing, destination marketing and management, SWOT analysis, Wallachia.
Rozsah průvodní práce
106 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je zpracování projektu gastronomického dne na Valašsku, za účelem propagace regionální gastronomie.
Teoretická část je věnována literární rešerši zaměřené na strategický a regionální marketing, dále marketingový management destinace, taktický a administrativní marketing destinace a marketing v gastronomii. V rámci zhodnocení situace se druhá část zabývá analytickými šetřeními, včetně interpretace jejich výsledků. Konkrétně se jedná o analýzu marketingových aktivit a gastronomie na Valašsku. Následně byla zpracována SWOT analýza gastro-nomického festivalu ve Velkých Karlovicích.
Na základě zjištěných skutečností byl navržen konkrétní projekt, který je hlavním výsled-kem předložené diplomové práce. Projekt gastronomického dne na Valašsku může sloužit jako nástroj propagace regionální gastronomie a folklóru a vést ke zvýšení atraktivnosti re-gionu pro návštěvníky.
Anotace v angličtině
The master's thesis aims to design the Project of Gastronomic Day in Wallachia with the main purpose to promote the regional gastronomy.
The theoretical part deals with the literature search focused on the strategic and regional marketing, destination marketing and management, tactical and administrative marketing of destination and gastronomy marketing. Within the assessment of the situation the sec-ond part is focused on the analytical investigation which includes also interpretation of results. More specifically, it contains the analysis of marketing activities and gastronomy in Wallachia followed by SWOT analysis of gastronomic festival in Velké Karlovice.
The main result of the thesis is to design a particular project. The Project of Gastronomic Day in Wallachia can be used as a tool for promotion of regional gastronomy and folklore and increase the attractiveness of this particular region for visitors.
Klíčová slova
regionální marketing, marketingový management destinace, SWOT analýza, Valašsko.
Klíčová slova v angličtině
regional marketing, destination marketing and management, SWOT analysis, Wallachia.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky ze strategického marketingu, regionálního marketingu, marketingového managementu destinace a marketingu v gastronomii.
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky vztahující se k regionu Valašsko, jeho folklóru, tradicím a gastronomii.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingových aktivit a gastronomie na Valašsku a následně gastronomický festival ve Velkých Karlovicích.
Vytvořte projekt gastronomického dne na Valašsku.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
V systematickém přehledu prezentujte poznatky ze strategického marketingu, regionálního marketingu, marketingového managementu destinace a marketingu v gastronomii.
Na základě literární rešerše zpracujte teoretické poznatky vztahující se k regionu Valašsko, jeho folklóru, tradicím a gastronomii.
Praktická část
Popište a analyzujte současný stav marketingových aktivit a gastronomie na Valašsku a následně gastronomický festival ve Velkých Karlovicích.
Vytvořte projekt gastronomického dne na Valašsku.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002, 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012, 812 s. ISBN 01-321-0292-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický mar-keting destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
RICHARDSON, Gary L. Project management theory and practice. Second edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor and Francis Group, 2015, 643 s. ISBN 9781482254952.
Seznam doporučené literatury
BLAŽEK, Jiří a David UHLÍŘ. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2002, 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, c2012, 812 s. ISBN 01-321-0292-7.
PALATKOVÁ, Monika. Marketingový management destinací: strategický a taktický mar-keting destinace turismu, systém marketingového řízení destinace a jeho financování, řízení kvality v destinaci a informační systém destinace. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 207 s. ISBN 978-80-247-3749-2.
RICHARDSON, Gary L. Project management theory and practice. Second edition. Boca Raton: CRC Press, Taylor and Francis Group, 2015, 643 s. ISBN 9781482254952.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
VEDOUCÍ: doc. Ing. Josef Kubík, CSc. 25 b
Proč byl pro Vás inspirací gastronomický festival ve Velkých Karlovicích?
Jak hodláte zajistit požadovanou návštěvnost 1. ročníku události "Ochutnejte Valašsko"?
ZODPOVĚZENO ZCELA
OPONENT: Mgr. Ing. Barbora Haltofová 20 b
Kdo by podle autorky měl být organizátorem eventu "Ochutnejte Valašsko"? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jakou autorka předpokládá návštěvnost v prvním roce? Bude navržená lokalita schopna pojmout takové množství návštěvníků? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Březinová:
Jaké instituce participují na projektu a jaké z toho plynou výhody? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Matošková:
Kdo je za myšlenkou vymyslet tento projekt? ZODPOVĚZENO ZCELA
doc. Chovancová:
V práci chybí primární výzkum. Proč jste nepoužila primární výzkum? Z jaké pozice jste výzkum hodnotila? ZODPOVĚZENO ZCELA
dr. Vydrová: Proč jste se rozhodla pro toto téma pod vedením doc. Kubíka? A proč jste si vybrala toto téma? ZODPOVĚZENO ZCELA