Tato bakalářská práce pojednává o zpracování podnikatelského záměru s cílem založit sportbar ve Zlíně. V teoretické části této práce se definují a popisují základní náležitosti podnikatelského záměru a v části praktické, autor navrhuje konkrétní podnikatelský záměr. Obsahem této praktické části je průzkum trhu, vytvořený pomocí dotazníku, na jehož základě byla navržena marketingová strategie, propagace a částečně i finanční plan. Výsledkem této práce je vyhodnocení celkové situace na trhu a zjištění, zda je takový záměr proveditelný.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with creating of a business plan in order to set up a sports bar in Zlín. The theoretical part consists of definitions and descriptions of the fundamentals of the business plan and in the practical part, the author designs a specific business plan. The content of the practical part consists of market research conducted via questionnaire which helped to create marketing strategy, promotion and, partially, financial plan. The result of this thesis is evaluation of the overall market situation and deciding whether such a business plan is feasible.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský záměr, sportbar, průzkum trhu, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business plan, sports bar, market research, financial plan
Rozsah průvodní práce
51 s. (72 945 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o zpracování podnikatelského záměru s cílem založit sportbar ve Zlíně. V teoretické části této práce se definují a popisují základní náležitosti podnikatelského záměru a v části praktické, autor navrhuje konkrétní podnikatelský záměr. Obsahem této praktické části je průzkum trhu, vytvořený pomocí dotazníku, na jehož základě byla navržena marketingová strategie, propagace a částečně i finanční plan. Výsledkem této práce je vyhodnocení celkové situace na trhu a zjištění, zda je takový záměr proveditelný.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with creating of a business plan in order to set up a sports bar in Zlín. The theoretical part consists of definitions and descriptions of the fundamentals of the business plan and in the practical part, the author designs a specific business plan. The content of the practical part consists of market research conducted via questionnaire which helped to create marketing strategy, promotion and, partially, financial plan. The result of this thesis is evaluation of the overall market situation and deciding whether such a business plan is feasible.
Klíčová slova
podnikání, podnikatelský záměr, sportbar, průzkum trhu, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
entrepreneurship, business plan, sports bar, market research, financial plan
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části se základními pojmy a cílem práce
Zpracování průzkumu trhu u cílové skupiny
Analýza průzkumu a vyhodnocení s ohledem na potenciál sportbaru
Shrnutí a doporučení založené na výsledcích průzkumu
Navržení podnikatelského záměru pro sportbar
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části se základními pojmy a cílem práce
Zpracování průzkumu trhu u cílové skupiny
Analýza průzkumu a vyhodnocení s ohledem na potenciál sportbaru
Shrnutí a doporučení založené na výsledcích průzkumu
Navržení podnikatelského záměru pro sportbar
Seznam doporučené literatury
Charlesworth, Alan. 2015. An Introduction to Social Media Marketing. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Červený, Radim. 2014. Business plán: Krok za krokem. 1st ed. Praha: C. H. Beck.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
Hawkins, Del I., and David L. Mothersbaugh. 2014. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. 12th ed. New York: McGraw Hill Education.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2007. Marketing Management. Praha: Grada.
Seznam doporučené literatury
Charlesworth, Alan. 2015. An Introduction to Social Media Marketing. London: Routledge, Taylor & Francis Group.
Červený, Radim. 2014. Business plán: Krok za krokem. 1st ed. Praha: C. H. Beck.
Finch, Brian. 2010. How to Write a Business Plan. 3rd ed. London: Kogan Page.
Hawkins, Del I., and David L. Mothersbaugh. 2014. Consumer Behavior: Building Marketing Strategy. 12th ed. New York: McGraw Hill Education.
Kotler, Philip, and Kevin Lane Keller. 2007. Marketing Management. Praha: Grada.
Přílohy volně vložené
1 ZIP soubor
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented his thesis.
Q: Why do you count with income tax 15%?
A: The income tax is 15%
Q: But what type is it?
A: For s.r.o.
Q: Which criteria would you choose to compare competitors?
A: Offer, quality of food, people they target. This business plan would aim at young people.
Q: Define the main difference between standard sports bars and your idea of a sports bar in Zlín.
A: (The student answered well.)
Q: How many applicants on waiter’s job position do you expect with offered hour rate 75 CZK? What is the minimum wage in the Czech Republic?
A: The minimum wage is 11 000 CZK or 66 CZK per hour. I don't know how the question was meant. I think it is not low I counted it properly. There are tips also.
Q: How did you estimate the prices in your budget?
A: I did a research on how much it costs.
Q, Charvátová: This wage you offer, did you compare it to other waitressing job?
A: I did some of these jobs so I know what the wages are.
Q, Bell: Do you think the smoking ban just passed in the Czech Republic will make your suggestions obsolete?
A: I don't think people will start staying at home.