Text je zaměřen na zdravý životní styl, volnočasové aktivity a jejich motivační činitele
u českých pubescentů, jejichž souvislosti jsou ilustrovány na specifické skupině žáků města Zlína. Jeho teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů textu, souvislosti zvoleného tématu s oborem sociální pedagogiky, shrnutí základních poznatků z výzkumů v oblasti trávení volného času českých pubescentů a náhled na působení rodiny, školy a vrstevníků v oblasti formování náplně volného času zvolené populace. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu autorky, který zkoumá faktory mající vliv na motivaci zlínských dětí k aktivnímu trávení svého volného času. Práce může upozornit na některé rizikové faktory stylu života dětí ve Zlíně a predikovat možný výskyt projevů sociálních patologií.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on healthy lifestyle, leisure activities and their motivational factors
within Czech pubescent. Contexts of those concepts are illustrated on a specific group of pupils in the town of Zlin. Theoretical part of thesis contains the definition of the basic concepts which author uses, the context of the chosen theme with the field of social pedagogy, a summary of the basic knowledge from the research on the leisure time of Czech pubescent and a view of the influence of the family, school and peers in the field of leisure time formation of the chosen population. The practical part contains the author's own research, which examines factors influencing the motivation of Zlin children to active spending of their free time. The work may highlight certain risk factors of the life style of children in Zlin and predict the possible occurrence of manifestations of various social pathologies.
Klíčová slova
Pohyb, pubescenti, sociálně patologické jevy, sociální pedagogika, volný čas, zdravý životní styl, rodina, škola, vrstevníci.
Klíčová slova v angličtině
Movement, pubescents, social pathology, social pedagogy, leisure time, healthy lifestyle, family, school, peers.
Rozsah průvodní práce
57 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Text je zaměřen na zdravý životní styl, volnočasové aktivity a jejich motivační činitele
u českých pubescentů, jejichž souvislosti jsou ilustrovány na specifické skupině žáků města Zlína. Jeho teoretická část obsahuje vymezení základních pojmů textu, souvislosti zvoleného tématu s oborem sociální pedagogiky, shrnutí základních poznatků z výzkumů v oblasti trávení volného času českých pubescentů a náhled na působení rodiny, školy a vrstevníků v oblasti formování náplně volného času zvolené populace. Praktická část je věnována vlastnímu výzkumu autorky, který zkoumá faktory mající vliv na motivaci zlínských dětí k aktivnímu trávení svého volného času. Práce může upozornit na některé rizikové faktory stylu života dětí ve Zlíně a predikovat možný výskyt projevů sociálních patologií.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis focuses on healthy lifestyle, leisure activities and their motivational factors
within Czech pubescent. Contexts of those concepts are illustrated on a specific group of pupils in the town of Zlin. Theoretical part of thesis contains the definition of the basic concepts which author uses, the context of the chosen theme with the field of social pedagogy, a summary of the basic knowledge from the research on the leisure time of Czech pubescent and a view of the influence of the family, school and peers in the field of leisure time formation of the chosen population. The practical part contains the author's own research, which examines factors influencing the motivation of Zlin children to active spending of their free time. The work may highlight certain risk factors of the life style of children in Zlin and predict the possible occurrence of manifestations of various social pathologies.
Klíčová slova
Pohyb, pubescenti, sociálně patologické jevy, sociální pedagogika, volný čas, zdravý životní styl, rodina, škola, vrstevníci.
Klíčová slova v angličtině
Movement, pubescents, social pathology, social pedagogy, leisure time, healthy lifestyle, family, school, peers.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a následné studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času dětí, zdravého životního stylu a tělesné kultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a následné studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času dětí, zdravého životního stylu a tělesné kultury.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 8073150042.
HOFBAUER, Břetislav. Děti mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-71-78-927-5.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Havličkův Brod: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80247-1369.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 807178-399-4.
VALIŠOVÁ, Alena. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jihočany: HH, 1998. ISBN 80-86022-41.
Seznam doporučené literatury
KRAUS, Blahoslav a Věra POLÁČKOVÁ. Člověk, prostředí, výchova. Brno: Paido, 2001. ISBN 8073150042.
HOFBAUER, Břetislav. Děti mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-71-78-927-5.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Havličkův Brod: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80247-1369.
PRŮCHA, Jan. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, 2000. ISBN 807178-399-4.
VALIŠOVÁ, Alena. Asertivita v rodině a ve škole aneb zásady přímého jednání mezi dětmi, rodiči a učiteli. Jihočany: HH, 1998. ISBN 80-86022-41.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka stručně představila teoretická východiska, zdůvodnila volbu tématu a dále se věnovala praktické části. Studentka použila kvantitativní výzkumnou strategii, uvedla výzkumný problém, výzkumné cíle a otázky. Představen byl také výzkumný soubor a způsob jeho výběru. Následně studentka prezentovala výsledky výzkumu. Dr. Hrbáčková se dotazovala na analýzu dat (konkrétně na způsob zjišťování vlivu), avšak studentka nedokázala jasně odpovědět. Na závěr studentka odpovídala na otázky k obhajobě. Dr. Hrbáčková negativně hodnotila stanovené výzkumné cíle a absenci výsledků výzkumu v prezentaci. Na závěr se dr. Hrbáčková dotazovala na limity výzkumu.